سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 14:07 - سه شنبه 29 دی 1394

استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت فقیه حافظ کشور از طوفان فتنه داخل و دسیسه بیگانگان خارجیست

حجت الاسلام شمس گفت: رهبری کاملا توانسته است کشور را از طوفان هایی نظیر دوستان خودی جاهل و بیگانگان مصون بدارد و همین عاملی در اهمیت تبیین جایگاه والای ولایت فقیه است.

استاد حوزه و دانشگاه از قم در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به جایگاه ولی در هر جامعه گفت: در حکومت اسلامی از نظر دین اسلام، خداوند متعال خودش را به عنوان ولی و نه به عنوان حاکم و پادشاه معرفی می کند زیرا ولی دلسوز، سرپرست مردم است و منافع خودش را در نظر نخواهد گرفت.

حجت الاسلام نعمت الله شمس اظهار کرد: چون خداوند نمی تواند تجسم پیدا کند، شخصی را به عنوان جانشین در بین مردم فرستاده که با اکثریت صفات خداوند می آید و در این رابطه و در دوران غیبت امام معصوم، نیاز به جانشین و رهبری یکپارچه در همه کشورهای اسلامی احساس می شود.

وی با ذکر مشکلات بسیار و ایجاد تنش در برخی کشورهای منطقه افزود: داعش در این زمان با ورود به جوامع اسلامی مدعی رهبریت است و همین عامل باعث ایجاد تنش در کشورهایی شده که از نعمت رهبری فرزانه و مقتدر محروم مانده اند و در این رابطه باید شخصی با شرایط ویژه، سکان داری جامعه اسلامی را به عهده گیرد.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: ولی فقیه فردی مدبر، باتقوا و مدیر است و هدفش اصلاح جامعه و رسیدن جامعه به آرمان های اسلامی و الهی است و ما امروز در کشور ولی فقیهی را مشاهده می کنیم که تمام خصوصیات را داشته و در تمام سراشیبی ها و حوادث به عینه و واضح سکان داری می کند.

وی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان و افراد نفوذی گفت: رهبریت کاملا توانسته است کشور را از طوفان هایی نظیر دوستان خودی جاهل و بیگانگان مصون بدارد و همین عاملی در اهمیت تبیین جایگاه والای ولایت فقیه است.

حجت الاسلام شمس ادامه داد: ولی فقیه خودش را در مقابل خدا و مردم مسئول دانسته و رهبریت جامعه را به عهده می گیرد به نحوی که امام خمینی(ره) با یک قیام و حرکت در بین مردم تجلی پیدا کرده و در قلوب مردم راه یافت.

وی با تبیین جایگاه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، عده ای از کارشناسان مذهبی که در حد اجتهاد بوده و از افکار و اندیشه های مردم هستند، با تبادل آرا و همفکری شخصی را که مغز متفکر و فرمانده جامعه اسلامی است برگزیدند و در این رابطه می توان گفت که نقش و اهمیت خبرگان رهبری و حساسیت نقش آنها در انتخاب ولی فقیه بسیار حساس می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: قانون اساسی شخصیتی را انتخاب می کند که بتواند راه انبیا و قطار اسلامی را پیش برده تا به مقصود نهایی برسد و در این رابطه خبرگان رهبری فردی با حداکثر شرایط را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه برخی تحت تاثیر افکار دشمن در کشور حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: مسلما در جامعه بزرگ با افکار مختلف می بایست فردی به صحنه کاندیدا شدن در انتخابات بیاید که از فیلتر های خبرگان رهبری و شورای نگهبان رد شده و صلاحیتش تایید شود تا بتواند از ارزش های اسلامی دفاع کرده و دنباله روی شهدا باشد.

حجت الاسلام شمس در پایان گفت: باید دقت لازم در زمینه بررسی صلاحیت نامزدهای ثبت نام شده به عمل آید تا مبادا زحمات سی و چند ساله مردم انقلابی و خون شهدا و همچنین زحمات ولی فقیه این زمان از بین رود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.