سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:11 - دوشنبه 05 بهمن 1394

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان:

«پوشاک قاچاق» جنس ایرانی را کنار زده است/بازار پوشاک در «رکودِ کامل»

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه «رکورد» بازار ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است، گفت: یکی از عوامل رکود عرضه پوشاک قاچاق و بی‌کیفیت خارجی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابراهیم خطابخش با اشاره به وضعیت بازار پوشاک، اظهار داشت: بازار در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارد، از یک طرف در اواسط زمستان قرار داریم و هنوز بازار برای خرید شب عید آماده نشده و از سوی دیگر قدرت خرید مردم پایین آمده و بازار در رکود کامل به سر می‌برد.

وی افزود: متأسفانه به وضعیت معیشت مردم هیچ توجهی نمی‌شود، با اینکه اجناس گران نشده‌اند اما مشخص است که پایین آمدن قدرت خرید مردم سبب شده تا بازار پوشاک رونق نداشته باشد.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل رکود عرضه پوشاک بی‌کیفیت خارجی است، تصریح کرد: اجناس خارجی به صورت فراوان در بازار یافت می‌شود و یکی از دلایلی که بازار داخلی رونق ندارد همین مسئله است.

وی به قاچاق پوشاک اشاره کرد و گفت: بخشی از این پوشاک خارجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بخشی دیگر به صورت آزاد و از طریق گمرک وارد شده و به بازار تزریق می‌شود، ما با اجناسی که مجوز گمرک دارند مشکلی نداریم و همه بحثمان روی اجناس قاچاق بی‌کیفیت است.

خطابخش تصریح کرد: ورود این اجناس قاچاق روی تولید داخلی تأثیر بسیاری گذاشته، با اینکه جنس پوشاک ایران مرغوب‌تر است متأسفانه اجناسی از شرق آسیا به بازار وارد می‌شود که کیفیت نامرغوبی دارد اما به دلیل پایین‌تر بودن قیمت به راحتی جنس ایرانی را کنار می‌زند.

وی گفت: البته با توجه بیشتر به بحث تولید داخلی در سال‌های اخیر شرایط بهتری را تجربه کرده‌ایم اما تا زمانی که با ورود جنس قاچاق مبارزه نشود کاری از پیش نخواهیم برد.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان خاطرنشان کرد: برای مبارزه با این موضوع بحث شناسنامه‌دار شدن پوشاک خارجی مطرح شده است که در صورت اجرا شدن می‌توانیم به بهبود وضعیت تولید ملی و حمایت از تولیدکننده داخلی امیدوار شویم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.