سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:15 - جمعه 18 دی 1394

اعدام شیخ نمر، حادثه ای بود که دل همه را رنجور کرد

حجت الاسلام فرهنگ گفت: اعدام شیخ نمر، حادثه ای بود که دل همه را رنجور کرد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از نصرآباد، امام جمعه نصرآباد در خطبه های این هفته نماز جمعه ، ضمن سفارش خواهران و بردران نمازگزار به رعایت تقوا و پاکدامنی؛ افزود: تقوا باعث عزت انسان در دنیا و آخرت می شود.از خدای متعال تقاضا داریم که این صفت الهی را در وجود همه ما نهادینه بگرداند.

شناخت عامل به درد سر افتادن در زندگی
وی در ادامه با بیان این که در خطبه های قبلی عوامل و آثار کینه به عنوان یکی از علل تیرگی روابط انسان با بندگان خدا تبیین شد، گفت: کینه یک مرض روحی روانی است که باعث به هم خوردن تعادل جسمی و روحی انسان و به دردسر افتادن فرد در تصمیم گیری برای زندگی می شود و تا زمانی که انسان نداند که این یک درد است سراغ درمان آن نمی رود.

راه های پیشگیری و درمان یک صفت رذیله
فرهنگ با بیان این که کینه قابل پیشگیری و درمان است، گفت: شناخت درمانی و رفتار درمانی دو مقوله لازم برای این کار است . ریشه های ظهور و بروز چنین صفتی در وجود آدمی ضعف ایمان ، بی توجهی به آثار و عواقب کینه ورزی و همچنین حسادت است ؛ که با اجرای دستور العمل های قرآنی از جمله دفع بدی دیگران با خوبی و بالابردن ظرفیت صبر و بردباری در وجودخود می توانیم از ورود این صفت ناشایست به وجود خود جلوگیری نموده و یا در صورت نفوذ آن را درمان کنیم.

وسیله ای برای بندگی ، شفاعت و کسب آبرو
امام جمعه نصرآباد در خطبه دوم با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و معصیت،گفت: تقوا بهترین وسیله برای بندگی انسان در برابر خدای متعال ، و بهترین وسیله برای شفاعت انسان در محضر عدل الهی است. بدون تقوا انسان آبرویی ندارد.

زلزله در کاخ سفید
نامبرده سپس به تشریح مناسبت های مختلف پرداخت و با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با ولی امر مسلمین جهان ، پرچمدار مبارزه با استکبار ، حامی مظلومان ، و مستضعفان جهان ، حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای گفت: دیدار بسیار مهمی بود و صحبت های بسیار حکیمانه ای ایراد شد. انسان وقتی این صحبت ها را از این مرد الهی می شنود ، متوجه می شود که چرا وقتی آقا لب به سخن می گشایند دیوارهای پوشالی کاخ های ظلم به لرزه در می آید و حکام کاخ سفید و همه حکام ظالم برنامه ریزی می کنند که چطور در مقابل صحبت های آقا و اثرگذاری آن مقابله کنند؟ البته آنها روزها گذشته و مردم عالم بیدار شده اند و زمان آن که حاکمان و رسانه ها مردم را در جهل و گمراهی نگه دارند گذشته است. بابی باز شد بر روی عالم که ان شاء الله زمینه ظهور امام عصر ارواحنا فداه دارد فراهم می شود.

قرارگاه ، قلب و مرکز فرهنگی هر شهر
خطیب مذکور در ادامه با اشاره به عبارات معظم له درباره نماز جمعه از جمله قرارگاه فرهنگی ، قلب و مرکز فرهنگی شهر گفت: یعنی باید این قلب به عنوان یک قرارگاه هم از طرف امام جمعه ، هم از طرف منتسبین به این نهاد و هم خود مردم تقویت شود. قرارگاه است به این معنا که ما در میدان نبرد و جنگ هستیم، قرارگاه را در خط مقدم می زنند ، این به این معناست که امام جمعه در راس و باید مجهز باشد ، باید بیدار و بصیر باشد ، باید مردم را آگاه کند، و مردم هم باید نماز جمعه را با شکوه و با عظمت برگزار کنند.

