سرویس: سیاسی » انتخابات 11:12 - شنبه 26 بهمن 1398

تا انتخابات اسفند98؛

شجاعت، معیاری برای انتخاب نماینده اصلح

عاملی که می تواند ما را در پیش برد مسائل ملی و منطقه ای موفق کند، داشتن شجاعت در تصمیم گیری نماینده منتخب است.

به گزارش اصفهان شرق/ یادداشت سردبیر، تا انتخابات اسفندماه راه زیادی نمانده و هر آن کس که امسال شرایط رای دادن را در خود دید باید با تحقیق و بینش به انتخاب نماینده ای اصلح براید تا مجلسی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی داشته باشیم. با توجه به اینکه در کشف معیارها، دیدگاهها و نظرات مقام معظم رهبری ملاک و مدنظر است، لازم است تا با مراجعه به بیانات ایشان، معیار انتخاب کاندیدای مطلوب را بدست آورده و براساس آن نسبت به انتخاب مطلوب اقدام کنیم.

رهبر-در-انتخابات1

امام خامنه ای مدظله العالی:

مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های شهید مدرس به عنوان یک نماینده اصلح چنین موضع گیری می کنند:«امام رضوان‌الله‌علیه بارها اسم «مدرس» را مى‌آوردند. مگر خصوصیت مدرس چه بود؟ از مدرس عالم‌تر هم داشتیم. مدرس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریب‌گرى در او اثر نمى‌کرد. همان وقتى که على‌الظاهر فضا را بر ضد او آن‌چنان متشنج کرده بودند که علیه‌ش شعار مى‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد. این خصوصیت یک نماینده‌ خوب در مجلس است.
در زمان‌هاى گذشته، تا یک نخست‌وزیر مى‌آمد کلمه‌اى بگوید که بوى اصطحکاک با منافع خارجی‌ها را داشته باشد، از کار برکنارش مى‌کردند. تا یک رجل دولتى مى‌آمد قیافه‌اى بگیرد و حرفى بزند که بوى اعتراض به امتیازات خارجى بدهد، فوراً از قدرت ساقطش مى‌کردند و به دنبال کارش مى‌رفت!
اگر کسى هم مثل مرحوم مدرس رضوان‌ الله ‌علیه، سرسخت بود، کتکش مى‌زدند، محبوسش مى‌کردند، تبعیدش مى‌کردند و بعد هم به دست قلدرى مثل رضاخان، با دهان روزه، در ماه رمضان، شهیدش مى‌کردند… رجالى که جرأت و ایمان مدرس را نداشتند، تا یک کلمه حرف مى‌زدند، با چشم غرهّ‌اى از طرف اربابان خارجى مواجه مى‌شدند و فوراً سکوت مى‌کردند؛ لذا امتیازات خارجی‌ها در ایران، روزبه‌روز بیشتر شد.»

8787878

*شجاعت پارامتری برای یک نماینده اصلح

مسلما یکی از ویژگی های نماینده اصلح، داشتن روحیه شجاعت بوده و هست زیرا فردی که شجاع باشد، می تواند در تصمیم گیری ها قاطع عمل کند و از حق همه مردم به درستی دفاع کرده تا حقی در طرح قانونی در مجلس پایمال نشود.

به گفته یک کارشناس سیاسی گاهی مصوباتی در مجلس مطرح می شود که ممکن است به مزاج کسی سازگار نباشد و در اینجا نماینده شجاع اگر مصوبه به مصلحت نظام و کشور باشد با روحیه انقلابی از آن دفاع کرده و رای خود را به منصه ظهور می رساند.

در این رابطه نکته مهم و قابل توجه، بررسی این روحیه در کاندیدای مورد نظر است، زیرا رای من و تو نماینده ای را به مجلس می فرستد تا بتواند به گونه ای ایده ال از حق ما دفاع کند.

