اصفهان شرق

سجزی پیشتاز اکران فیلم های ششمین جشنواره مردمی عمار شد/ تصاویر

کدخبر: 89454
1394/11/04 در ساعت 17:02

به گزارش اصفهان شرق از سجزی، فیلم های جشنواره عمار منوط به یک نقطه ی خاص نیست، سینمای عمار از بالا شهرنشینان تا کپرنشینان را در بر می گیرد و اکران آن دغدغه هایی در رابطه با کار فرهنگی و انقلاب اسلامی توسط افرادی که با فضای سینما نا آشنا می باشند ایجاد می کند.

نام عمار برای آنها که حداقل یک بار در اکران فیلم های این جشنواره حضور پیدا کردند، تداعی دور همی های فعالان فرهنگی و نمایش فیلم هایی با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و عناوین مناسبت های خاص تقویم شمسی تاریخ ایران است ولی آنچه ذهن اکران کننده را بیش از پیش درگیر می کند واژه ای تکراری ((عمار کیست)) از زبان مردان و زنان بسیار در شرق اصفهان بود.

با وجود آنکه سال ۹۲ اکران هایی هر چند در تعداد کم ولی با کیفیت در برخی نقاط شرق اصفهان انجام شد، نگاه متعجب برخی فعالین فرهنگی و بهانه های برخی افراد تاثیر گذار در نبود فرصت کافی برای ورود به جشنواره عمار برای ما نگران کننده بود، زیرا آنچه که مقام معظم رهبری در ورود به عرصه های فرهنگی مطرح کردند با گفته های تعداد اندکی از فعالان فرهنگی متفاوت جلوه کرد.

با این وجود، سال 93 و هم اکنون سال 94 با به صدا آمدن عمار، استقبال فعالان فرهنگی در اکثر مناطق شرق اصفهان نوید بخش ورود توانمند جوانانی فعال با پتانسیل بالا در شرق بود. استقبال جوانان مزرعه شور، سجزی، هرند، بخش مرکزی و کراج و همچنین جرقویه سفلی از ششمین جشنواره عمار به گونه ای بود که مشوق ما در عرصه ی رسانه ای کردن کار جوانان از اکران تا نتیجه کار جشنواره مردمی و انقلابی عمار در شرق اصفهان شد.

اکران اولیه فیلم عمار عصر امروز در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر سجزی برگزار شد. تعداد 200 نفر در این اکران حضور داشتند تا اولین اکران را به جمعی روشن با پخش بسته عمومی سه و برنامه فیلم یونسی ها به انجام رسانند.

مردم ولایتمدار شهر سجزی در مسجد لحظاتی را به سبک قدیم سپری کردند تا روایت زیبای همدلی را به ثبت برسانند.

قرار است اکران ها در قالب های مختلف ادامه در بین دانش آموزان و نخبگان شهر ادامه یابد.

حسین آیتی مسئول کانون فرهنگی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: درخواست بنده گنجاندن کلیپ های کوتاه از حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در همه بسته های عمار است، تا مردم مشتاق تر در این اکران حضور یابند.

IMG_20160123_152803 IMG_20160123_152755 IMG_20160123_152805