سرویس: سیاسی 08:16 - پنجشنبه 24 دی 1394

با موج تکذیبه های دفاتر علما و مراجع درباره تایید صلاحیت علمی سید حسن خمینی مشخص شد؛

برنامه رسانه های زنجیره ای برای به استهزا کشاندن بیت امام(ره) ناکام ماند/ وقتی روسیاهی بازهم به ذغال می ماند

طی روزهای گذشته برخی از کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های زنجیره‌ای با انتشار اخباری مدعی شده بودند که تعدادی از علما، صلاحیت علمی سید حسن خمینی را برای شرکت در انتخابات خبرگان تایید کرده‌اندکه این موضوع باعث شد تا علمایی که از آن‌ها نام برده شده بود به این اخبار واکنش‌های مختلفی نشان دهند و ادعای رسانه‌های زنجیره‌ای را تکذیب کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ طی روزهای گذشته برخی از کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های زنجیره‌ای با انتشار اخباری مدعی شده بودند که تعدادی از علما، صلاحیت علمی سید حسن خمینی را برای شرکت در انتخابات خبرگان تایید کرده‌اندکه این موضوع باعث شد تا علمایی که از آن‌ها نام برده شده بود به این اخبار واکنش‌های مختلفی نشان دهند و ادعای رسانه‌های زنجیره‌ای را تکذیب کنند.

تکذیبیه دفتر حضرت آیت‌الله علوی گرگانی درباره تأیید صلاحیت حسن خمینی

فرزند آیت‌الله علوی گرگانی در گفت‌وگو با فارس این موضوع را تکذیب کرد. همچنین دفتر این مرجع تقلید نیز در اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به تکذیب این موضوع اقدام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم‌له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصاً روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بالاخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم‌له نسبت به رد یا تأیید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهار نظر نمی‌کنند، لذا هر گونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نمی‌باشد و انتساب‌های داده شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست.

امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره‌های گذشته با شور و احساس مسئولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و فرهنگ غنی آنان است، در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند و به فرد اصلح رای دهند.

آیت الله دیباجی اصفهانی تایید صلاحیت حسن خمینی را تکذیب کرد

آیت‌الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی نیز روز یکشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۴ در پاسخ به سئوال خبرنگار مجله حریم امام(ره) درباره اجتهاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی فرمودند: «ضمن احترام به ایشان که از منسوبین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) هستند، تایید صلاحیت ایشان طبق قانون اساسی بر عهده فقهای محترم شورای نگهبان است.»

sahebnews-70315be8-d1ff-45e2-b898-49a6389ca1ba

آیت الله حسن ممدوحی تایید صلاحیت سیدحسن خمینی توسط خود را تکذیب کرد

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر تأیید صلاحیت علمی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از سوی خود، ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت: بنده هیچ وقت این کار را نکرده‌ام و این تحریف و دروغ محض است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بنده هیچ‌گاه هم‌درس و هم‌بحث سید حسن نبوده و سی‌دی‌ و فایل‌های صوتی ایشان را هم ندیده‌ام، گفت: بنده گفته‌ام هر کسی بخواهد اجتهاد فردی را تشخیص دهد، باید یا از وی امتحان بگیرد و یا نوشته‌هایش را کسانی که اهل این کار هستند، دیده و تأیید کنند.

آیت‌الله بهشتی هم تایید صلاحیت علمی سید حسن خمینی را تکذیب کرد

آیت‌الله دکتر احمد بهشتی روز دوشنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۴ پیرامون خبری که به نقل از ایشان پیرامون اجتهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی در رسانه‌ها منتشرشده اعلام کردند: “در مورد اجتهاد اشخاصی که برای مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند نظر شورای محترم نگهبان مطاع و متبع است.”

تکذیب تایید اجتهاد حسن خمینی توسط آیت‌الله سیفی مازندرانی

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی فقیه و مدرس حوزه علیمه قم  خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر تأیید اجتهاد حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی برای نامزدی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط خودش را رد کرد و گفت: اینجانب در ارتباط با نامزدهای مجلس خبرگان، اساساً اجتهاد هیچ‌کس را تأیید نکردم و هرگونه نسبتی در این باره به این حقیر، خلاف واقع است.

با تکذیب علما، باردیگر روسیاهی به ذغال ماند و دروغ‌پراکنی رسانه‌های زنجیره‌ای آشکار شد. این رسانه‌ها که پیش از این با انتشار اخبار کذب مختلف سعی در به استهزاء کشاندن شخصیت‌های برجسته نظام داشته‌اند و حالا این‌بار گویا نوبت به بیت امام(ره) رسیده که این جریان شخصیت‌هایی مانند سید حسن خمینی را در عملیات تخریبی خود قرار دهند.

دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.