سرویس: اجتماعی » ماهواره 11:39 - دوشنبه 28 دی 1394

خواندن این مطلب را از دست ندهید؛

وقتی صاحبخانه دزد را صاحب کلید می کند؛ دزدان کلیددار فضای مجازی

با توجه به آنچه گفته شد، سوال اینجاست که در زمانی که قطعا مسئولین کشور از ریشه های این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی با خبر هستند (و اگر هم مطلع نیستند؛ عذر بدتر از گناه است) پس چرا چنین غده های سرطانی به سرعت فضای مجازی و حقیقی کشور را آلوده کرده اند و هنوز هم با قدرت در حال پیشروی می باشند؟؟؟!!!

به گزارش اصفهان شرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بارها بر مطالبه گری ملت به ویژه جوانان تاکید داشته اند. ایشان می فرمایند: “… جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیرى کردن، مطالعه کردن، درباره ى مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راه کار اجرائى را براى آن جستجو کردن، براى طرحش با مراکز دست اندرکار و مجرى تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، اینها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست”[1]. چنین توصیفی از مطالبه گری، معنای عملِ بسیار تاکید شده در متون دینی محاسبه نفس را در نظر انسان تداعی می کند و می توان مطالبه را نوعی محاسبه از جامعه دانست.

در این راستا مطالبه گری را از وظایف خود دانسته و هم اکنون از محل مطالبات اساسی و با اهمیت، فضای مجازی به دلیل اثرات فرهنگی، سیاسی، امنیتی و موارد دیگر مورد نظر ما است.

هم زمان با رشد روز افزون کاربران فضای مجازی و شبکه های به اصطلاح اجتماعی و هم چنین امکان انتقال داده ها با استفاده از این امکانات، فرصتی فراهم آمده است تا این مجموعه بزرگ نوین مجازی مورد توجه بیگانگان و طمع اطلاعاتی آنان قرار گیرد. بر این اساس بسیاری از سرویس های اطلاعاتی بیگانه سعی در فعالیت های جاسوسی در فضای مجازی نموده اند. این در صورتی است که جاسوسی و خیانت همواره مورد نکوهش بوده و یکی از جرایم خطرناک در سطح ملی و بین المللی محسوب می شود. خطر امنیتی که این جرم برای امنیت ملی کشور و اقتدار و حاکمیت دولت ها دارد آن ها را وادار به برخورد سرسختانه با این جرم و اعمال قوانین نموده است.

مهم ترین هدف در جاسوسی، کسب اطلاعات و اسرار اطلاعاتی سازمان ها، به ویژه سازمان های دولتی است. اینترنت که بزرگ ترین غول اطلاعاتی قرن بیست و یک به شمار می رود و ویژگی های خاصی چون ارتباط زنده و مستقیم را دارد، قابلیت سوء استفاده از اطلاعات را بالا برده است. در این بین بیشترین فرصت از این امکان جاسوسی توسط دشمنان اسلام و مسلمانان به کار برده شده و اصلا بسیاری از این موارد با همین هدف طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نتانیاهو بارها به جاسوسی و نفوذ در فضای مجازی اذعان کرده و آن را از ابزارهای قدرتمند و سلاح های نوین نظامی و جنگی تمام عیار دانسته است. رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا به طور رسمی ایران را در مورد افزایش حملات سایبری تهدید کرده اند. به گونه ای که مسئولان آمریکایی آشکارا از نبردهای آخر الزمانی در بستر اینترنت، با عنوان “سایبرگدون” نام می برند.

