سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 01:51 - دوشنبه 14 دی 1394

گپی دوستانه با پژوهشگر حسن آبادی؛

کتابم را پس از تاکید رهبری بر دشمن شناسی به چاپ رساندم

جواد جمشیدی حسن آبادی گفت: تحقیق و پژوهش باید از دوران متوسطه اول و دوم در برنامه کاری مربیان قرار گیرد و مسئولان به این موضوع اهمیت بیشتری دهند.

به گزارش اصفهان شرق، با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در بین جوانان و نوجوانان، بر آن شدیم تا به میان مردم زحمت کش شرق اصفهان برویم و از نزدیک با نبوغ برخواسته از معنویت و سادگی، مردم شرق، آشنا و برای دقایقی پای صحبت این عزیزان بنشینیم.

به درستی در کنار هزاران مشکل با سابقه ی مناطق شرقی شهرستان اصفهان، پتانسیل های بسیاری رشد کرده و میوه هایی از ثمره درخت تنومند و استوار منطقه، حاصل شده است که معرفی آنان خالی از لطف نیست.

پژوهشگر دینی حسن آبادی یکی از میوه های درخت دانش و معرفت خانواده های اصیل و ساده دل شرق اصفهانی است که در دیار کویری جرقویه علیا، راه تحقیق و پژوهش را پیش گرفته و امروز صادقانه با قلم زیبا و مطلع خود، کتبی را به رشته تحریر درآورده است.

n00083505-b

اصفهان شرق- لازم می دانم، در ابتدای گفتگو خوتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟

جواد جمشیدی حسن آبادی فرزند ابراهیم متولد سال 1366 ساکن شهر حسن آباد جرقویه علیا هستم. مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآنی و حدیث دارم و به لطف خدا تحقیق و پژوهش را در راستای علاقه ام آغاز کردم. دوران کارشناسی را در دانشگاه میبد یزد و دوران کارشناسی ارشد را در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران گذراندم.

اصفهان شرق- همان گونه که شنیده ایم، شما پیشتاز در امر تحقیق و پژوهش هستید، خلاصه ای از فعالیت خودتان را شرح دهید؟

امروزه با توجه به نیاز جوانان و جوامع امروزی و همچنین تهاجم فرهنگی که دشمنان در بین خانواده ها آورده اند، به منظور جلوگیری از انحراف و پاسخ به بعضی شبهات دانش آموزان و دانشجویان اقدام به تحقیق و پژوهش کردم.

هدف اصلی من، جلوگیری از ایجاد تفرقه و انحراف در بین جوانانی بود که آینده کشور به آنان نیازمند است و به این منظور با اراده و توکل به خدا وارد این عرصه شده و چندین کتاب و مقاله را به چاپ رساندم.

امیدوارم که با این کار توانسته باشم قدمی در راه اشاعه فرهنگ غنی اسلام و قرآن برداشته و هر کلمه از نوشته هایم بتواند در راستای هدفم مفید واقع شود.

اصفهان شرق- هدفتان از تالیف کتب دینی چه بود و تا امروز چند تالیف از این دست داشته اید؟

کتاب غدیر در روایات فرقین(شیعه و سنی) اولین تالیفم بود و عاملی که سبب شد تا بنده این کتاب را به رشته تحریر در آورم، ذکر خاطره ای است که خالی از لطف نیست.

*خاطره جواد جمشیدی:

وقتی در دانشگاه میبد مشغول تحصیل بودم، سه نفر از برادران اهل سنت سوالات زیادی پیرامون غدیر مطرح می کردند و استادان به دلیل ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه از جواب دادن به انها طفره می رفتند. بنده کتابی با عنوان غدیر به استناد روایات دو فرقه شیعه و سنی با تاکید بر کتب و روایات اهل سنت تدوین کردم و در این کتاب به 10 سوال مهم از اهل سنت پاسخ داده شده است. شاید بتوان این گونه بیان کرد که جرقه ی ابتدایی در کلاس درس و بودن در جمع همکلاسی ها کلید خورد.

