اصفهان شرق

سخنرانی جنجالی روحانی چگونه رسانه‌های ضدانقلاب را سر ذوق آورد؟ / تصاویر

کدخبر: 89414
1394/11/04 در ساعت 11:11

به گزارش اصفهان شرق؛ سخنان کنایه‌آمیز رئیس‌جمهور در همایش فرمانداران و استانداران بسیار مورد توجه و استقبال رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا و … قرار گرفت و این رسانه‌ها به طور گسترده سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی را پوشش دادند.

sahebnews-1442075_512

رئیس‌جمهور که در این سخنرانی با لحنی اعتراضی و به طرفداری از یک جناح خاص برداشت‌های خود از بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نامزدی انتخابات دهم مجلس را مطرح کرد، جملات جنجالی بر زبان راند که برای رسانه‌های ضدانقلاب ارزش خبری بسیار بالایی داشت و به عنوان تیتر یک مورد استفاده این رسانه‌ها قرار گرفت و بر پیشانی و جایگاه اول این رسانه‌ها نشست.

sahebnews-1442078_761

جملات حجت‌الاسلام حسن روحانی که خوراک خبری رسانه‌های ضدانقلاب را تأمین کرد عبارت‌اند از «‌اگر قرار است یک جناح در انتخابات حضورداشته باشد و یک جناح نه، دیگر به چه دلیل انتخابات برگزار می‌کنیم؟ اگر این‌طور است، نیاز به انتخابات نیست، همان‌ها دوباره تشریف ببرند مجلس. اسم مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح. به معاون اولم گفته‌ام که با شورای نگهبان وارد رایزنی شود. باید مر قانون باشد نه مر سلیقه.» که این رسانه‌ها با اهدافی خاص آن را پررنگ کردند.

sahebnews-1442080_575

حالا رسانه‌های ضدانقلاب می‌توانند با استناد بر سخنان یک مقام بلندپایه ایرانی ادعا کنند که انتخابات جمهوری اسلامی ایران انتخاباتی فرمایشی است؛ ادعایی که همواره آنان مطرح می‌کردند و حال با سخنان رئیس‌جمهور با ذوق‌زدگی برای آن سند و مدرک نیز پیداکرده‌اند و آن را به‌طور جمعی منتشر و در جهت سمپاشی خبری و انحراف افکار عمومی از آن بهره‌برداری می‌کنند.

sahebnews-1442081_330

جالب اینجاست که روحانی در حضور فرمانداران و استانداران که پیش از این با دخالت‌های انتخاباتی پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و در کار رد صلاحیت‌ها سخنان مداخله‌جویانه بر زبان رانده بودند، این سخنان را تکرار و به نوعی تایید کرد. فرمانداران و استاندارانی که مجریان انتخابات در استان‌های مختلف هستند و این همایش نیز به سبب آمادگی و هماهنگی مسئولان برگزاری انتخابات تدارک و برگزارشده بود که با این اوصاف دولت در گام اول انتخابات، مداخلات سیاسی را بر کار اجرایی ارجح دانست.

sahebnews-1442082_157

از سوی دیگر دولت خود باید در کیفیت کار انتخابات و وظیفه‌اش اهتمام ورزد اما متأسفانه دیده می‌َشود که انتخاباتی که قرار است برگزار کند را در ابتدا زیر سؤال می‌برد و در رقابتی بودن آن تشکیک ایجاد می‌کند. این در حالی است که دولت یازدهم داعیه اعتدال‌گرایی نیز دارد اما بنابر سخنان رئیس‌جمهور در همین همایش دولت می‌خواهد که معتدلانه عمل کند اما به طرفداری از یک جناح خاص و افراد تابلو دار سیاسی که پیش از این در مجلس ششم و انتخابات سال ۸۸ ماهیت خود را به‌خوبی نشان داده‌اند موضع‌گیری می‌کند.

sahebnews-1442181_536

جالب اینجاست که تاکتیک سیاسی اصلاح‌طلبان تندرو در این زمینه حجمه به وزارت کشور و ثبت‌نام گسترده و بالا بردن هزینه شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها بوده است؛ درحالی‌که این افراد به‌خوبی می‌دانستند با توجه به سابقه سیاه خود قطعاً رد صلاحیت می‌شدند و در انتخابات گذشته نیز پاسخ شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت‌های آنان منفی بوده است.

به نظر می‌رسد روحانی در فضای عمومی به دنبال بلند کردن علم مخالفت با اقدامات شورای نگهبان و جذب طیف خاکستری است ولی بر اساس شنیده‌ها، در باطن امر مخالف تأیید صلاحیت اصلاح‌طلبانی است که دولت روحانی را به عنوان «رحم اجاره‌ای» قبول کرده بودند.

مشرق