سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:02 - سه شنبه 29 دی 1394

دل‌نوشته پرویز پرستویی برای شهید طاهری

پرویز پرستویی در پی شهادت سعید سیاح طاهری نوشت: حاج سعید عزیزم، برادرم ، آتش حسرتی که از داغ جدایی تو بر دل دوستانت باقی ماند به زبان قابل وصف نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ این بازیگر که سال‌ها در جشنواره دانش آموزی دفاع مقدس در کنار حبیب احمدزاده و این شهید حضور داشته است در دل‌نوشته‌ای نوشت: «در برابر چشمان ما شهیدان زنده؛ یعنی جانبازان آرام آرام وتک تک پر می‌گشایند و به ملکوت آسمان‌ها عروج می‌کنند.آنها کم کم شهید می‌شوند،گویا خداوند می‌خواهد کمی از دور دلدادگی انها را تماشا کند و بهشت را در طول این دلدادگی اذین ببندد برای قدوم سبز این لاله‌های سرخ.

تو آسمانی بودی و از همان روز که مجروح شدی نامت بر کرانه‌های ابدی انسانیت وشهادت نقش بست.تو با سخاوتی بی بدیل زیباترین قسمت وجودت ،چشمانت را به میهمانی خدا و دیدار او رهسپار کردی تا نزد او بماند و مردمان بتوانند با دیدنت بوی خدا را از نفست و کلامت وهر قدمت حس کنند.

تو سکوت کردی بر رنج‌های جانبازیت و از اندوهی که از زیستن غریبانه هم رزمان جانبازت در دل داشتی.سکوت کردی بر فراموشی مردم نسبت به شهدا و درک ناقص آنها از چرایی جنگیدنت و دفاعت.سکوتت چون فریادی بود به وسعت گستره آسمان‌ها آن‌هنگام که ارزو می‌کردی از زمین جدا شوی و به آسمانیان بپیوندی. احساسی که برای ما مجهول و نا معلوم بود چون از درک آنچه تو می‌دیدی عاجز بودیم.

چشمانت را در همان خاکریز‌های بی‌ریای جبهه به امانت به بزرگی نام مولایت ابالفضل بخشیدی و به انتظار نشستی که دستان بی دست اما پر سخاوتش روزی شیرین‌ترین شربت عالم هستی را به تو پیشکش کند.

روحت وارسته وبزرگ ودلت بسته به مهر خداوند ارام ومطمئن بود؛تنت مجروح و شکسته و وجودت عابری از نور بود که در برابر چشمان کم سو و بی تفاوت ما به سرعت عبور کرد و از زمینیان جدا شد و قسمتی از نور خداوند و آسمانها گشت.

چون شهیدان گمنام مظلوم و بی قاعده و زیبا در جنگ با تعصبی کور و خشن به نام داعش ،رو به مقصدی مهم و ابدی شتافتی تا در کنار مولایت حسین شاهدی باشی بر حقانیت ازادگی و عظمت نام شهید.

حاج سعید عزیزم، برادرم ، آتش حسرتی که از داغ جدایی تو بر دل دوستانت باقی ماند به زبان قابل وصف نیست.سرخی خونت فریادیست بر تاریکی‌ها وجهل این روزگار که آواز پاکی تو برای همیشه آسمان را آیینه دار خون تو کرد.به پاکی خونت قسم به یاد نفس‌های پیام اورت می مانیم ودلتنگ شمیم معطر وجودت که بوی کربلا و زهرا وجبهه و خدا را می‌داد ؛خواهیم ماند. تا روزی که دستمان را بگیری که وجود پر از تاریکی ما محتاج شفاعت نورانی تو خواهد بود.»

شهید سعید سیاح طاهری، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که با دبیری و بنیانگذاری خودجوش، جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس و با یاری هنرمندان معروف سینما و نیز یادگاران دوران جنگ، در طی نه دوره، بیش از سیصد هزار دانش آموز و معلم مناطق روستایی و پیرامونی در شهرهای محروم را با سبکی شاد و جدید با حماسه مقاومت‌های مردمی جنگ آشنا کرد.

او همچنین بعد از زلزله آذربایجان جشنواره دانش آموزی را برای چهل و هشت هزار کودک آسیب دیده روحی این منطقه برگزار کرد.

از دیگر فعالیت‌های این شهید برپایی جشن کشتی دوستی بین بچه های ایرانی و عراقی دو سوی رودخانه اروند در سی امین سالگرد جنگ، برگزاری مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس در بین اقشار مختلف، همچون معلمان پنج استان خوزستان ، ایلام ، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و نیز زندانیان و دیگر گروههای اجتماعی همانند پرستاران و مهمانداران هواپیما بود که بدلیل غیر رسمی بودن و بکارگیری شیوه‌های نوین،تاثیر گذار بودند.

شهید طاهری پس از انجام مسابقه مردمی کتابهای «من زنده‌ام» و «نوشتم تا بماند» در بین سه هزار معلمان شهرستانهای آبادان و اروندکنار و اهدا جوایز مربوطه ، با وجود جانبازی و نقص عضو، به صورت داوطلبانه و هیچگونه سمت رسمی به سوریه رفت و در حلب به دست گروه داعش به شهادت رسید.

منبع: ایسنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.