سرویس: سیاسی » بین الملل 01:25 - چهارشنبه 07 بهمن 1394

عکس العمل ترکیه چه بود؟

تنش ترکیه با روس ها به دنبال پیشروی روسیه در شمال سوریه

استراتژی روسیه از اکتبر سال گذشته این بوده که با دخالت مستقیم نظامی از طریق حملات هوایی به ارتش سوریه این امکان را بدهد که بتواند در نواحی شمالی و استان لتاکیه به پیشرفت هایی دست پیدا کند.

اصفهان شرق/ ترجمه اختصاصی، نیروی هوایی روسیه در خاک سوریه روز به روز به مرز ترکیه در حال نزدیک شدن هستند، شایعات همچنین حاکی از ان است که روسیه در حال تدارک دیدن یک پایگاه هوایی در شهر قمشلی در منطقه کردستان ترکیه است. ترکیه با خطر همسایگی با روسیه در تمامی مناطق جنوبی تا نزدیک دریای سیاه روبه رو است.

رییس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در جدیدترین کنفرانس خبری خود اظهار داشت: ما از همان ابتدا این نکته را ذکر کردیم، ما این اتفاقات در شمال سوریه، عراق و دریای مدیترانه را تحمل نخواهیم کرد.

در کنار دریای مدیترانه، حملات هوایی روسیه به ارتش دولت بشار اسد در سوریه کمک کرده تا بسیاری از نواحی شمالی کشور را پس بگیرند. نواحی کع عموما از نواحی ترکمن ها و کردها در کشور است. شهر استراتژیک ربییه نیز از سه سمت مورد محاصره نیروهای دولت سوریه قرار گرفته است.

دولت سوریه اعلام کرده که بیش از 150 نفر در این درگیری ها کشته شده اند و بسیاری از اعضای گروه های تروریستی در حال فرار از مرزهای سوریه هستند. ارتش سوریه پیش از این نیز شهر سلما در غرب استان لتاکیه را در اختیار گرفتند. سلما حدود 3 سال در اختیار گروه های تروریستی قرار داشت و بدست اوردن این شهر میتواند در پیشرفت های اینده ارتش سوریه کمک شایانی کند.

uihvdiTl

استراتژی روسیه از اکتبر سال گذشته این بوده که با دخالت مستقیم نظامی از طریق حملات هوایی به ارتش سوریه این امکان را بدهد که بتواند در نواحی شمالی و استان لتاکیه به پیشرفت هایی دست پیدا کند. گروه تروریستی و وابسته به القاعده جیش الفتح نیز در استانی در همسایگی لتاکیه قرار دارد و با بدست اوردن لتاکیه، امکان حمله به منطقه جسیرالشغور که محل استقرار گروه جیش الفتح است بسیار راحت تر خواهد بود.
یکی دیگر از گروه های تروریستی گسترده در سوریه گروه النصره است که مستقیما تحت کنترل القاعده و رهبران انها قرار دارد. جبهه النصره نیز نیروهای بسیار زیادی را در مناطق شمالی سوریه متمرکز کرده که فتح نواحی بیشتر در شمال توسط ارتش سوریه زنگ خطر را برای این گروه ها به صدا دراورده است.

در روز جمعه ارتش سوریه به پیشرفت های بیشتری در نواحی کوهستانی ترکمن و فراتر از استان لتاکیه دست پیدا کرد و تقریبا به نزدیک ترین نقطه به مرز ترکیه رسیده است. بسیاری از تروریست های القاعده از این مناطق متواری شده اند. دستیابی ارتش سوریه به مرزهای ترکیه زنگ خطر را برای رهبران ترکیه به صدا درخواهد اورد که طی سال های گذشته مدام از این طریق به گروه های تروریستی کمک میرسانده است.

برای مشاهده منبع کلیک کنید

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.