سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:39 - جمعه 02 بهمن 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

شورای نگهبان به عنوان یک سرمایه الهی برای صیانت از نظام است

حجت الاسلام فرهنگ گفت: هدف دشمن از جوسازی علیه شورای نگهبان زمینه سازی برای ورود عوامل نفوذی خود به مجلس است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ، در خطبه اول نماز شهر نصرآباد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و پاکدامنی؛ در ادامه مباحث قبلی در مذمت سوء ظن و بدبینی به این فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام استناد کرد که فرموده اند: «از پستی انسان این است که به فردی که خیانت پیشه نیست، گمان بد ببرد.»

وی سپس از ضعف ایمان، عقده حقارت و ضعف نفس و غرور و خود بینی به عنوان ریشه های صفت ناشایست سوءظن و بدبینی یاد کرد و افزود: با تقویت ایمان و خداترسی، تفکر در آثار و عواقب سوء ظن و بد بینی و دقت در انتخاب دوست و همنشین می توان از شر این صفت رذیله رهایی یافت.

امام جمعه نصرآباد در ادامه با حکیمانه بر شمردن فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران انتخابات گفت: در این سخنرانی معظم له چهار موضوع مهم یعنی انتخابات، تقویت روحیه استکبارستیزی در ملت و مسئولان، برجام و دغدغه های رهبری و مباحث اقتصادی را مطرح و بیانات کارگشا و مهمی را پیرامون آنها ایراد فرمودند.

حجت الاسلام فرهنگ با بیان این که در زمینه انتخابات مقام معظم رهبری بر اصل حضور همگانی، انتخاب اصلح و لزوم حفظ شان و جایگاه نهاد های برگزار کننده انتخابات تاکید نمودند، افزود: نماینده شایسته مردم ایران اسلامی باید مومن، خداترس، دست پاک، و صالح و به فکر منافع عمومی باشد و پس از رسیدن به مسند قدرت خود را سپری برای حل مشکلات کشور قرار داده و کشور را به بیگانه نفروشد.

وی با تصریح جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک سرمایه الهی برای صیانت و حفظ نظام و تلاش دشمن برای تضعیف این نهاد قانونی گفت: هدف دشمن از جوسازی علیه شورای نگهبان زمینه سازی برای ورود عوامل نفوذی خود به مجلس است و مسئولان عالی رتبه نظام در هر مقامی که هستند باید فرمایشات رهبرفرزانه انقلاب را آویزه گوش خود نموده و بوق دشمن و اهرم فشار به شورای نگهبان نشوند.

حجت الاسلام فرهنگ تقویت جبهه مقاومت در منطقه و پرهیز از تضعیف و متهم نمودن نیروهای حزب اللهی را راهکار تقویت روحیه استکبار ستیزی بر شمرد و گفت: متاسفانه آن گونه که انتظار می رفت در کنار پیگیری برجام جبهه مقاومت تقویت نشد.

امام جمعه نصرآباد در رابطه با فرجام برجام و دغدغه های مقام معظم رهبری با قرائت فرازهایی از بیانات معظم له در این زمینه گفت: ضمن تشکر از رئیس جمهور محترم و دیگر مسئولان و تیم مذاکره کننده؛ مسئولان و رسانه ها باید از بزرگنمایی دستاوردهای برجام و فتح الفتوح خواندن آن و نادیده گرفتن هزینه های سنگین در این مسیر و نقش مقاومت مردم در حصول به این حد دستاوردها پرهیز نمایند.

وی همچنین ضمن قدر دانی از عزیزان سپاه در برخورد قاطع با تجاوز دشمن به آب های کشورمان گفت: همان گونه که مقام عظمای ولایت فرمودند همه مسئولان ما باید از این اقدام افتخار آمیز سپاه در مقابله با دشمن و تجاوز او الگو گیری نمایند.

امام جمعه نصرآباد سپس با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی فعلی در شان مردم ایران نیست و همان طور که رئیس جمهور محترم اذعان داشت کشور در رکود به سر می برد و باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.

حجت الاسلام فرهنگ خاطرنشان کرد: لازم است همان گونه که مقام معظم رهبری قبل از برجام و حتی در دولت قبل اعلام کردند مشکلات ما بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گیر تحریم هاست، آنچه مهم است مدیریت مسئولان و بهره گیری از ظرفیت های داخلی و اجرای سریع و دقیق اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و لزوم خدمت رسانی به مردم و پرهیز از سوء استفاده از امکانات عمومی متذکر شد: هر کس در هر مقامی و در هر جایی مسئولیتی دارد باید به فکر خدمت به مردم باشد و در هر شهر و روستایی هر مسئولی اعم از شورا و شهر دار و دهیار باید به فکر خدمت به مردم باشند، نه جیب خود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.