اصفهان شرق

اعضاء ستاد نماز جمعه باید به اندازه یک طلبه، مجهز به علوم دینی شوند

کدخبر: 88258
1394/10/21 در ساعت 16:55

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، چهارمین جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه ورزنه با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

امام جمعه شهر ورزنه در ابتدای این جلسه، گزارشی از فعالیت های این ستاد ارائه کرد و گفت: مهم ترین اقدامات این ستاد به کار گیری خواهرانی از طلاب و دانشجویان در فضای مجازی و مساجد در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و تعذیه فکری جوانان بود.

حجت الاسلام شامحمدی اظهار کرد: باید بر حسب شرایط زمان، بتوان راهکارهای خوبی را برای حل برخی مشکلات جوانان به بهترین نحو ممکن به کار گرفت.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره جذب جوانان خاطرنشان کرد: اعضاء ستاد نماز جمعه 120 نفر هستند که اگر هر کدام از اینها یک جوان به نماز جمعه بیاورند نماز جمعه شکل بهتری به خود میگیرد.

امام جمعه در خلال سخن خود از زحمات رئیس ستاد نماز جمعه به جهت پیگیری ها و حضور مطلوب وی تشکر کرد.

IMG_0176

حجت الاسلام صالحیان با تاکید بر اینکه اعضای ستاد باید شئونات اسلامی را مراعات کنند، تصریح کرد: اعضای ستاد با واسطه به رهبر معظم انقلاب متصل هستند و در این راستا باید در حفظ شئونات اسلامی نهایت تلاش را به کار گیرند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان به ضرورت تشکیل جلسات پی در پی ستاد اشاره کرد و افزود: اعضای ستاد با برگزاری جلسات، سعی در رفع کم و کاستی ها داشته باشند و احکام نماز جمعه را تبیین کنند.

وی به ضرورت فراگیری اعتقادات پرداخت و خاطرنشان کرد: همه اعضاء ستاد باید به اندازه یک طلبه مجهز به علوم دینی شوند.

حجت الاسلام صالحیان به ظرفیت های موجود در شهر نیز اشاراتی داشت و در ادامه گفت: ما نباید همه چیز را در پول ببینیم بلکه باید از امواجی که هیئت های مذهبی و مساجد ایجاد کرده اند استفاده کرده و به کار فرهنگی مشغول شویم.

وی در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نهاد نماز جمعه هر شهر را قرارگاه فرهنگی آن شهر معرفی فرموده اند که فرماندهی آن را امام جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه افسران این قرار گاه هستند.

IMG_0181 IMG_0166 IMG_0134 IMG_0123