سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:15 - یکشنبه 04 بهمن 1394

رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی اصفهان:

هدف اصفهان سکونشینی در نخستین لیگ کشتی با چوخه کشور است

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: تیم اصفهان به تازگی در رشته کشتی با چوخه فعالیت خود را شروع کرده اما سعی داریم با تلاش بسیار حداقل یکی از سکوهای لیگ این رشته را در اختیار بگیریم.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی اسدی درباره برگزاری مسابقات دور رفت کشتی با چوخه قهرمانی کشور در اصفهان، اظهار داشت: دور رفت مسابقات کشتی با چوخه روستائیان کشور با عنوان «مدافعان حرم» با حضور تیم‌های اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، همدان، البرز، مرکزی، گیلان، سمنان و تهران در سالن 17 شهریور اصفهان برگزار  شد.

وی افزود: این رقابت‌ها با حضور 90 چوخه کار در دو گروه انجام گرفت که در گروه A تیم‌های اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، مرکزی و سمنان قرار داشتند و در گروه B تیم‌های تهران، همدان و گیلان با هم به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با اشاره به نتایج دور رفت مسابقات گفت: این دور از مسابقات چوخه روستاییان با صدرنشینی خراسان رضوی به پایان رسید و تیم‌های تهران، همدان و اصفهان به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند و به‌ دور نهایی صعود کردند.

وی درباره سطح مسابقات بیان کرد: مهمترین نکته خوشحال کننده در این مسابقات این بود که ما میزبان نخستین دوره لیگ کشتی با چوخه بودیم؛ ورزشی که متعلق به آبا و اجداد ما بوده اما در سال‌های گذشته متاسفانه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته بود.

اسدی تصریح کرد: با توصیه‌های رهبر انقلاب درباره توجه به ورزش‌های که بخشی از فرهنگ و ملیت ما است، کشتی با چوخه هم دوباره افتتاح و انجمن ورزشی آن تشکیل شد و خوشبختانه حدود 10 استان از جمله اصفهان و خراسان‌رضوی هم که پایه‌گذار این ورزش بودند، از این برنامه استقبال کردند.

وی درباره عملکرد تیم اصفهان در این دوره از مسابقات گفت: تیم ما تازه این راه را شروع کرده و بدون آموزش کافی وارد میدان شد اما  با کسب مقام دوم گروه راهی دور نهایی شدیم.

رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی اصفهان با بیان اینکه فینال مسابقات هفتم و هشتم بهمن ماه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف نخست ما از تشکیل تیم، ترویج فرهنگ پهلوانی چوخه‌کاران و سپس حضوری خوب در رقابت‌ها بود؛ ما تلاش و تمرین می‌کنیم تا در دور نهایی به رقبای قدرتمند خود مانند خراسان تنه بزنیم و حداقل یکی از سکوها را در اختیار بگیریم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.