سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - جمعه 02 بهمن 1394

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغ تخم‌‌گذار اصفهان

افزایش قیمت تخم‌مرغ در اصفهان/ مجوز جدید برای واحدهای تولیدی صادر نمی‌شود

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغ تخم‌گذار استان اصفهان از افزایش قیمت تخم‌مرغ به‌دلیل افزایش صادرات خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید شهاب‌الدین افضل درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد بالا رفتن قیمت تخم‌مرغ بودیم که به دلیل افزایش صادرات و محدود شدن نظم تولید و همچنین افزایش مصرف در فصل سرما است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ طی دیروز و امروز متوقف شده و روند رو به کاهش خواهد گرفت، گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در جلسه تنظیم بازار تخم‌مرغ در حال حاضر با قیمت 320 تا 370 کیلوگرم عرضه می‌شود که بنابر سایز و کیفیت آن فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغ تخم‌گذار استان اصفهان با بیان اینکه محدودیت صادرات توسط اتحادیه مرکزی تعیین می‌شود، تصریح کرد: زمانی که صادرات محدود شود قیمت افزایش پیدا می‌کند و این موضوع مرتبط به تصمیم‌گیری اتحادیه کشوری است.

وی درباره صدور مجوز جدید برای واحدهای تولید تخم‌مرغ اظهار داشت: در حال حاضر صدور مجوز جدید صورت نمی‌گیرد چون بازار فعلاً با مازاد تولید روبرو است.

افضل با اشاره به تسهیلات مالی حمایتی از تولیدکنندگان تخم‌مرغ گفت: اکنون سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اختصاص داده می‌شود و نرخ این تسهیلات 21 درصد است که مطلوب محسوب نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغ تخم‌گذار استان اصفهان درباره بهبود وضعیت واحد‌های تولیدی اظهار داشت: منتظر هستیم تا برنامه ششم توسعه اجرایی شود، البته در بسته حمایتی دولت حمایت از واحدهای تولیدی مطرح شده اما باید منتظر اجرایی شدن آن باشیم تا تأثیرات آن دیده شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.