سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:03 - یکشنبه 13 دی 1394

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

افزایش ۴۳ درصدی کشفیات سرقت/ حضور مردم در انتخابات پیش رو بی‌سابقه خواهد بود

با کلید خوردن شروع ثبت نام انتخابات، کمیسیون ستاد امنیت انتخابات با اعضای مشخص تشکیل شده است، تا شور و نشاط انتخاباتی و مشارکت مردم با امنیت لازم محقق شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری آذرماه اظهار کرد: نیروی انتظامی استان در کشف محموله‌های مواد مخدر، برخورد با جرائم دیگر ازجمله سرقت و ارتقا سطح آگاهی‌های مردم اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

سردار عبدالرضا آقاخانی ابراز کرد: روز گذشته طی کشفی، یک محموله ۴۱ کیلویی ماده مخدر هرویین از یک زوج که در خودرویی جاسازی کرده بودند مورد توقیف و برای ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی داده شد.

وی از افزایش ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: نزدیک به بیست‌وهفت تن انواع مخدر توسط نیروهای پلیس استان کشف‌شده است، همچنین در بحث تماس با فوریت‌های پلیس یک‌صد و چهل هزار تماس موفق برقرارشده بوده که تعداد نود هزار مورد آن منجر به انجام عملیات توسط نیروها منجر شده است.

مسئول ارشد انتظامی استان بابیان کاهش جرائم خشن در ۹ ماهه سال، عنوان کرد: برخی از این جرائم در این ۹ ماهه کشف نشده است، لذا کمیته‌ای ویژه برای کشف و برخورد با جرائم خشن تشکیل‌شده است که ان‌شاءالله تا پایان سال به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

آقاخانی تماس با واحد ارتباط مردمی ۱۹۷ را در خصوص انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر را یک‌صد و ده هزار مورد بیان کرد و ادامه داد: ۴۳ درصد کشف سرقت و ۱۰ درصد دستگیری سارق افزایش پیداکرده است.

وی از برنامه‌های آتی به تشکیل کمسیون مبارزه با سرقت بر اساس ابلاغیه وزارت کشور اظهار کرد و گفت: در استان با مجموعه امنیت استانداری و ابلاغ به همه دستگاه‌های مربوطه، دومین جلسه در این خصوص برگزار شد و تقسیم وظایف در جهت پیشگیری از سرقت علی‌الخصوص سرقت‌های خُرد، انجام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز درباره چگونگی آموزش عمومی و آگاهی بخشی به عموم مردم اظهار کرد: در این بخش ۸۵ مورد مصاحبه رادیویی، ۱۰۵ مورد برپایی نمایشگاه در طول آذرماه، سخنرانی در شش دانشگاه، یک‌صد و پنجاه مورد با اصناف و در مساجد ۵۴۳ مورد جلسه انجام‌گرفته است، در این خصوص سرهنگ کریمی معاونت اجتماعی نیز افزود: در استان ۴۵ مدرس آموزشی از مدیران و تحصیل‌کردگان نیروی انتظامی در موضوعات مبتلابه مردم همچون سرقت، چگونگی تعاملات و سایر موارد نیاز کلاس‌های آگاه‌سازی را برای مردم برگزار می‌کنند.

آقاخانی گفت: با کلید خوردن شروع ثبت‌نام انتخابات، کمیسیون ستاد امنیت انتخابات با اعضای مشخص تشکیل‌شده است، تا شور و نشاط انتخاباتی و مشارکت مردم با امنیت لازم صورت گرفته شود.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ها انجام‌شده، حضور مردم در این انتخابات بی‌سابقه خواهد بود و در سلامت صددرصدی و با آسایش و آرامش مردم در پای صندوق‌های رأی‌گیری حاضر خواهند شد.

به گفته این مسئول، در برخی از کافی‌شاپ‌ها معجونی ارائه می‌شود که در آن از مواد مخدر استفاده می‌شود، لذا دقت و هشدارهای لازم در این خصوص داده شود، از اماکن نیز خواسته‌شده با تالارها و باغ تالارهای حاشیه شهر که برنامه کنترل محتوایی ندارند، برخورد شدید انجام شود.

وی در هشداری هم به قهوه‌خانه‌داران گفت: آن‌هایی که مجوز ندارند خودشان سریعاً درب مغازه‌هایشان را ببندند، آن‌هایی هم که کار خلاف انجام می‌دهند، اماکن به سراغشان می‌رود و آن قهوه‌خانه‌هایی هم که مجوز دارند نسبت به عملکردشان دقت لازم را داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.