با کمی تامل صحت این ادعاها و اقدامات کاملا مشخص می شود؛ در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی به شهروندان و دولت های متحد خود رحم نمی کنند، چگونه امکان دارد ابزارها و امکانات فضای مجازی را، رایگان و بدون چشمداشت در اختیار ملت ایران که مخالف سرسخت استکبار هستند، قرار دهد؟ ساده انگاری است اگر تصور کنیم دشمنان صهیونیستی که ایران را دشمن طراز اول خود می دانند، از این ابزارها تا سرحد ممکن در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده ننمایند. دیگر آن که چرا آمریکا که همواره سعی بر شدیدتر نمودن تحریم ها علیه ایران دارد، هیچ گاه به فکر تحریم این شبکه ها و امکانات نیفتاده است و برعکس، مخالف هر گونه اقدام ایران برای فیلترینگ یا محدودیت شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی و سایت های خلاف عفت و مستهجن می باشد؟ علت چیست که استکبار جهانی و نوچه های صهیونیست آن، دست به تحریف “تعریف شبکه ملی اطلاعات” زده اند و تحقق این شبکه ی پیشرفته را مخل آزادی و امنیت کاربران ایرانی و ناقض حقوق بشر می دانند؟؟؟

چنان که می دانیم بر طبق اسناد منتشر شده بسیاری از شبکه های ضد اجتماعی پر رونق موجود در بازار توسط صهیونیست ها طراحی و حمایت می شود. حتی اگر به ظاهر در کشوری دیگر آغاز به کار کرده باشند باز هم مورد حمایت سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های صهیونیستی می باشند.

یکی از نمونه های بارز این دست شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی “وایبر” است که موسس آن، “تالمون مارکو”، در سرزمین‌های اشغالی متولد شده و به عنوان افسر ارشد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی کار کرده است. سرور این جنگ افزار اینترنتی نیز در خاک فلسطین اشغالی قرار دارد و دشمنان اسلام و مسلمین را برای جاسوسی از کاربران یاری می کند.

نمونه دیگر این نجس افزار های صهیونیستی تلگرام است که به ظاهر روسی بوده اما بر طبق اسناد منتشر شده، در اصل تحت حمایت سرویس های جاسوسی تروریستی دولت های صهیونیستی در حال فعالیت می باشد. سازنده تلگرام فردی به نام پاول دروف است که توسط شخصی به نام مایکل میری لاشویلی مورد حمایت قرار گرفته و با سرمایه وی شرکتی به نام « قلعه دیجیتال» را در آلمان ایجاد کرده که مرکز آن در «برلین» قرار دارد. همین ارتباط دروف با لاشویلی سند محکمی برای وابستگی حتمی او به رژیم صهیونیستی به حساب می آید. زیرا لاشویلی که رهبر کنگره یهودیان روسیه است، ارتباط بسیار مستحکمی با رژیم صهیونیستی داشته و تاثیرگذارترین عضو «دبلیو‌جی‌سی» کنگره جهانی یهود بوده و در حال حاضر ساکن تل آویو است. مایکل لاشویلی از طرفداران سرسخت افزایش بودجه نظامی ارتش اسرائیل است و بارها این مساله را در کنگره جهانی یهود مطرح کرده است.

با توجه به آنچه گفته شد، سوال اینجاست که در زمانی که قطعا مسئولین کشور از ریشه های این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی با خبر هستند (و اگر هم مطلع نیستند؛ عذر بدتر از گناه است) پس چرا چنین غده های سرطانی به سرعت فضای مجازی و حقیقی کشور را آلوده کرده اند و هنوز هم با قدرت در حال پیشروی می باشند؟؟؟!!!

اگر قوه مقننه قانونی وضع کرده است که اجرای آن مورد سوال و درخواست است (به عنوان مثال بند 501، 502 و 510 در مورد جرائم جاسوسی، جرایم علیه محرمانگی داده ها و سیستم های رایانه ای و مخابراتی مانند دسترسی غیرمجاز، شنود غیر مجاز، جاسوسی رایانه ای و موارد بسیاری از این قبیل) و اگر قانونی در این بین وجود ندارد، نبودش محل درخواست است. دولت بنا به حکم قوه قضائیه مامور به ویرانی این ابزارهای جاسوسی مجازی است. در اینجا این سوال مطرح می شود، چگونه و چرا قوه قضائیه تاکنون قدرت اجرای این قوانین مصوب و حکم های معین را نداشته است (نمونه آن درباره فیلترینگ ابزار ضد اجتماعی تلگرام). در این بین وزارت اطلاعات نیز به عنوان نهاد تامین کننده امنیت کشور بیش از پیش در این راستا مسئول بوده و نباید اجازه بدهد منافع مافیایی یک عده بر مصالح نظام و انقلاب ترجیح داده شود.

