سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 22:43 - یکشنبه 27 دی 1394

شهردار اصفهان خبر داد

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در شرق اصفهان

شهردار اصفهان از احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان خبر داد و گفت: این پروژه اصفهان را به پایتخت انرژی خوشیدی جهان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به حرکت اصفهان به سمت انرژی‌های پاک اظهار کرد: در همین راستا بزرگترین نیروگاه خورشیدی دنیا در اصفهان احداث می‌شود.

وی با اشاره به شرایط مساعد اقلیمی اصفهان برای تولید انرژی خورشیدی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در همایش «فرصت‌های سرمای‌گذاری شهر خلاق اصفهان» با مشارکت‌کننده آلمانی، نیروگاه یک‌هزار مگاواتی خورشیدی در منطقه سجری اصفهان احداث خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در فاز نخست بهره‌برداری از این نیروگاه 150 مگاوات برق تولید خواهد شد.

جمالی‌نژاد بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود با تولید این میزان انرژی، سالانه از پراکنده شدن حدود 250 هزار تن دی‌اکسیدکربن در هوای اصفهان جلوگیری شود.

شهردار اصفهان در ادامه بیان داشت: در صورت اجرای کامل طرح تولید یک هزار مگاوات برق در نیروگاه مزبور، تمام ساکنان شهر اصفهان می‌توانند تحت پوشش انرژی پاک قرار بگیرند و این پروژه نه تنها بزرگترین نیروگاه خورشیدی در سطح دنیا به‌شمار خواهد رفت بلکه اصفهان را به پایتخت انرژی خورشیدی جهان تبدیل خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.