سرویس: سیاسی » بین الملل 09:09 - پنجشنبه 17 دی 1394

کارشناس مسائل سیاسی منطقه:

جسارت عربستان از روی ناچاری است نه شجاعت و قدرت/ تشریح هدف شوم معترضین به حمله کنندگان به سفارت

کارشناس مسائل سیاسی منطقه با بیان اینکه امروز عربستان دچار یک بیماری ناچاری شده است، گفت: جسارت و توهین عربستان به ایران از روی ناچاری و نه از شجاعت و قدرت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، سید جلال حسینی  پیرو اتفاقات اخیر روی داده در صحنه منطقه ای و کشور اظهار کرد: در رابطه با خیانتی که آل سعود با اعدام شیخ نمر مرتکب شد باید گفت، عصبانیت آل سعود از پیشرفت هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست جهانی و همچنین توسعه تفکر ناب اهل بیت در منطقه مشخص ومبرهن است.

وی با بیان اینکه عربستانی ها دچار یک سرگشتگی وبیماری ناچاری شده اند، گفت: امروز عربستان همچون گربه ای گیرافتاده در داخل اتاق است که از سر ناچاری حمله می کند و پنجه می کشد.

کارشناس مسائل سیاسی منطقه تاکید کرد: حمله و جسارت آ ل سعود به ایران از سوی شجاعت و قدرت نیست، بلکه از سر ترس و ناچاری است، شیعه کشی دردنیا، حمایت از ارتش نیجریه و جسارت به شیخ زکزاکی و اعدام شیخ نمر درحقیقت در راستای تضعیف شیعه و تسلط تفکرات منحط اسلامی بر آنها است، امروز آل سعود در پیش چشم خود روز به روز پیشرفت ایران و دور شدن خود را از اهدافش می بیند.

وی با اشاره به منزوی شدن آل سعود در جهان اسلام گفت: در پی اعدام شیخ نمر اعتراض آزادی خواهان جهان، ملت ایران و شیعیان و حتی بسیجیان نسبت به این جسارت بلند شد که قطعا پیامدی جز منزوی شدن آل سعود ندارد.

حسینی با تاکید بر موضع منفعلانه دولت و دستگاه دیپلماسی در قبال جسارت های گذشته ومکرر آل سعود نسبت به ایران، تصریح کرد: دادن پیام از سوی رئیس جمهور بعد از گشذت ۲۴ ساعت از اعدام شیخ نمر،آن هم با محتوای سرکوب حمله کنندگان به سفارتخانه عربستان، نشان از یک سیاست و تفکرخاص در سیاست امور خارجه است.

وی با بیان اینکه قطع به یقین حمله به سفارتخانه عربستان کاری صحیح نبودهو غیر قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: البته با روشن شدن برخیاز نشانه ها، مشخص شده که حمله به سفارتخانه عربستان یک توطئه از پیش تعیین شده توسط خود آل سعود و حامیان داخلی انها بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی منطقه در توضیح پشت پرده چرایی اعتراض شدید و سازرماندهی شده لندن نشینان و حامیان فتنه گران از حمله به سفارت عربستان گفت: حامیان لندن نشین فتنه گران که خیانت آنها به کشور و نظام و جیره خواری عربستان بودن آنها ثابت شده است، امروز با به راه انداختن موج اعتراض علیه حمله جوانان به سفارتخانه عربستان در پی زیر سوال برد اصل اعتراض ایران و دولت به اقدامات عربستان همچون شیخ نمر است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.