*نماینده باید در برابر دشمنان تمام قد برای حفظ ارمان های اسلامی بایستد

دشمنان نگاه سلطه گری بر ایران اسلامی را برای همیشه در سر می پرورانند و نقشه های شوم گرگ صفتان غربی به جهت پیروزی های همه جانبه کشور، هر زمان بیشتر و بیشتر می شود و در این خصوص باید مجلس را با ورود نماینده ای اصلح و شجاع تقویت کرد.

غلامرضایی در این رابطه گفت: نماینده باید در برابر نگاه غربی ها به ایران و زیاده خواهی نظام غربی قاطعانه از کشور دفاع کرده و رای خودش را به اثبات برساند.

در این رابطه با در نظر گرفتن مواضع کاندیدای مجلس و افراد حامی آن باید در انتخاب دقت لازم را به عمل آورد.

444444*حرف نماینده باید بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی زده شود

به راستی حضور نماینده اصلح و درد آشنا در مجلس می تواند، خواسته به حق مردم منطقه را شناسایی کرده و دفاع منطقی و با درایتی از خواسته با ارائه طرح و قانون داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه بیان کرد: در مورد مسائل داخلی کشور باید مرز را کاملا مشخص کرد و بر اساس کار کارشناسی و نظارت، به دور از مسائل سیاسی و جناحی با توجه به شناخت و درایت و همچنین اطلاعات بتواند حرف خودش را بزند و رای خودش را یه اثبات برساند.

در این خصوص نکته قابل توجه بررسی و رصد برخی مصوبات داده شده نماینده مجلس طی سال های اخیر است و اگر کاندیدا قبلا سابقه نمایندگی نداشته باید با مطالعه تصمیمات وی و رزومه کاریش بتوان انتخابی به جا داشت.

*موضع نماینده انتخابی در فتنه چه بود؟

غلامرضایی در گفتگو با اصفهان شرق به این نکته اشاره کرده بود و گفت: شجاعت در نماینده باید در مواضع سیاسی نمایان باشد به گونه ای که در فتنه 88 باید این مساله را به درستی شناخت و ریشه یابی کرد و از طرفی بتواند مرزبندی را با دشمن مشخص کند و همچنین مواضع را شفاف و بر اساس روحیه انقلابی بگوید.

« نماینده باید بتواند حرف مردم و مطالبات مردم را از کانال خودش دنبال کند و حرف مردم را در موقعیت مورد نظر به گوش مسئولان برساند و در حوزه نظارت، شجاعت را به طور کامل انجام دهند»

*تشخیص مردم از نماینده باید به چه نحو باشد:
-به پیشینه کاندیدا و نحوه موضع گیری فرد در صحنه های کشور نگاه کنیم
-با تحقیق و پرس و جو از افراد دیگر و آگاه به شناخت کاندیدا بپردازیم
-از افراد امین و صادق در خصوص شناخت کاندیدا و اصلح بودن فرد، مشورت بگیریم زیرا حقیقت و واقعیت ها باید بیان شود.
-عقبه سیاسی کاندیدا را باید شناخت
-به افرادی که پشت سر کاندیدا قدم برداشته و حتی برای فرد مورد نظر تبلیغ می کنند، نگاه کنیم زیرا قطعا کاندیدا از اشخاص حامی خود، خبر داشته و مورد تایید کاندیدا می باشند.
-بررسی کاندیدا و حضور وی در دیگر حوزه ها می تواند یکی از عوامل مورد توجه افراد در تشخیص فرد اصلح باشد.

**********************

پس با توجه به این ویژگی ها باید تلاش کنیم  در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی به دور از تعصبات، فردی اصلح، متعهد و کاردان را به عنوان نماینده مردم شهرستان انتخاب کنیم.

«رای مردم می تواند، در آینده کشور تاثیر بگذارد و در این خصوص باید به عنوان یک فرد تاثیر گذار به بررسی کاندیدای اصلح و دلسوز بپردازنند»

گفتنی است، این معیار به عنوان هفتمین پارامتر انتخاب نماینده اصلح در افراد از سوی این رسانه بیان شد تا بتوان با بهره مندی از انتخاب اصلح از دید رهبری، قدمی شایسته برداشت.

تا انتخابات اسفند 1398همراه ما باشید….

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.