سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 03:29 - شنبه 19 دی 1394

راز امضای شهید مدافع حرم از زبان همسرش؛

پاکی و پایداری، رمز امضای شهید مسلم خیزاب/ تصاویر

شهید خیزاب در آخرین لحظات قبل از شهادت، طی تماس تلفنی با همسر ایستاده اش به وی گفت که دوست دارم پاکی و پایداری را به فرزندمان بیاموزی.

به گزارش اصفهان شرق، شهید مسلم خیزاب فرمانده گردان یا زهرا(س) لشکر 14 امام حسین(ع) را بر عهده داشت و در انجام ماموریت مستشاری در سوریه به دست گروهک های تکفیری در روز اول محرم سال 1394 به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به کاروان شهدا پیوست.

اصفهان در روزهای پایانی مهر ماه، میزبان شهید مدافع حرمی بود که سال ها انتظار شهادت را از عمق جان می کشید و در آستانه عاشورای حسینی به افتخاری بزرگ دست یافت زیرا این شهید والا مقام، علاقه وافری به ایام محرم و مجالس عزای حسینی داشت و دست تقدیر موجب گشت که روز شهادتش برابر نخستین روز محرم و بازگشت پیکرمطهرش به وطن و مراسم خاکسپاری آن برابر ایام محرم باشد.

و امروز در گفتگو با همسر شهید……

به مناسبت دهمین سالگرد شهدای عرفه به گلستان شهدای اصفهان رفتیم ولی جاذبه شهدایی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) روانه سوریه شده اند، ما را به سوی قبور مطهر شهدای مدافع حرم کشاند تا سعادت هم صحبتی با همسر صبور شهید خیزاب برای ما فراهم شود.

پس از صحبت های بسیار با خانم رنجبر و بیان خاطراتی از شهید خیزاب، دیدن تصاویر و دست نوشته های شهید، هدیه ای بود که در آن روز معنوی نصیب ما شد تا روایت، دست یابی به فیض اکمل و سعادتی جاودان را در زندگی پرمعنای شهدای مدافع حرم به وضوح مشاهده کنیم.

پس از ورق زدن دست نوشته های شهید، صفحه ای منقش به امضای شهید مسلم خیزاب توجه ما را به خود جلب کرد و در این لحظه همسر شهید که سرشار از متانت و ایستادگی بود، رمز امضای همسرش را این گونه برایمان بازگو کرد.

همسر شهید مسلم خیزاب با بیان اینکه، امضای شهید برای خیلی ها جای سوال دارد، گفت: زمانی که شهید مسلم خیزاب به خواستگاری من آمدند، این گونه گفتند که، در زندگی یک بال را از پاسداری در سپاه گرفته و انشالله بال دیگر را با ازدواج با شما خواهم گرفت.

وی ادامه داد: بعد از سخنان شهید، به وی گفتم که این دو بال برای شهادت و جانبازی به شرطی حاصل می شود که پاک و پایدار باشید و ایشان در روز آزمایش خون، امضای خودشان را به این شکل ( دو پی انگلیسی) تغییر دادند.

Vater-Mark

خانم رنجبر با بیان اینکه رمز امضای همسرم نشان از ثبات قدم وی در پاکی و پاکدامنی داشت، افزود: ساعت یازده ظهر، قبل از شهادتشان، طی تماس تلفنی که با بنده داشتند، گفتند که من سعی کرده ام که در همه زمینه ها این دو کلید واژه را در زندگی اجرا کنم و این پاکی و پایداری را به محمد مهدی بیاموز.

54

وی با بیان اینکه جوانان باید روی دو کلمه پاکی و پایداری کار کنند، اظهار کرد: بسیاری از جوانان با مرور زندگی شهدا و حضور در گلستان شهدا، تحت تاثیر قرار می گیرند ولی برخی باید سال ها برای رسیدن به پاکی و پایداری تمرین کنند و قطعا اگر فردی در خط شهدا قرار گرفت، نمی تواند از آنها جدا شود.

شیرزن اصفهانی در پایان گفت: اگر جوانان با شهدا و یاد و خاطره این عزیزان زندگی کنند، مسلما به راه امده و انشالله ثابت قدم خواهند شد.

********************************

به گزارش اصفهان شرق، حرف اول و آخر شهید این بود که گوشتان به حرف امام خامنه‌ای باشد و راه شهدا را ادامه بدهید و مسلما جوانان باید، با تمسک به وصیت نامه شهدا و گفته های ناب این مدافعان حرم، در مسیر ایثار و ایستادگی برای حفظ اسلام، ثابت قدم باشند تا مانند شهید مسلم خیزاب، در میدان بصیرت و یاوری از ولایت سربلند شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.