سپاس به پاس حضور با شکوه
امام جمعه نصرآباد با سپاس به درگاه الهی و تشکر از مردم نصرآباد به پاس برگزاری با شکوه نماز جمعه این شهر و ترس دشمن از این اجتماعات، گفت: دشمن به خاطر وجود این قرارگاه ها خیلی ناراحت است ، بارها اعلام کرده که باید سفره این اجتماعات جمع شود.چون می داند که صحبت های آقا از نماز جمعه به گوش مردم می رسد.

فرمانده قرارگاه گوش به فرمان فرمانده کل
خطیب مذکور درباره قرارگاه بودن نماز جمعه و فرمانده قرارگاه بودن امام جمعه گفت: این یعنی امام جمعه حق ندارد به دنبال خط و خطوط سیاسی برود، امام جمعه باید گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشد ، و بیانات رهبری را به نفع نظام و کلیات آن تبیین کند، نه در جهت منافع جریان و گروه خاصی ، که الحمدلله اکثر امامان جمعه متعهد به این امرند که نماز جمعه را به خطوط سیاسی آلوده نکنند؛ ولی مردم را از سیاست آگاه می کنند. سیاست به معنای بیدار کردن مردم و جلوگیری از نفوذ دشمن .

دامی برای نفوذ در اراده و فکر مردم
فرهنگ در رابطه با نفوذ ، با قرائت این بخش از بیانات مقام معظم رهبری که در دیدار با ائمه جمعه فرمودند: «دامی برای کشور پس از برجام گسترده اند یا می خواهند بگسترانند برای نفوذ در اراده و فکر مردم.» تصریح کرد: خیلی باید بیدار باشیم . بارها رهبری هشدار داده اند که مسوولان به خصوص کسانی که نقش کلیدی در ارکان نظام دارند، حرف های خود را حساب شده بزنند. پیام ها را حساب شده بدهند. طوری صحبت نکنند که سریع رسانه های خارجی به وجد بیایند. باید از کشور ما و تریبون های نظام ما صدای واحدی بلند شود، همه باید بیدار باشیم و هشدارهای رهبری را جدی گرفته و برخورد سیاسی با آن نکنیم.

خبرهایی درباره برنامه داعش برای نفوذ به ایران در آینده ای نزدیک
نامبرده با بیان این که شهادت دکتر بهشتی و 72 تن و رجایی و باهنر و دیگر شهدای ترور نتیجه نفوذ بوده و همین الان هم دشمن در تلاش برای نفوذ و تخریب است گفت: فکرکرده اید داعش در کشور ما قصد نفوذ نداشت ، سربازان گمنام امام زمان علیه السلام در مقابل اینها ایستاده اند و خیلی کارها کرده اند ، ولی نمی شود در جوامع و مراسم عمومی آنها را زد. کسانی دارند مخلصانه در این کشور جلوی نفوذ را می گیرند، و ان شاءالله در آینده ای نزدیک برخی از این خبرها رسانه ای می شود.هم مردم دقت کنند که از برخی حرف ها فریب نخورند و هم نخبگان دقت کنند که مردم را بیدار کنند.

چرا اتفاقی که ما می خواهیم نیفتاد؟
وی با استناد به این فرموده رهبر فرزانه انقلاب که برخی انگار به عادت و مرض بدی مبتلا شده اند که دایم در نزدیک انتخابات دم از تقلب می زنند؛ گفت: شک نکنید که کشور ما و انقلاب ما قانون ها و برنامه هایش به گونه ای تنظیم شده که نمی شود در انتخابات تقلبی کرد که در نتیجه انتخابات اثر گذار باشد. ضمن این که حق الناس در همه مراحل و موارد انتخابات باید رعایت شود.در پایان هم اسم هر کس از صندوق بیرون آمد، آن شخص وکیل مردم است و جا ندارد که کسی راه بیفتد و آشوب به پا کند که چرا اتفاقی که ما می خواهیم نیفتاد؟

