سرویس: سیاسی » انتخابات 16:36 - یکشنبه 27 دی 1394

284 داوطلب در استان اصفهان تایید صلاحیت شدند؛

رقابت 24 داوطلب برای هر کرسی نمایندگی مجلس در شهرستان اصفهان

120داوطلب حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش اصفهان شرق، مهلت بررسی صلاحیت کاندیداها، توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به پایان رسید تا با اعلام تایید صلاحیت شدگان، گامی دیگر به انتخابات اسفندماه نزدیک تر شویم.

برخی چهره‌های مطرح و شاخص جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رد صلاحیت مواجه شدند.

در این میان نیز، برخی از چهره‌ها طی روزهای قبل از اعلام نتایج نهایی، انصراف داده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان از تایید صلاحیت 284 داوطلب در استان اصفهان خبر داد و گفت: از تعداد ۸۶۴ نفر داوطلب تاييد صلاحيت شده در هيأت هاي اجرايي استان اصفهان تنها ۲۸۴ نفر در هيأت نظارت مركزي تاييد صلاحيت شده اند كه اين تعداد حدود ۳۳ درصد از داوطلبين تاييد صلاحيت شده در هيأت هاي اجرايي مي باشد.

احمد رضا ضيايي افزود: ۲۹ داوطلب بعد از تاييد صلاحيت از سوي هيأت هاي اجرايي از شركت در دهمين دوره ي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در كل استان انصراف دادند.

وي تعداد رد صلاحيت شده ها را ۲۶۷ نفر اعلام نمود و تصريح كرد: ۲۸۰ نفر از سوي هيأت نظارت مركزي عدم احراز صلاحيت اعلام شده اند و در خصوص ۴ نفر نيز اعلام نظري صورت نپذيرفته است.

به گفته منابع آگاه، از میان 403 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیت 120 نفر احراز شده است که در هفتم اسفندماه سال جاری برای 5 کرسی در مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان رقابت خواهند کرد.

گفتنی است، بر اساس تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشده است ۴۸ ساعت فرصت دارند با مراجعه به دفاتر استانی شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کنند و فهرست نهایی تأیید صلاحیت شدگان پس از اعلام نظر این هیئت در بهمن ماه منتشر خواهد شد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.