سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - چهارشنبه 16 دی 1394

2 بیانیه رسمی خانواده شیخ نمر پس از اعدام آیت الله

خانواده شیخ نمر در پی دفن شیخ نمر در محلی نامشخص،در انتشار نامه هایی خواستار شناسایی محل دفن پیکر شهید نمر و تحویل آن شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ چند روز پیش بود که وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

این در شرایطی است که خانواده شیخ نمر رسما با انتشار نامه ای به این اعدام واکنش نشان دادند.

خانواده شیخ نمر در پی دفن شیخ نمر در محلی نامشخص،در انتشار نامه ای بعد از نامه نخست، خواستار شناسایی محل دفن پیکر شهید نمر و تحویل آن شدند.

متن نخستین بیانیه رسمی خانواده شیخ نمر پس از اعدام

297433_377
این نامه توسط خانواده شیخ نمر در اوامیه بعد از شهادت شیخ نمر صادر شده است

هم جامعه بین الملل و هم جامعه عربستان از خبر روز شنبه دوم ژانویه سال 2016 در شک است. خبری که وزارت داخلی عربستان در مورد اعدام 46 نفر به همراه شیخ نمر اعلام کرد……

متن نامه:

این نامه توسط خانواده شیخ نمر در اوامیه بعد از شهادت شیخ نمر صادر شده است

هم جامعه بین الملل و هم جامعه عربستان از خبر روز شنبه دوم ژانویه سال 2016 در شک است. خبری که وزارت داخلی عربستان در مورد اعدام 47 نفر به جرم تحرکات تروریستی اعلام کرد.
شهید شیخ نمر که درود و رحمت خدا بر روحش باد نیز در میان آنها بود. آیت الله نمر دانشمندی برجسته بود که باعث افتخار تمام حوزه های علمیه بود. وی سمبل و نماد جنبش های صلح آمیز بود. آیت الله نمر مسئولیت تمام جنبش های صلح آمیز خود در مورد احقاق حقوق مردم را با شجاعت به عهده گرفت. او تنها کسی بود که با فرقه گرایی به مدت 40 سال مبارزه کرد.

ما خانواده شیخ نمر، اعدام ناعادلانه وی را قاطعانه محکوم می کنیم.چنین روشی روش اعدام خرد و میانه رویست. این خنجریست که از پشت به اسلوب شناسی صلح آمیز شیخ نمر زدند ، آنها به دنبال ترور چنین روشی بودند روشی که شیخ نمر بدنبال آن بود. روش عدم استفاده از خشونت و سلاح. تمامی نوشته ها و گفته های به جا مانده از وی موکد این اظهارات است.

ما منتظر پاسخی درخور توجه و مناسب از پادشاهی عربستان هستیم.

297632_213

متن نامه درخواست تحویل پیکر شهید نمر از سوی خانواده

بسم الله الرحمن الرحیم
نامه درخواست تحویل پیکر شهید نمر

این نامه در خواستی از سوی خانواده شهید شیخ نمر به مقامات سلطنتی عربستان سعودی است که ما را از دفن پیکر شهید نمر در قبرستانی نامعلوم و بدون اجازه خانواده اش مطلع کردند. به ما گفته شد که حتی پیکر بی جان شیخ نمر نیز تحویلمان نخواهد شد.

نه تنها قوانین الهی بلکه قوانین انسانی نیز بر این مهم تاکید دارند که دفن جنازهدر صورت وجود وصیت نامه بایستی بر اساس آن و در غیر این صورت بر اساس خواسته بازماندگان صورت گیرد. این یکی از پایه ترین وابتدایی ترین حقوق بازماندگان و خویشاوندان فرد متوفی است.

امیدواریم که مسئولین با تحویل جنازه آیت الله نمیر به این درخواست کاملا قانونی خانواده اش پاسخ سریع بدهند. باشد که خدایش بیامرزد و ما پیک این شهید را در محل تولدش «اوامیه» به خاک بسپاریم.

شورای خانوادگی شیخ نمر در اوامیه

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.