سرویس: غیر تولیدی » نقلی 02:47 - دوشنبه 14 دی 1394

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار :

کارفرمایان مشکلات اقتصادی را به مُزد کارگران گره نزنند

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: نباید مشکلات اقتصادی کارفرمایان را به مزد کارگران گره زده و به علت وجود چالش‌های موجود در بازار کسب و کار مزد کارگران را کاهش داد.

به گزارش اصفهان شرق، رحمت‌الله پورموسی اظهار داشت: همه ساله در جلسات شورای عالی کار حاشیه‌هایی مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها وضعیت نامناسب اقتصادی کارفرمایان است که سبب می‌شود این شورا به وظیفه خود عمل نکند.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه‌های تخصصی مزد که هم‌اکنون در حال برگزاری هستند، بیان کرد: یکی از اقداماتی که هم‌اکنون در این کارگروه‌ها مطرح شده برآورد هزینه مواد غذایی است که در سبد هزینه خانواده کارگران نقش بسیار مهمی دارد و دخالت آن برای تعیین مزد است.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تأکید براینکه تمام صحبت‌هایی که هم‌اکنون در مورد میزان افزایش مزد گفته می‌شود در واقع گمانه‌زنی هستند، تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیم قطعی در این حوزه گرفته نشده و جلسات شورای عالی کار هنوز به طور رسمی آغاز نشده‌اند.

پورموسی افزود: تنها تصمیمی که هم اکنون در حوزه پرداخت مزد گرفته شده این است که امسال نیز مانند سال‌های قبل تعیین مزد به صورت ملی بوده و موضوع پرداخت حقوق و مزایابه صورت منطقه‌ای ملغی شده است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.