سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:02 - پنجشنبه 01 بهمن 1394

تغییرات عمده در ترکیب اصلی؛

جدال شاگردان خاکپور و ژاپنی‌ها / آیا امیدهای ایران به جمع چهار تیم برتر راه پیدا می کند؟

بیش از ۴ دهه است که فوتبال ایران نتوانسته در مسابقات المپیک حضور داشته باشد. این طلسم به رغم حضور نسلهای مختلف شکسته نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ شاگردان خاکپور در مصاف با حریفان آسیایی خود بدنبال راهیابی به المپیک هستند. تیم‌های ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک از ساعت ۱۷ فردا به مصاف هم می‌روند.

نظر کارشناسان

امیر حاج‌رضایی ابتدا در خصوص شرایط تیم امید در آستانه دیدار حساس این تیم برابر ژاپن به تسنیم اظهار داشت: در مورد سه بازی گذشته دو نکته منفی در تیم امید دیدم. موضوع اول این است که تغییرات این تیم در ترکیب اصلی بسیار زیاد است و ما در هر مسابقه تغییرات گسترده‌ای داشتیم. حتی بعضی از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند و به عنوان مثال باید بگویم که در بازی با چین نسبت به بازی مقابل قطر شش تغییر داشتیم. وی ادامه داد: کادر فنی به این موضوع اشاره کرد که آنها نمی‌خواهند بازیکنان را خسته کنند، ولی من نمی‌توانم این تحلیل را قبول کنم و این دلیل محکمی نیست. نکته بعدی در مورد ضعف خط دفاعی است و امیدوارم در بازی با ژاپن از این ناحیه ضربه نخوریم. با اینکه نمی‌توان ضعف‌ها را به صورت کامل از بین برد، ولی می‌توانیم آنها را کاهش دهیم. مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ما بازیکنان شایسته‌ای داریم و امیدوارم که از این مرحله عبور کنیم. ما مقابل تیم چین که تیم پرقدرتی نبود اشتباهات زیادی داشتیم و باید این اشتباهات کم شود. واقعا بازی سختی درپیش داریم، ولی امیدوارم که در نهایت نتیجه بگیریم. حاج‌رضایی در مورد حضور کی‌روش در قطر و اینکه برخی معتقدند رفتن او به این کشور نمایشی بود، گفت: فدراسیون از این مربی خواسته بود که به قطر برود. فکر می‌کنم در آنجا استقبالی از ایشان نشد. من دوست ندارم از شخص خاصی طرفداری کنم، چون تیم امید و تیم بزرگسالان هر دو برای کشورم هستند، ولی باید بگویم که بحث رفتن کی‌روش به قطر نمایشی نبود، ولی بعد از اینکه وارد این کشور شد، حضورش در قطر جنبه تشریفاتی پیدا کرد. بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایلنا در مورد ظرفیت تیم ملی امید می‌گوید: در حال حاضر ما صعود کردیم و این یک موفقیت محسوب می‌شود اما تیم ملی امید ایران این ظرفیت را داشت که به عنوان تیم اول صعود کند و مسیر به مراتب راحت‌تری را پیش روی خود ببیند. او همچنین در مورد انتقادهای اخیر از تیم ملی می‌گوید:‌ کوچکترین صحبت‌ها در حال حاضر باعث تاثیر منفی در روحیه بازیکنان و کادر فنی می‌شود، بنابراین ترجیح می‌دهم فعلا در مورد نقط ضعف‌های تیم ملی صحبت نکنم. از این کارشناس فوتبال درباره بازی حساس برابر ژاپن می‌پرسیم. او می‌گوید: باید منتظر بمانیم و ببینیم که تیم امید چه واکنشی نسبت به ژاپن نشان می‌دهد. همه ما به این تیم امیدواریم و باید به آنها روحیه بدهیم که در این بازی سخت شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند.

صحبت‌های بازیکن تیم ملی

ماهان رحمانی هافبک تیم فوتبال امید درخصوص شرایط این تیم، گفت: خوشبختانه بعد از برد مقابل چین و صعود به مرحله یک چهارم نهایی، شرایط روحی خوبی داریم و آماده بازی با ژاپن خواهیم شد.

وی افزود: قطعا در زمان باقیمانده تمام تلاش مان را انجام خواهیم داد تا با آمادگی کامل به مصاف ژاپن برویم. رحمانی درخصوص بازی روز جمعه مقابل ژاپن، گفت: به نظرم بازی جمعه برای هر دو تیم سخت و دشوار خواهد بود، چرا که ایران و ژاپن جزو قدرت‌های برتر فوتبال آسیا هستند و هیچ کدام نمی خواهند بازنده باشند. کادرفنی ما، برنامه ویژه ای برای این بازی خواهد داشت و با تلاش همه بچه‌ها برای شکست ژاپن و رسیدن به جمع چهار تیم پایانی به زمین خواهیم رفت. هافبک تیم امید در پایان خاطرنشان کرد: تیم ما از روز اول با هدف قهرمانی در مسابقات شرکت کرد و امیدوارم که با دعای خیر مردم و حمایت و همدلی بتوانیم به این هدف بزرگ برسیم و جام قهرمانی و جواز حضور در المپیک را به ایران بیاوریم.

صحبت مربی تیم ملی

هادی طباطبایی مربی تیم ملی امید کشورمان در خصوص بازی با ژاپن گفت: ایران نام بزرگی در فوتبال آسیاست ما شخصیت بزرگی در فوتبال آسیا داریم و این خودباوری در بین بازیکنان وجود دارد. متاسفانه یک مقدار هجمه روی تیم زیاد بود و این بازیکنان را تحت فشار قرار داد شاید اگر به تیم ما روحیه می‌دادند شرایط بهتر می‌شد و بچه‌ها با استرس کمتری به میدان می‌رفتند شما دیدید اشک‌هایی که در پایان بازی مقابل چین ریخته شد به خاطر فشار و استرس بود امیدواریم با کمک یکدیگر از صدر ژاپن بگذریم ما قبل از دیدار مقابل ژاپن با چین روبرو شدیم که این بازی هم می‌تواند به ما کمک کند.دستیار خاکپور همچنین در خصوص تغییر در ترکیب این تیم نیز گفت: در یک تورنمنت بازی می‌کنیم که سه روز یک بار بازی داریم با توجه به بضاعتمان و توانایی که داریم این تغییرات را اعمال می‌کنیم این یک موضوع طبیعی است این اتفاق فقط مختص ما نیست اگر بازی با قطر توپ‌هایمان به گل می‌رفت شاید همه می‌گفتند چقدر تغییرات خوب بوده است. ژاپنی که حریف ما است در بازی اول و دومش ۶ تغییر داشت در بازی سوم هم ۶ تغییر نسبت به بازی دوم داشت. چین در مقابل ما با ۴ تغییر به میدان آمد در اکثر تیم‌ها این اتفاق افتاده است آدم باید براساس شناخت از حریف و موجودی تیم استراتژیش را تعریف کند دوستان اجازه بدهند این آرامش در تیم وجود داشته باشد چرا که تیم تمام تلاشش را می‌کند همه ۲۳ بازیکن در خدمت تیم هستند و خیلی خوب در حال همکاری و تلاش هستیم تا به امید خدا با جام به تهران بازگردیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.