سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 12:05 - سه شنبه 22 دی 1394

امروز کشور؛

خروج از رکود با دلارهای نفتی یا اقتصاد مقاومتی/ وعده های داده شده را هم فراموش نمی کنیم

یقینا اگر مردم بخواهند سکوت کرده و از رکود حرفی نزنند، شعار های شما در زمان تبلیغات ریاست جمهوری مبنی بر اقتصاد پویا، اشتغال و……. را هم فراموش نخواهند کرد.

به گزارش صاحب نیوز به نقل از به نقل از نطنزنا، دیروز فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری گاز شد؛ اتفاقی که هر معتقد به نظام و ولایت را خوشحال کرد و نشان داد در شرایط تحریم گل واژه «ما می توانیم» توسط بچه های ایران اسلامی به خوبی صرف می شود.

400

اجرای این دو فاز به همت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آن هم در شرایط سخت تحریم صورت گرفته و از آن به پاتک سنگین سپاه به تحریم های ظالمانه شیطان بزرگ یاد می شود؛ دقیقا این طرح مشت محکمی بر دهان آمریکا به عنوان سرکرده و مجری اصلی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود که همواره در نبردهای سخت در جبهه مقاومت از آن تو دهنی خورد و الان هم به آن ثابت کرد در نبرد اقتصادی هم حرف های فراوان برای گفتن دارد، حرف هایی که شنیدن آن برای آمریکا دردی کمتر از سیلی های جبهه مقاومت نخواهد داشت و چه خوب که این روز ها بحث تحریم سپاه هم به گوش میرسد و از آن می گویند.

اجرای این طرح با خود یک پیام مهم داشت و آن این بود که اگر بر ظرفیت های داخلی تکیه کنیم و از امکانات بومی بهره بگیریم قطع به یقین موفقیت همراه ما خواهد بود اگر چه تحریم های ظالمانه ظالمان هم به جنگ اجرای پروژه بیایید؛ و این یعنی لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به تحقق اقتصاد مقاومتی که استفاده از پتانسیل های داخلی یکی از اصول اصلی آن است.

200

ایجاد رونق اقتصاد آنچنانی!، قرارگرفتن درآمد سرشار!، عدم نیاز به یارانه نقدی!، زندگی خوب!، همه افراد در خانه و خانواده با افتخار شاغل می شوند!، کاری می کنیم مردم با افتخار مالیات به دولت بدهند!، عدم نیاز به دست درازی مردم به دولت!، نیاز دولت به مردم!؛ همه اینه شعارهای حجت الاسلام روحانی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری یازدهم بود؛ حال وضع موجود را بعد از گذشت نه صد روز طلایی بلکه بعد از گذشت بیش از دو سال و نیم از حیات سیاسی دولت با وضع فعلی مقایسه کنیم!!

مسلما در فضای اقتصادی خانواده ها از رونق اقتصادی، در آمد سرشار و …..خبری نیست و مهم تر اینکه بنا به اظهار نظر کارشناسان دچار رکود بی سابقه ای در بخش اقتصاد شده ایم که تا کنون تجربه نشده است.

دولتی ها از رکود به دلیل قیمت پایین نفت صحبت می کنند؛ مگر قرار بود با دلارهای نفتی از رکود خارج شویم، پس این همه دم زدن از تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای خروج از اقتصاد تک محصولی (نفت) همه نمایشی بود؟؟ آیا فقط مامور بودید در سخنرانی ها در ظاهر و به زبان فرمان خطیر رهبر انقلاب در حوزه اقتصادی را لبیک بگویید؟؟ براستی که برما نمایان شد آنچه از اقتصاد مقاومتی می گفتید فقط و فقط در حد حرف بود و علی رغم مانور خبری گسترده در این مورد، اصلا به آن بها داده نشده است؛ چیزی که دیروز در فهوای سخنان رئیس جمهور نیز به روشنی پیدا بود.300

رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با بیان اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند گفت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط نفت ۳۰دلاری اداره می‌کند نه نفت ۱۴۷دلاری، همچنین دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی؛ آقای روحانی مگر در زمانی که شما آن وعده های آنچنانی را به مردم دادید زمان تحریم نبود، آیا آن زمان اوضاع اقتصادی که هیچ صحبتی از مذاکره با کدخدا نبود بهتر نبود؟ آیا آن زمان هم چرخ صنعت و هم چرخ سانتریفیوژ نمی چرخید؟

روحانی زمانی از مردم می خواهد که از رکود صحبت نکنند که خود از انحراف به خاطر عدم نقد صحبت می کند و در نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات هم از لزوم نقد دولت سخن گفت؛ حال بگذریم از رسانه های حامی دولت که روزی نیست که مهم ترین ارکان نظام را با چراغ سبز عده ای غافل و خود فروخته زیر سوال نبرند و هیچ دادی از دولتی ها بلند نمی شود.

یقینا اگر مردم بخواهند سکوت کرده و از رکود حرفی نزنند، شعار های شما در زمان تبلیغات ریاست جمهوری مبنی بر اقتصاد پویا، اشتغال و……. را هم فراموش نخواهند کرد و این را در عمل نشان خواهند داد و آن زمانی خواهد بود که دست دولت نه برای کمک های مادی!، بلکه برای تجدید حیات سیاسی به سوی مردم دراز خواهد شد.

یادداشت از کمال محمدی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.