سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:30 - سه شنبه 22 دی 1394

هجوم سرمایه گذاران خارجی به اصفهان

فردا اصفهان ميزبان سرمايه گذاران 9 کشور خارجي در همايش بين المللي “فرصت هاي سرمايه گذاري شهر خلاق اصفهان” است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی جمالی نژاد در نشست خبری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق شهر اصفهان اظهارکرد: در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان از ۳۰۰ سفیر از ۲۶ کشور دعوت شده است.

وی تصریح کرد: ۹ کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند و در این همایش قرار است ۴۸ عنوان و ۶۴ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معرفی شود.

شهردار اصفهان افزود: قرار است پروژه هایی در ۴ حوزه انرژی های نوین و فناوری های اطلاعات، صنایع دانش بنیان، گردشگری و حمل و نقل عمومی معرفی شود.

جمالی نژاد عنوان کرد: در شرایط کنونی ۱۳۰ قرارداد پروژه مشارکتی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در اصفهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری خارجی موفق عمل نشده است، بیان کرد: نیاز است در این رابطه جدی وارد شویم تا بتوانیم سرمایه گذاران را جذب کنیم.

شهردار اصفهان استفاده از الفبا و ادبیات سرمایه گذاری خارجی را در جذب سرمایه گذران مهم خواند و اذعان داشت: دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید با گفتمان سرمایه‌گذاری خارجی آشنا باشند تا در این زمینه گام های مهمی برداشته شود.

جمالی نژاد تاکید کرد: دستگاه های دولتی و غیردولتی باید با گفتمان سرمایه‌گذاری خارجی آشنا باشند.
خلاقیت یکی از عناصر شهرهای اسلامی است.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که شهر اسلامی دارای عناصر و مفاهیم زیادی از جمله زیبایی ، هماهنگی ، خلاقیت و نوآوری است اذعان داشت: خلاقیت یکی از عناصر شهرهای اسلامی است و حتی مقام معظم رهبری بر موضوع خلاقیت و شکوفایی تاکید فراوان داشته اند.

وی با اشاره به این که از سال ۲۰۰۴ شبکه های خلاق اصفهان در یونسکو تاسیس شد ادامه داد: اصفهان هزار سال است در دوره‌ های مختلف تاریخی خلاق بوده است و با نگاهی به آثار تاریخی همچون حمام شیخ بهایی و منار جنبان می توان این خلاقیت را به خوبی مشاهده کرد.

جمالی نزاد اضافه کرد: ایجاد شهرهای خلاق باعث رونق و شکوفایی حیات شهری می گردد که این خود سطح مناسبات یک شهر را در پیوند با سایر شهرها در مقیاس ملی و فراملی گسترش می دهد.

منبع: جهان نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.