سرویس: سیاسی » انتخابات 09:00 - سه شنبه 06 بهمن 1394

فرماندار اصفهان:

حضور مردم در انتخابات سبب دلگرمی مسئولان در عرصه جهانی می‌شود

فرماندار اصفهان گفت: حضور مردم برای مسئولان در عرصه بین‌المللی دلگرمی محسوب می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فضل‌الله کفیل شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان اصفهان با اشاره به کسب رتبه نخست توسط شورای آموزش‌ و پرورش اصفهان اظهار داشت: کسب رتبه به این معنا نیست که به انتهای خط رسیده و در شرایطی ایده آل قرار داریم پس در این شرایط باید آسیب‌شناسی شود و مروری نیز بر سابقه شورا داشته باشیم.

وی افزود: کمیته‌هایی در زیر مجموعه شورای آموزش ‌ وپرورش باید تشکیل شود و از همه مهم‌تر تشکیل دبیرخانه شورا است که دبیرخانه باید برنامه‌ای تدوین شده و قوی را آماده سازد.

فرماندار اصفهان با اشاره ‌به نزدیک شدن به ایام‌الله دهه فجر خاطرنشان کرد: در این زمینه معاونان پرورشی شوراها باید گرد هم آیند و برنامه‌ها را در این زمینه مطرح کنند و نکته مهم این است که باید برای هر مقطع برنامه‌ای خاص دیده شود که این مسئله‌ای بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: دهه فجر باید فرهنگ نسل دوم و سوم انقلاب را در خود جای دهد و واحدهای آموزشی بهتر از همه می‌توانند در این زمینه کار کرده و این فرهنگ را انتقال دهند، دانش‌آموزان ما دیگر به دنبال اقدامات کلیشه‌ای نیستند و باید در این راستا گفتمان روشن میان آن‌ها صورت گیرد تا با حاکمیت و نظام سیاسی آشنا شوند و پاسخی مناسب را برای پرسش‌های خود مطرح کنند.

کفیل بیان کرد: جشن، سرود و نمایشگاه بسیار خوب است ولی نباید فقط این‌گونه اقدامات در این دهه صورت گیرد، ما باید در موضوع فکر و اندیشه دانش‌آموزان تأکید داشته باشیم و در مجموعه واحدهای آموزشی این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد تا سؤالات مختلفی که در زمینه هسته‌ای برای دانش آموزان مطرح است شرح داده شود و موضوعات این مسئله به‌درستی تبیین شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات دارای 3 ضلع اجرایی، نظارت بر انتخابات و رکن مشارکت در انتخابات است که مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در این زمینه مردم دارند به این دلیل که انتخابات فرصتی سرنوشت‌ساز برای جمهوری اسلامی است و حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است.

فرماندار اصفهان اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است به این دلیل که نظام سیاسی ما جمهوری اسلامی و حاکمیت کشور بر اساس دین است که به دست مردم و انقلاب شکل گرفته پس سرنوشت آن نیز باید به دست مردم تعیین شود.

وی افزود: انتخابات محل همگرایی و همراهی مردم با نظام و پشتوانه امنیت ملی است که بزرگ‌ترین نعمت برای هر جامعه‌ای نعمت امنیت است.

وی با بیان اینکه حضور مردم برای مسئولان در عرصه بین‌المللی دلگرمی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: به هر میزان که مردم به صحنه بیایند، مسئولان ما در عرصه جهانی بهتر می‌توانند حاضر شوند و از منافع ملی دفاع کنند پس باید این‌گونه مسائل برای دانش آموزان تبیین شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.