سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:28 - جمعه 25 دی 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

آمریکای عهد شکن، در اجرای برجام قانون روی قانون می گذارد

حجت الاسلام فرهنگ گفت: کشورهای خارجی برای ما کاری نمی کنند و تا وقتی در کشور ما این باور ایجاد نشود که ما باید روی پای خودمان بایستیم مشکلات حل نخواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق از نصرآباد جرقویه سفلی، امام جمعه شهر نصرآباد در نماز جمعه این هفته با استناد به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، گفت: تقوا پیشه کنید چرا که اگر اعمال پنهانی باشد، خدا می بیند و اگر آشکارا انجام شود، ثبت و ضبط می شود.

حجت الاسلام فرهنگ از بدبینی و سوء ظن به عنوان یکی دیگر از عوامل تیره کننده ارتباط انسان با دیگران یاد کرد و افزود: بدبینی و سوء ظن به دیگران یک حالت درونی است که موجب عدم اعتماد فرد به نزدیکان و دیگران و داشتن نگاه منفی به کارهای دیگر افراد می شود.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به ۲۶ دی سالروز فرار شاه خائن افزود: وظیفه ما حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و انتقال ارزش ها به نسل جدید است و باید بدانیم که دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از طرق مختلف قصد ضربه زدن به کشور را داشته است.

امام جمعه شهر نصرآباد با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع مردم قم، پی ریزی انقلاب اسلامی بر اساس اعتقادات صحیح دینی و تاثیر پذیری از مکتب حسینی و همچنین توجه به بحث مهدویت و انتظار را از جمله موارد مهم ذکر کرد.

وی با اشاره به مساله نفوذ دشمن در کشور گفت: هدف دشمن نفوذ در اعتقادات دینی مردم، تضعیف ولایت و رهبری و خط دهی به اجتماعات مردمی است و ما باید با تقویت ایمان و بصیرت و حضور پر شور در صحنه از جمله دو انتخابات مهم پیش رو دشمن را از رسیدن به اهدافش مایوس کنیم.

حجت الاسلام فرهنگ افزود: دشمن درصدد نفوذ به مجلس خبرگان و تسخیر این جایگاه و تضعیف رهبری است و متاسفانه برخی از کسانی که نمی توانند خود و اطرافیان خود را اداره کنند، به رهبری خرده می گیرند در حالی که این مقام معظم رهبری بوده که با آگاهی و درایت کامل به بهترین وجه سکان هدایت کشور را در دست دارد.

وی پس از آن به موضوع مذاکرات هسته ای و پیش بینی مقام عظمای ولایت درباره عهدشکنی ها و بهانه تراشی های دشمن گفت: علیرغم این همه اقدامات ایران در اجرای برجام، امریکا نه تنها کاری نکرده، بلکه برای محدود کردن و تحریم بیشتر ایران قانون روی قانون می گذراند.

امام جمعه با تاکید بر این که تنها راه علاج مشکلات کشور پیمودن راه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروهای خودی و بهره مندی از ظرفیت های درونی است، اظهار کرد: کشورهای خارجی برای ما کاری نمی کنند و تا وقتی در کشور ما این باور ایجاد نشود که ما باید روی پای خودمان بایستیم مشکلات حل نخواهد شد.

وی با تشکر از سپاه پاسداران و اقتدار این نیروی ارزشی کشور، اذعان کرد: در این قضیه اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد و همه مقمات امریکا رسوا و مفتضح شدند و این اقدام شجاعانه نشان داد که اقتدار ایران بالاتر از این حرف هاست.

 

دانلود متن اصلی خطبه ها از اینجا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.