سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 16:11 - شنبه 26 دی 1394

استاندار اصفهان:

واردات بي رويه لطمه ي بزرگي به اشتغال وارد مي كند

دكتر رسول زرگرپور اظهارداشت: واردات بي رويه و افزايش ماليات ها لطمه ي بزرگي به اشتغال وارد مي كند و بايد متوجه ي هزينه هاي اجتماعي و امنيتي اين مسئله بود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور در كارگروه توسعه ي صادرات استان كه با حضور مهندس خسروتاج، قائم مقام وزير و معاون امور تجارت وزير صنعت، معدن و تجارت و با هدف ايجاد جهش صادراتي در فضاي پسا تحريم برگزار گرديد، با اشاره به مشكلات صادرات و واردات گفت: زماني كه سازمان صنعت، معدن و تجارت ادغام شد استدلال بر اين بود كه واردات بر توليد كننده تاثيرنگذارد ولي هم اكنون مشاهده مي شود كه واردات بر توليدات اثر مستقيم دارد و واردات است كه بخش توليد را اداره مي كند.

استاندار اصفهان با بيان اينكه واردات بي رويه، به دليل طلب از كشورهاي مختلف، لطمه ي بزرگي به اشتغال وارد مي كند، اظهارداشت: گرچه امسال 44 هزار شغل ايجاد شده است ولي درمقابل تعداد زيادي شغل از دست رفته و هم اكنون كشور چند برابر طلب ها هزينه مي پردازد.

زرگرپور به مشكلات مالياتي اشاره كرد و افزود: در همه ي دنيا در زمان ركود ماليات ها كاهش مي يابد ولي متاسفانه در ايران ماليات ها اضافه شده است كه اين امر به تعداد بيكاران اضافه خواهد كرد و بايد متوجه ي هزينه هاي اجتماعي و امنيتي اين مسئله بود.

قائم مقام وزير و معاون امور تجارت وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين جلسه اظهارداشت: بايد از فعالان تشكل هاي تخصصي توليدكنندگان استفاده نمود و دولت هم بايد از اين افراد حمايت كند و اتاق هاي بازرگاني نيز بايد با تفكر كارشناسانه ورود پيدا كنند.

خسروتاج با بيان اينكه صادرات بايد با برنامه، هدفگذاري و تعريف شود، اظهارداشت: اتحاديه هاي صادراتي بايد برنامه هاي خود را تعريف نمايند و مواردي از قبيل كشور هدف، بازار هدف، نوع كالا و روش صادرات بايد در اين برنامه ها لحاظ شود.

قائم مقام وزير و معاون امور تجارت وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز جهش صادرات يك نياز براي مملكت است و بوسيله ي آن مي توان كاهش قيمت نفت را جبران نمود و بايد برنامه هاي جامعي را براي هركدام از گروه هاي صادراتي داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اينكه بانك ها بايد برنامه ي جامع براي حمايت از صادرات داشته باشند، گفت‌: بانك ها با اجراي كامل برجام قادر خواهند بود عمليات بانكي را به طور كامل اجرا نمايند.

مجتبی خسروتاج افزود:‌ در حال حاضر نقشه ي راه چگونگي توسعه ي همكاري با روسيه و اتريش در حال تدوين است و نظرات كارشناسان مي تواند در اين راه بسياركارگشا باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.