اصفهان شرق

بی‌بی‌سی فارسی سخنان رهبر انقلاب را تحریف کرد + عکس

کدخبر: 88087
1394/10/20 در ساعت 10:13

به گزارش اصفهان شرق؛ بخش فارسی بنگاه خبری سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی فارسی) که چند ماه پیش از انتخابات سال 88 راه‌اندازی شد و حالا پس از گذشت چند سال مشخص شده است که برنامه چه بود و هدف این سرمایه‌گذاری پوشش رسانه‌ای آشوب‌های سازمان‌دهی‌شده پس از انتخابات بود، هنوز هم در هر فرصتی تلاش می‌کند بازگشتی به اصل خویش داشته باشد.

An Iranian protester stands next to a burning bus during clashes with Iranian police at a demonstration in Tehran on June 20, 2009. Thousands of Iranians clashed with police as they defied an ultimatum from supreme leader Ayatollah Ali Khamenei for an end to protests over last week's disputed presidential election. AFP PHOTO/ALI SAFARI

رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم قم به مناسبت سالگرد قیام 19 دی، طی سخنان مهمی در مورد انتخابات آتی و وقایع 88، فرمودند: «آمریکایی ها در سال ۸۸ به‌دنبال آن بودند که تجربه‌ی موفق خود در چند کشور را به بهانه‌ی انتخابات در ایران نیز اجرا کنند و با برجسته‌سازی اقلیتی که رأی نیاورده بود و با حمایت مالی و سیاسی از آنها نتیجه‌ی انتخابات را به هم بزنند اما انقلاب و کودتای رنگی آنها در ایران با حضور مردم، شکست خورد. ماندگاری انقلاب برای دشمن بهت‌آور و سخت است. این کارهای سال ۸۸ از ابتکارات جدید آنها علیه انقلاب بود؛ به بهانه‌ی انتخاب یک دولتی که مورد قبول آمریکا نیست، آن اقلیتی را که رأی نیاورده بکِشند در خیابان و یک رنگی به آنها بدهند و کمکشان کنند؛ آمدند اینجا هم انجام بدهند و نتوانستند. این، انقلاب رنگی بود؛ کودتای رنگی ناموفق.»

 

????? ???? ??

اما آنجا که سخن از حوادث 88 و به تعبیر رهبر انقلاب «کودتای رنگی ناموفق» می‌شود، آن‌هایی که سازمان‌دهندگان تبدیل اعتراضات به اغتشاشات و کودتا بودند، گویی خود را مرجع ضمیر می‌دانند و واکنش نشان می‌دهند.

بی‌بی‌سی فارسی در مخابره بیانات امروز رهبر انقلاب، خطایی را مرتکب شد که از «خبر می‌دهد از سرّ درون» و مصداق «شنیدن آنچه دوست دارند» در کار رسانه‌ای شد که همواره ادعای بی‌طرفی در آن را دارند؛ از قبیل اینکه از تروریست‌ خواندن گروه وحشی داعش هم پرهیز می‌کنند.

این خطا آنجا رخ داد که بی‌بی‌سی «به خیابان کشیدن معترضان» را «در خیابان کشتن معترضان» شنید و اینگونه روایت کرد:

1421204_384
تحریف بیانات رهبر انقلاب توسط بی‌بی‌سی فارسی

جدای از محتوای این مطلب که از اساس نادرست است، بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی غیرحرفه‌ای جمله‌ای را بصورت نقل قول مستقیم از رهبر انقلاب نقل کرده است که در هیچ‌جای بیانات امروز ایشان به چشم نمی‌خورد. (بیانات رهبر انقلاب در جمع مردم قم)
مشرق