حادثه ای که دل همه را رنجور کرد
نامبرده در ادامه با توجه به اتفاقی که هفته گذشته رخ داد و دل امام زمان علیه السلام و رهبر انقلاب و دلسوزان اسلام و قرآن در سراسر کشور و همه شیعیان را رنجور کرد ، گفت: شیخ باقرالنمر که با هدف امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد ، پس از سه سال تحمل شکنجه و آزار و اذیت ، به طرز فجیعی با برچسب تروریسم ، به دست آل سعود تروریسم پرور به شهادت رسید.

اگر از صدام و امریکا بگذریم از این یکی نمی گذریم
خطیب نماز جمعه نصرآباد با قرائت بخشی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از فاجعه مکه) در شهریور 66 که فرمودند :« اگر از صدام بگذریم ، از قدس بگذریم ، از جنایات امریکا بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت.» هشدار داد: ان شاء اله اندوه دلمان را با انتقام از امریکا و آل سعود بر طرف خواهیم کرد، و داغ و حرارت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت. ضمن این که رهبر فرزانه انقلاب پس از فاجعه منا هشدار دادند؛ و اخیرا هم در درس خارج فرمودند : « خداوند متعال از خون بی گناه نمی گذرد و خون به ناحق ریخته بسیار سریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.» شما شک نکنید که آل سعود قبر خودش را کنده، و به زودی شاهد اضمحلال این حکومت ظالمانه خواهیم بود.

قطعاً به ضرر جمهوری اسلامی ایران است!
وی با اشتباهتوصیف کردن حمله به سفارت عربستان گفت: در سال67 پس از صدورحکم اعدام سلمان رشدی و بالا رفتن عده ای از دیوارهای سفارت انگلیس ، رهبر معظم انقلاب که آن زمان رئیس جمهور بودند، درباره این اقدام عنوان کردند که قطعا به ضرر جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ممکن است دشمن خودش این کار را بکند،یا عوامل نفوذی در جمعیت بیایند و مردم را تحریک کنند.دقت کنید به سفارت ها نزدیک نشوید، چون دشمنان خودشان برای سفارت ها برنامه دارند. ترفندشان این است که بچه های انقلابی و حزب الهی را تندرو معرفی و در کشور جریان دو قطبی درست شودو بچه های مذهبی در مقابل دیگران قرار بگیرند.

سازمانی که لال شد
نامبرده با انتقاد از برخورد دوگانه سازمان ملل و مجامع جهانی در قضایای اخیر گفت: سازمان مللی که باید شهادت شیخ نمر را محکوم می کرد، در برابر این جنایت ساکت شد، ولی ایران را به خاطر ورود خسارت به سفارت عربستان محکوم نمود، اما حالا که عربستان به سفارت ایران در صنعا حمله نموده همه لال شده اند.

تقابل برنامه ای برای برچیدن شیعه
وی قطع ارتباط عربستان با ایران را تاکتیکی برای سرپوش گذاشتن روی جنایاتش و تحت تاثیر قراردادن اعتراضات به شهادت شیخ نمر برشمرد و گفت: دشمنان اصلی یعنی امریکا، انگلیس و اسرائیل دارند کار می کنند. عربستان در سوریه و عراق شکست خورد، خیلی جاها شکست خورد. به بن بست رسیده .خیلی تلاش کرد در ایران نفوذ کند شکست خورد. به همین جهت دست به اقدام نابخردانه قطع ارتباط با ایران زد و از طرفی قصد دارد با مقابل هم قرار دادن شیعه و سنی در کشور خودش سفره شیعه را بر چیند، اما در این زمینه هم شکست خواهد خورد چرا که خدای متعال وعده داده که نمی توانند نور الهی را خاموش کنند. انقلاب اسلامی ما ان شاء الله به حکومت جهانی امام عصر علیه السلام وصل خواهد شد و همه این حکومت ها ی جنایت پیشه نابود می شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.