سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:02 - چهارشنبه 30 دی 1394

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان:

رونق اقتصاد با استفاده از ظرفیت صنایع کوچک/ ۶۵ درصد اقتصاد کشورهای پیشرفته وابسته به صنایع کوچک است

یکی از ضعف‌های امروز ما در بحث اقتصاد، عدم وابسته بودن به صنایع کوچک است و ما از ظرفیت‌های مردمی که رهبری یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد بیان فرموده بودند کمتر بهره برده‌ایم و همچنین با قوانین دست و پاگیر میزان سرمایه‌گذاری داخلی را کاهش داده‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: ظرفیت سنجی در عرصه‌های کوچک و فروش محصولات طرح‌های اقتصاد مقاومتی یکی از راهبردهای سازمان بسیج سازندگی استان است.

حسین انوری، یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از دولت را استفاده از توان بعضی از دستگاه‌ها و نهادها در رشد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: ازجمله این نهادها بسیج را نام‌برده‌اند و لازم به ذکر است امروز ما در بسیج یک تجربه بسیار خوب داریم که با ورود به عرصه‌های کوچک در این زمینه فعالیت گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

وی بابیان اینکه ما در بخش کشاورزی در حوزه امنیت غذایی و صنایع تبدیلی ورود جدی داشته‌ایم، گفت: ایجاد عرصه‌های کوچک می‌تواند به توسعه بخش کشاورزی، دام و طیور بینجامد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های کوچک و خالی در شهرستان‌ها، ادامه داد: با این کار حجم بالایی از افراد بیکار را مشغول به کار می‌کنیم و همه اگر خدای‌ناکرده در سطح کشور دچار بحران اقتصادی شدیم، کارگاه‌های کوچک دچار ورشکستگی نمی‌شوند.

انوری ابراز داشت: با توجه به فرمایش حضرت آقا که فرمودند سراغ صنایع کوچک بروید، در سال آینده به دنبال گسترش و توسعه صنایع کوچک و تبدیلی هستیم، طبق بررسی‌هایی که داشته‌ایم، کشورهای پیشرفته امروزی همچون آمریکا، چین، ژاپن و … صنعت، اشتغال و رونق اقتصادی‌شان در حدود ۶۵ درصد وابسته به صنایع کوچک است و مابقی وابسته به صنایع بزرگ هستند.

وی یکی از ضعف‌های امروز ما در بحث اقتصاد را عدم وابسته بودن به صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: ما از ظرفیت‌های مردمی که رهبری یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد بیان فرموده بودند کمتر بهره برده‌ایم و همچنین با قوانین دست و پاگیر میزان سرمایه‌گذاری داخلی را کاهش داده‌ایم.

این مسئول سازندگی استان تصریح کرد: اگر همکاری بین بخشی بین دستگاه‌های مختلف مثل جهاد کشاورزی در استان نبود، قوانین پیچیده و سخت‌گیر مانع فعالیت صنایع کوچک می‌شد و ما در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از ظرفیت دستگاه‌ها خوب استفاده می‌کنیم، در این خصوص جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه‌ای به افرادی که وارد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی آموزش‌های لازم را می‌دهند.

انوری بابیان اینکه جهاد کشاورزی عرصه‌های بخش کشاورزی را مورد تائید قرار می‌دهد، گفت: کارشناسان این سازمان با بازدید از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و اعلام نظرات کارشناسی، با توجه به کیفیت عرصه های ایجاد شده توسط سازمان بسیج سازندگی نسبت به تائید آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر ما بخواهیم در بخش صنعت حضور بیشتری داشته باشیم نیاز است اداره کل صنعت و معدن استان نیز در این عرصه وارد شود و همچنین از توان مردمی و متخصصان بسیجی سازمان بسیج سازندگی نهایت بهره‌برداری انجام شود تا ان‌شاءالله استان اصفهان به‌عنوان یک استان نمونه و الگو در سطح کشور مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.