اصفهان شرق

هدف اصفهان سکونشینی در نخستین لیگ کشتی با چوخه کشور است

کدخبر: 89402
1394/11/04 در ساعت 12:15

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی اسدی درباره برگزاری مسابقات دور رفت کشتی با چوخه قهرمانی کشور در اصفهان، اظهار داشت: دور رفت مسابقات کشتی با چوخه روستائیان کشور با عنوان «مدافعان حرم» با حضور تیم‌های اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، همدان، البرز، مرکزی، گیلان، سمنان و تهران در سالن 17 شهریور اصفهان برگزار  شد.

وی افزود: این رقابت‌ها با حضور 90 چوخه کار در دو گروه انجام گرفت که در گروه A تیم‌های اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، مرکزی و سمنان قرار داشتند و در گروه B تیم‌های تهران، همدان و گیلان با هم به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با اشاره به نتایج دور رفت مسابقات گفت: این دور از مسابقات چوخه روستاییان با صدرنشینی خراسان رضوی به پایان رسید و تیم‌های تهران، همدان و اصفهان به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند و به‌ دور نهایی صعود کردند.

وی درباره سطح مسابقات بیان کرد: مهمترین نکته خوشحال کننده در این مسابقات این بود که ما میزبان نخستین دوره لیگ کشتی با چوخه بودیم؛ ورزشی که متعلق به آبا و اجداد ما بوده اما در سال‌های گذشته متاسفانه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته بود.

اسدی تصریح کرد: با توصیه‌های رهبر انقلاب درباره توجه به ورزش‌های که بخشی از فرهنگ و ملیت ما است، کشتی با چوخه هم دوباره افتتاح و انجمن ورزشی آن تشکیل شد و خوشبختانه حدود 10 استان از جمله اصفهان و خراسان‌رضوی هم که پایه‌گذار این ورزش بودند، از این برنامه استقبال کردند.

وی درباره عملکرد تیم اصفهان در این دوره از مسابقات گفت: تیم ما تازه این راه را شروع کرده و بدون آموزش کافی وارد میدان شد اما  با کسب مقام دوم گروه راهی دور نهایی شدیم.

رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی اصفهان با بیان اینکه فینال مسابقات هفتم و هشتم بهمن ماه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف نخست ما از تشکیل تیم، ترویج فرهنگ پهلوانی چوخه‌کاران و سپس حضوری خوب در رقابت‌ها بود؛ ما تلاش و تمرین می‌کنیم تا در دور نهایی به رقبای قدرتمند خود مانند خراسان تنه بزنیم و حداقل یکی از سکوها را در اختیار بگیریم.

تسنیم