اصفهان شرق

پسابرجام هم به کمک موبایل نیامد

کدخبر: 89336
1394/11/03 در ساعت 12:15

به گزارش اصفهان شرق؛ مجید ساطعی درباره وضعیت بازار موبایل اظهار داشت: با اینکه تصور می‌شد با برداشته شدن تحریم‌ها به دنبال اجرا شدن برجام وضعیت بازار موبایل بهبود پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: متأسفانه بازار موبایل اکنون در شرایط منفی پسابرجام است و لغو برخی تحریم‌ها تاکنون هیچ تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار این محصول نگذاشته است.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل اصفهان با اشاره به اینکه بازار موبایل اکنون تحت تأثیر «تحریم داخلی» است، تصریح کرد: تحریم داخلی بازار موبایل ناشی از تصمیمات وزارت صنعت و معدن است، هر زمان این تحریم برداشته شد می‌توانیم بابت رونق گرفتن بازار موبایل خوشحال باشیم.

وی با بیان اینکه واردات موبایل در حال حاضر در انحصار چند شخص و شرکت در تهران و شمال است، خاطرنشان کرد: با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به جز چند شرکت خاص هیچ‌کس حق وارد کردن موبایل ندارد و ثبت سفارش برای هیچ وارد کننده دیگری به جز همان چند وارد کننده صورت نمی‌گیرد.

ساطعی بیان کرد: برای بررسی این موضوع و شکستن انحصار در واردات موبایل چندین بار به وزیر صنعت نامه نوشته‌ایم و درخواست تجدیدنظر در آئین نامه واردات را دادیم اما نتیجه‌ای تاکنون نداشته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بهترین راه این باشد که وارد کردن موبایل با حداقل تعرفه آزاد شود اما دلیل اینکه واردات موبایل و عرضه آن در اختیار چند شخص خاص است؛ مشخص نیست.

رئیس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل اصفهان با اشاره به رکود در بازار موبایل اظهار داشت: تصور بر این بود که با اجرایی شدن برجام ترس خریداران ریخته شود و بازار رونق پیدا کند اما این طور نشد، اکنون در بازار موبایل ترس خاصی حاکم است که نه اجازه می‌دهد عرضه رونق بگیرد و نه خریدار مایل به حضور در بازار است.

تسنیم