DSC06770

دومین کتاب شفاعت از دیدگاه مذاهب خمسه است که هدف نویسنده در آن اثبات شفاعت در تمام مذاهب اسلامی می باشد، در این کتاب بیان شده که شفاعت فقط مورد تایید شیعه نیست بلکه فرق اسلامی دیگر نیز این موضوع را قبول دارند.

اگر اشاره ای به سومین تالیف خودم داشته باشم، می تون گفت، با توجه به اینکه کتب عربی در 6 سال تحصیلی متوسطه اول و دوم تدریس می شود اما موضوعات و قواعد آن کاربردی نیست، تصمیم بر تالیف کتابی با عنوان تفسیر ادبی و لفظی سوره عنکبوت در ذهنم زده شد، در این کتاب سوره عنکبوت با توجه به لفظ و قواعد عربی تفسیر و قواعد عربی به صورت کاربردی مطرح شد.

DSC06768

و اما در رابطه با کتاب چهارم، می توان گفت، دشمن شناسی از نظر قرآن کریم مد نظرم بود و هدف اصلی من از تدوین این کتاب، بعد از جریان فتنه 88 و تاکید رهبری بر دشمن شناسی، بررسی این مقوله بود که دشمن کیست راه های نفوذ دشمن کدام است. گفتنی است در این تالیف راه مقابله با دشمنان بیان شد.

اصفهان شرق- مسلما کسانی که شما را از طریق این رسانه دیدند، علاقه ای وافر به دانستن این مطلب دارند که « جواد جمشیدی» چگونه توانسته است به درستی در این مسیر حرکت کند، چه پاسخی دارید؟

مطالعه از برنامه های اصلی بنده به شمار می رفت و مسلما حرکت استوار در مسیر تحقیق بدون مطالعه مثمر ثمر نخواهد بود. قطعا اگر بخواهم به مورد دیگر اشاره داشته باشم، این است که نباید از راهنمایی اساتید در این زمینه غافل شد.

اصفهان شرق- در بین صحبت ها، اشاره به چاپ مقالات مختلف در زمینه دینی داشتید، چاپ این مقاله ها در چه زمینه ای صورت گرفت؟

بنده چندین مقاله نیز تهیه کردم که همه با محوریت دینی و در زمینه رشته مورد علاقه ام به چاپ رسید. در زیر به برخی از آنها به منظور استفاده خوانندگان این گفتگو اشاره می کنم:

بررسی و نقد کتاب خدا و انسان از توشی هیکو ایزوتسو

بررسی و نقد کتاب علوم و قرآن آیت الله حکیم

علی در آینه نهج البلاغه

نقد و بررسی کتاب فخر رازی در المیزان

وبژگیهای منافقین در قرآن

راه های مبارزه با دشمنان در قرآن

نگرش بر آیات قرآن کریم پیرامون دشمن و دشمن شناسی

4444

اصفهان شرق- توصیه شما به جوانان و کسانی که علاقه مند به کسب دانش تا رسیدن به تحقیق و تالیف دارند، چیست؟

مطالعه را جزء برنامه های زندگی خود قرار داده و کتب مذهبی و اسلامی را مورد بررسی قرار دهند. شروع قلمی زیبا و تاثیر گذار از تدوین مقالات در مدارس است و در این رابطه مربیان و مسئولان فرهنگی باید بیشترین همت را به کار ببندند. لازم به ذکر است به منظور تشویق جوانان به امر تحقیق بهتر است که تعامل خوبی بین نهاد ها و ارگان ها انجام شود و در این رابطه مقالات دانش آموزان به چاپ برسد.

سخن پایانی:

صحبتی ندارم، جز اینکه جوانان، باید برای رسیدن به آنچه می خواهند، ابتدا هدف را مشخص و همت مضاعف برای رسیدن به آن داشته باشند.

 

 

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “کتابم را پس از تاکید رهبری بر دشمن شناسی به چاپ رساندم”

  1. ff گفت:

    سلام خسته نباشید خبر خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.