و البته جای تعجب بسیار که با مجوز دادن به بسیاری از این جاسوسکده ها، صاحبخانه خود کلید را به دست دزد داده پس چه جای اعتراض و شکایت از جاسوسی این شبکه ها!!!

شورای عالی فضای‌ مجازی نیز که متشکل از بزرگان هر سه قوه و عالی ترین مقامات کشوری می باشد؛ متاسفانه هنوز نتوانسته است، بخش عمده ای از ماموریت های مطرح خود را که از سوی مقام معظم رهبری از سال 1390 ابلاغ گردیده به انجام رساند. این امر در صورتی است که بنا به تأکید رهبر انقلاب، اهمیت فضای ‌مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است و ایشان خود می فرمایند: “اگر رهبر نبودم مسئولیت فضای‌ مجازی را به عهده می‌گرفتم”. اما چرا این شورای‌عالی و فرا قوه‌ای که با دستور مستقیم عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبر انقلاب تشکیل‌شده و مصوباتش لازم‌الاجرا و در حکم قانون است نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند. جای تاسف و تامل بسیار است که این شورا با این سطح از مقامات مدیریتی کشور در بیش از سه سال فعالیت، تنها سه مصوبه داشته که البته اجرایی نیز نشده اند و دیگر اینکه چرا در این راستا سایر نهادهای مسئول و درگیر مانند صدا و سیما اقدامی که در خور اهمیت این مسائل باشد را تاکنون در برنامه های خود نشان نداده اند؟! و کاش مسئله تنها عدم اقدام بود. نه تنها اقدامی علیه این نجس افزارها صورت نمی گیرد، بلکه بسیاری از برنامه های صدا و سیما، کانال های منحوس تلگرامی را وسیله ای برای جذب مخاطب بیشتر و ابزار اطلاعاتی و ارتباطی خود ساخته اند و بدیهی است که این یکی از موثرترین روش های ممکن برای تبلیغ این نجس افزارها است.

خلاصه آنکه به چشم می بینیم که دشمن آشکارا دشمنی می کند و بسیاری از ابزارهای دشمنی آن را خوب می شناسیم، نیک می دانیم که هم اکنون از کارآمدترین ابزارهای دشمن همین شبکه های به اصطلاح اجتماعی است و دشمنان قسم خورده نظام خود بارها با ادبیات و اقدامات گوناگون از پیشبرد اهداف براندازانه خود با استفاده از این ابزارها ابراز خرسندی کرده اند. پس چه می شود که عده ای که تمامی مسئولیت این شبکه های مخرب و جنگ افزارهای مجازی متوجه آن هاست، می توانند به راحتی این مسائل را نادیده گرفته و یا اقدام کارآمد و شایسته ای انجام ندهند؟؟؟!!!

از مسئولان محترم در قوه قضائیه انتظار داریم که با فیلتر هرچه سریعتر این جنگ افزارهای مجازی، مانع از جاسوسی سرویس های اطلاعاتی دولت های صهیونیستی از حریم خصوصی کاربران شوند. به علاوه از دولت محترم نیز خواستاریم تا بهای بیشتری به شبکه های اجتماعی بومی بدهد و دستورات مقام معظم رهبری در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به سرعت عملی نمایند. امید که تامل و عملی در خور ملت بزرگ ایران صورت گیرد.

فاطمه شاهی کارشناس فضای مجازی
– [1] بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان نخبه، برترین های کنکور و فعالان تشکل های سیاسی فرهنگی دانشگاه ها، 86/7/17.

منبع: دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.