اصفهان شرق

سفر قریب الوقوع استاندار اصفهان به نصرآباد/ بیکاری معضل پیش روی جوانان مناطق محروم است

کدخبر: 88673
1394/10/25 در ساعت 21:49

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، بخشدار جرقویه سفلی امشب در جمع مردم نصرآباد با اشاره به سالروز تاسیس و قرار داشتن در هفته شورای آموزش و پرورش گفت: مقوله تعلیم و تربیت مهمترین رکن هر جامعه ای است و همه ما باید نسبت به آموزش و پرورش فرزندان خود اهتمام جدی داشته باشیم.
حسن جعفری هرندی با تبیین تاریخچه و اهداف راه اندازی شورای آموزش و پرورش؛ با انتقاد از کم توجهی دولت و مردم به امر تعلیم و تربیت اظهار کرد: رشد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هر کشور در گرو میزان توجه به آموزش و پرورش می باشد.

*بیکاری معضل پیش روی جوانان

وی در ادامه به طرح نوسازی منازل مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و در این زمینه افزود: خانواده هایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) هستند و نیازمند مساعدت برای نوسازی خانه های فرسوده خود و احداث ساختمان اصولی و مقاوم می باشند، می توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی(ره) از تسهیلات بلاعوض 60 تا 200 میلیون ریالی بهره مند شوند.

نماینده ارشد دولت در جرقویه سفلی با بیان این که مشکل بیکاری و اشتغال یکی از معضلاتی است، که مسوولان به جد پیگیر رفع آن هستند؛ گفت: علاوه بر تسهیلات صندوق کارآفرینی امید که تاکنون عده زیادی از بخش بویژه شهر نصرآباد معرفی شده اند؛ وام های مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال با سود 4 درصد و دوره بازپرداخت 3 ساله پرداخت می شود که متقاضیان دارای پروانه مهارت از جهاد کشاورزری، فنی و حرفه ای و صنعت و معدن، می توانند با مراجعه به نهادهای مزبور از این تسهیلات بهره مند شوند.

*30 میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

وی در رابطه با تسهیلات صندوق کار آفرینی امید افزود: سقف تسهیلات این صندوق 30 میلیون تومان می باشد که با توجه به دقت صندوق برای اعطای تسهیلات به واجدین شرایط و همچنین اخذ ضمانت معتبر برای بازپرداخت وام نیاز به رفت و آمدهای زیاد و پیگیری های مستمر دارد، که متقاضیان این تسهیلات به قول معروف باید یک جفت کفش آهنی به پا کنند و پیگیر این تسهیلات باشند.

جعفری هرندی با اشاره به این که در کشور ما متاسفانه برخی که مستحق دریافت این تسهیلات نیستند، اقدام به دریافت این تسهیلات و هزینه کردن آن برای فعالیت های غیر اشتغالزایی می نمایند؛ اذعان کرد: این اقدام باعث اجحاف و ظلم در حق کسانی است که واجد شرایط هستند و از نظر شرعی و قانونی ایراد دارد.

*سفر استاندار به نصرآباد

بخشدار جرقویه سفلی در ادامه از سفر قریب الوقوع دکتر زرگرپور به بخش و سفر به شهر نصرآباد برای افتتاح تعدادی پروژه از جمله جاده نصرآباد – محمدآباد و ساختمان آتش نشانی شهر نصرآباد خبر داد.

بخشدار جرقویه سفلی با اعلام این که علیرغم تحریم ها، مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع دولتی فعالیت های خوبی در منطقه و شهر نصرآباد صورت گرفته گفت: متاسفانه با دسیسه عربستان و همکاری برخی کشورهای عضو اپک قیمت نفت به شدت کاهش یافته و الان در سقف 28 دلار است و کارشناسان احتمال داده اند که قیمت نفت تا بشکه 10 دلار هم سقوط کند. در حالی که علاوه بر کاهش شدید قیمت به علت تحریم های ظالمانه محدودیت تولید و صادرات نفت هم داریم. با این حال همه ما به امید زنده هستیم و امیدواریم دولت با الگو گیری از اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بتواند اقتصاد ما را از وابستگی به نفت نجات بدهد و گام های مثبت و موثری برای مردم بردارد.

*انتظار تکمیل سد خاکی نصرآباد

وی با اشاره به این که سال گذشته با حضور استاندار کلنگ سد خاکی به زمین زده شد و طبق بازدیدی که انجام شد در کمتر از یک سال این پروژه 50 درصد پیشرفت داشته است؛ تاکید کرد: امسال مبلغ 400میلیون تومان از تملک دارایی شهرستان برای این پروژه اختصاص یافت و قرار شد فرماندار پیگیری نمایند مبلغی هم از محل منابع مدیریت بحران تامین شود.

رئیس کمیته امنیتی بخش جرقویه سفلی گزارشی هم از تصمیمات و اقدامات کمیته مزبور در راستای تامین امنیت و برخورد با متخلفین ارائه کرد و از اهتمام جدی برای برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر، سارقان حرفه ای و آلوده کنندگان محیط زیست خبر داد.

گفتنی است، بخشدار از زحمات امام جمعه شهر نصرآباد و پیگیری های وی برای رفع مشکلات شرق اصفهان، تشکر کرد.