سرویس: سیاسی » بین الملل 16:50 - یکشنبه 08 دی 1392

حتی همجنسگرایان یهودی هم از غیریهودی‌ها برترند

«الی بن داخان» به روزنامه عبری‌زبان «معاریو» گفته است به عقیده او یهودیان همواره از غیریهودیان برترند، حتی اگر این یهودی یک همجنسگرا باشد.

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: یکی از معاونین کابینه رژیم‌صهیونیستی اخیرا در مصاحبه‌ای بار دیگر بر مواضع نژادپرستانه این رژیم تأکید کرده است.

«الی بن داخان» معاون وزیر امور مذهبی رژیم‌صهیونیستی که با روزنامه عبری‌زبان «معاریو» صحبت می‌کرد، در پاسخ سوالی در مورد قوانین مربوط به همجنسگرایان در اسرائیل، گفته است حتی یهودیان همجنسگرا از غیریهودیان برتر بوده و مقامی بالاتر دارند.

خاخام «بن داخان» که عضو حزب راست تندرو «هبیت هیهودی» (خانه یهودیان) است، در پاسخ به این سوال که آیا این حزب اجازه قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان را می‌دهد، گفته است: به هیچ وجه، یک یهودی نمی‌تواند با یک «جنتیل» (غیریهودی) ازدواج کند.

او سپس در پاسخ به این سوال که آیا یک «جنتیل» را با یک همجنسگرای یهودی در مقامی یکسان می‌داند، می‌گوید: ما هیچ‌کدام آن‌ها را قبول نداریم. و البته به هر حال، یک یهودی همواره روحی به مراتب رفیع‌تر از یک جنتیل دارد، حتی اگر این یهودی همجنسگرا باشد.

این اولین بار نیست که «بن‌داخان» چنین اظهارات نژادپرستانه‌ای را بیان می‌کند. وی پیش از این هم در مصاحبه با یک نشریه اسرائیلی گفته بود: فلسطینی‌ها انسان نیستند، آن‌ها لیاقت زنده ماندن ندارند، آن‌ها چیزی نیستند جز حیوان.

توهین به غیریهودیان و دیگر مذاهب و نژادها در میان مقامات رژیم‌صهیونیستی موضوع تازه‌ای نیست. «عوادیا یوسف» خاخام عالی‌رتبه صهیونیست و رهبر معنوی حزب ارتودوکس «شاس» اسرائیل که چند ماه قبل فوت کرد، غیریهودیان را حتی پست‌تر از حیوانات می‌دانست و بارها با اظهارات نژادپرستانه خود جنجال به راه انداخته بود. وی همواره برای اشاره به غیریهودیان از واژه «جنتیل» استفاده می‌کرد که هرچند همان معنی را می‌دهد، اما بسیاری آن را واژه‌ای تحقیرآمیز می‌دانند.

«عوادیا یوسف» که زمانی هم مقام خاخام ارشدی سفاردی‌های اسرائیل را بر عهده داشت در سال ۲۰۱۰ در مورد غیریهودیان گفته بود: تنها هدف خلق غیریهودیان، خدمت به یهودیان است. جنتیل‌ها به چه درد می‌خورند؟ آن‌ها کار می‌کنند، شخم می‌زنند و درو می‌کنند. ما مثل یک ارباب (افندی) می‌نشینیم و تنعم می‌کنیم. به این خاطر است که جنتیل‌ها خلق شده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: جنتیل‌ها هم مثل هرکس دیگری باید بمیرند، اما خدا عمر آن‌ها را طولانی می‌کند. تصور کنید زمانی که یک نفر الاغ خود را از دست می‌دهد، در حقیقت سرمایه خود را از دست داده است. نوکرها هم همین‌طور هستند. به همین خاطر هم عمر درازی دارند، تا به یهودیان خدمت کنند. به همین دلیل است که جنتیل‌ها به دنیا می‌آیند. آن‌ها جز برای خدمت به مردم اسرائیل، جایی در دنیا ندارند.

عوادیا یوسف که یک بار هم فلسطینی‌ها را «مار»، «شیطانی» و «ملعون» خطاب کرده بود، در سال ۲۰۰۱ نابودی آن‌ها را خواستار شده و گفته بود باید همه عرب‌ها را با موشک نابود کرد.

این اظهارات انتقادات زیادی را در پی داشت. خاخام «یوسف دیوید وایس» سخنگوی جامعه یهودیان آمریکا بعد از این اظهارات، صحبت‌های «عوادیا یوسف» را محکوم کرده و آن را «نفرت‌انگیز» و «مخالف نص صریح تورات» خواند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.