سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - پنجشنبه 01 بهمن 1394

در شورای هماهنگی مجمع اصولگرایی اصفهان مطرح شد؛

حضور نیروهای مؤمن و انقلابی در مجلس تاکید رهبری است/ در لیست مجمع اصولگرایی همه سلایق وجود دارند

باید به لیستی که توسط مجمع اصولگرایی تهیه‌شده است تکیه کنیم تا برخی جریانات سوءاستفاده نکنند و همچنین در مقابل مسئولیت‌هایی که قبول می‌کنیم پاسخگو باشیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ شب گذشته در ویژه‌برنامه‌ای به میزبانی دفتر سیاسی کانون اندیشه و تمدن اسلامی، ۱۱ نفر از منتخبین مجمع اصولگرایی در خصوص برنامه‌های خود و در بیان ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبی را گفتند.

در این همایش، چهره‌های معرفی شده از سوی مجمع اصولگرایان استان اصفهان از جمله حجت‌الاسلام احمد سالک، مجید نادرالاصلی، مجتبی خیام نکوئی، محمود معلمی، نصرالله سخاوتی، حجت‌الاسلام مصطفی طباطبایی‌نژاد، سید مجید عاملیان، سعید فرقانی، حمیدرضا فولادگر، ابوالفضل مصطفوی و کمال حیدری حضور داشتند و به تبیین مهم‌ترین اولویت‌های مجلس آتی، وضعیت موجود ایران در صحنه داخلی و خارجی و بایدهای رفتاری نمایندگان مجلس آتی پرداختند.

در ادامه بخشی از سخنان یازده عضو حاضر در این مجمع  بیان می شود.

*در انتخابات پیش رو وظایف سنگینی بر دوش داریم و با برپایی این‌گونه جلسات زمینه شناخت افراد معین می‌شود. ازجمله وظایف نمایندگان مجلس قانون‌گذاری را است که توسط این قوانین ریل‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی مهیا می‌شود و سپس نظارت بر اجرای صحیح این قوانین از دیگر وظایف نمایندگان هست که این قوانین به‌درستی توسط مسئولین اجرایی کشور مورداجرا قرار بگیرد.

* شخصی که به مجلس می‌رود باید وزین و ارزشی باشد و همچنین تخصص لازم را داشته باشد، عده‌ای بدون برنامه به مجلس می‌روند و پس از ورود برنامه‌هایی را پیش می‌گیرند و عده‌ای دیگر با داشتن برنامه در این مسیر قرار می‌گیرند.
وضع خوبی در مجلس این دوره در موضوع قانون‌گذاری داشته‌ایم ولی در بُعد نظارت که یکی دیگر از وظایف نمایندگان مجلس است ضعیف عمل شده است.

*عده‌ای ورود به مجلس را همچون آب گل‌آلودی می‌بینند که می‌خواهند از آن ماهی بگیرند و برای خود آسایشی را فراهم کنند درصورتی‌که این عرصه برای خدمتگزاری برای مردم است.
یکی از نقاط ضعف مجلس فعلی  تعامل بیش‌ازحد با دولت است  تعامل با دولت خوب است ولی باید نظارت صحیح نیز انجام بگیرد تا قوانین کشور به‌درستی انجام بگیرد.

*از ویژگی‌های نمایندگان مجلس مقابله با مستکبران عالم و در رأس آن آمریکا و همچنین خدمت به محرومان جامعه نمایندگان مجلس باید مسئله نفوذ را که رهبری بر آن تأکیدات فراوان کرده‌اند مدنظر داشته باشند و در این خصوص طرحی را با این موضوع در مجلس مطرح کنند.

*با توجه به شرایط کشور و همچنین منطقه نیاز به حضور نیروهای مؤمن انقلابی که رهبری چندین مرتبه به آن اشاره‌کرده‌اند برای حضور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز  ضروری است.
امروزه بیش‌ازپیش به حضور افرادی که جریان شناس هستند نیاز است،‌ همیشه آدم‌های خوبی وجود داشته‌اند که به دلیل نداشتن این خصیصه درونشان دچار انحراف و دوری از اصول شده‌اند.

در کشور دو دیدگاه وجود دارد، عده‌ای انقلاب را مربوط به چند سال اول پیروزی انقلاب می‌دانند و دیدگاه‌های دینی را در سیاست کم‌اهمیت می‌دانند ولی دسته دوم انقلاب را در نیمه‌راه می‌دانند و برای اعتلای روزبه‌روز آن تمام تلاش خود را می‌کنند.
ازجمله وظایف مجلس در مسائل داخلی نسبت به دستگاه اجرایی کشور، هدایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و نقد منصفانه است.

*یک نماینده باید مراقب باشد حوادث زمانه او را با خود نبرد و دچار اشتباه نشود.
چالش‌های اقتصادی، منطقه‌ای، هسته‌ای و اخلاقی را چهار چالش مملکت  هستند که رهبری خودشان شخصاً در این موارد ورود پیدا کردند، رهبری در خصوص هسته‌ای به دولت توصیه کردند توقع مردم را به‌صورت بی‌جا بالا نبرید و اعتماد کامل به‌طرف مقابل نداشته باشید.

*راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موجود در کشور را اقتصاد مقاومتی است و مهم‌ترین مؤلفه در اقتصاد مقاومتی،‌اقتصاد دانش بیان و مهم‌ترین رکن اقتصاد دانش‌بنیان، صنایع این حوزه است؛ اگر ما ارزش‌افزوده حاصل از دستاوردهای دانش‌بنیان را در صنایع ورود بدهیم، ازلحاظ اقتصادی جایگاه خیلی بالاتری به دست خواهیم آورد.

*فرهنگ جایگاه بسیار والایی دارد فرهنگ بخش ناپیدای حیاتی جامعه است و در طول ده سال گذشته بالاترین دغدغه و مورد تأکید رهبری موضوع فرهنگ بوده است.

* باید به لیستی که توسط مجمع اصولگرایی تهیه‌شده است تکیه کنیم تا برخی جریانات سوءاستفاده نکنند و همچنین در مقابل مسئولیت‌هایی که قبول می‌کنیم پاسخگو باشیم.

*این حرکت اصولگرایی که مجمعی را تشکیل داده است حرکتی خوب است،‌ در این مجمع همه سلایق اصولگرایی وجود دارد و از طریق مصاحبه‌ها و امتیازاتی که به نفرات داده می‌شود افراد نهایی برای انتخابات آینده انتخاب خواهند شد.

*به‌جز انجام‌ وظیفه و خدمت در راه خدا نباید نیتی دیگر داشته باشیم و باید در تحقق اعتلای اصفهان در زمینه‌های مختلف نهایت تلاش خود را بکنیم.

در روز جمعه شورای هماهنگی مجمع اصولگرایی اصفهان در جمع‌بندی نهایی خود ۵ نفر از منتخبین خود را مورد انتخاب قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.