سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 01:36 - یکشنبه 04 بهمن 1394

من یک روستایی شرق اصفهانی ام؛

با اجرای برجام صادرات فرش دست باف ما رونق پیدا نکرد؟چرا؟

من یک روستایی ام شغلم کشاورزی است ودر خانه ام همسرم قالی می بافد نسبت به اجرای برجام خوش بین نیستم مثل بعضی ها که خیلی خیلی…….

به گزارش اصفهان شرق برگرفته از وبلاگ جهاد فرهنگی شاهتور، من یک روستایی ام شغلم کشاورزی است ودر خانه ام همسرم قالی می بافد نسبت به اجرای برجام خوش بین نیستم مثل بعضی ها که خیلی خیلی، هم نسبت به برجام وهم نسبت به آمریکا خوش بین هستند و ای هم بر زبان جاری می کنند. ولی فقیه امام خامنه ای گفتند: ما نسبت به اجرای برجام خوش بین نیستیم چون امریکا را می شناسند توطئه ها ودسیسه های انها را در طول 70 سال دیده اند ، بله، اگر با امریکا دوست باشی یعنی عاشق امریکا باشی هر بدیش را حسن می بینی وباید هم خوشبین باشی. می گویند فردی عاشق سینه چاک دختری سیاه چهره بود ودر درد عشق او می سوخت رفقایش برای کاهش درد عشق به او می گفتند که او که آنقدر هم زیبا نیست که عاشقش هستی می گفت چون عاشقم سیاهیش را سفیدی وزشتی اش را زیبایی می بینم واین حال وروز یک عده خوش بین چشم بسته است که اگر بگذاری دو روز دیگر بهشت راهم در دستان امریکا می بینند ومی گویند یکی از درهای بهشت درآمریکا باز می شود.

images

برویم سر اصل مطلب .ای در اینجا وآنجا می گفتند برجام اجرایی شود همه چیز ارزان می شود ،قدرت خرید بالا می رود وتورم پایین می آید همه ی دوستان خوشحال بودند که تحریمها را که بردارند سیل تکنولوژی وفن آوری است که به سمت ایران سرازیر می شود. ای گفتند که هیئت های اقتصادی برای عقد قرار داد به ایران آمده اند وپشت سر هم به ایران وارد می شدند که حتی بعضی وزارتخانه ها را هم اشتباه می رفتند ،ولی ما چیزی ندیدیم .چند سال پیش که تحریم ها زیاد شد صادرات فرش دست باف نایین دچار رکود شد یعنی هیچ کس برای خرید آن نگاهش هم نمی کند .گفتیم اگر تحریمها را بردارند صادرات رونق می گیرد وسریع یک فرشی را که همسرم بافته می فروشیم تا پولی دستمان را بگیرد وتند تند قالی می باقیم تا پولدار شویم ولی این روزها به جای شنیدن خبر قراردادهای صادرات محصولات به خارج کشور شاهد بستن قرار داد واردات محصولات خارجی به داخل بوده ایم امروز شنیدم که برای واردات سنگ پا قرارداد واردات ان را امضا کرده اند! برادر من !!سنگ پا مگر در ایران قحطی است؟ مگر سنگ پا نون وآب می شود برای مردم ؟در اطراف ما کوه سیاهی است که معدن سنگ پاست اگر خیلی پاهایتان کثیف است وسنگ پا لازم دارید یک کارخانه تولید آن را همین جا بزنید چند نفری مشغول به کار شوند سنگ پای شما هم تأ مین می شود.

5454

ما انتظارمان از اجرای برجام این بود که تحریم ها برداشته شود که کار خانه هامان رونق بگیرد وصادرات زیاد شود، مشاغل خانگیمان رونق بگیرد وصادراتش روز به روز زیاد شود،پارچه هایمان به خارج صادر شود،ماشین هایمان صادر شود، شیشه وبلورمان صادر شود،وتمام محصولاتی که تولید می کنیم صادر شود نه اینکه در روز اول مقدار نفت صادراتیمان زیاد شود که قیمتش در دنیا کاهش پیدا کند ، عقل سلیم حکم می کند هر جا قیمت چیزی پایین امد عرضه کم شود تا قیمت بالا رود ولی ما ……! در اجرای برجام که انتظار می رود تعداد کارخانه ها زیاد شود ما می آییم کارخانه تولید اورانیوم را هم تحویل می دهیم ودل خوش می کنیم به یک مشت وعده که در سی سال گذشته اصلاً اتفاق نیافتاد که حالایش بخواهد بیافتد.خلاصه که هر روز که تحریم می شدیم یک چیزی گران می شد وصادراتش متوقف ولی حالا که برجام اجرا شده وتحریم ها را برداشته اند نه شاهد ارزانیش هستیم ونه رونق صادرات یعنی چرا ؟؟؟

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.