اصفهان شرق

حمایت خیران قرآنی، راهکار ارتقاء پایگاه قرآن و عترت در جوامع

کدخبر: 87386
1394/10/13 در ساعت 09:05

به گزارش اصفهان شرق/ ناصربهروان، به جهت نهادينه ساختن فرهنگ والاي قرآني همواره در کشور ما مردمی «خیر» و نیکوکار بوده و هستند تا آنجايي که هر موقع صحبت از کمک به ترویج فرهنگ و اعتقاد و دينشان در میان بوده از جان و دل مایه گذاشته اند.

در بین آیات قرآن کريم 189 آیه بصورت مستقیم کلمه خیر را به کار برده است و کلمه « خیر » به معنای نیکی، خوبي، کار خوب، باقیات الصالحات، ثواب و … استفاده شده است.

با توجه به موقعيت های موجود در جامعه و تبليغ های بی دینی که فرقه بهائيت و وهابيت٬ شيطان پرستی و حمایت هایی که از آنها می شود، لذا منظور آنها به انحراف کشيدن جوانان است. اگر مربيان و آموزنده هاي قرآني از نظر مالی حمایت شوند، می توانند توانایی جذب بيشتری از جوانان را در بر داشته باشند.

قرآن مناسب ترین وسيله برای مقابله با شبيخون و تهاجم فرهنگی است که با عمل کردن به این کتاب آسمانی و کمک به آشنایی دیگران با آموزش های قرآنی می توان بلندترین گام را در مقابله با جنگ نرم از سوی دشمن برداشت.

آشنایی خانواده ها و بچه ها با آیات قرآن و حضور در کلاس هاي حفظ قرآن٬ مفاهيم٬ تجوید٬ تفسير و احکام، کلاس های تربيت مربی و داوری برای مربيان، متربيان و حافظان بايد بطوري انجام شود که هزینه هاي آنها توسط کمک های مردمی و خيرین تأمين شود.

خيرين قرآني توانايي بالايي در به ثمر رساندن وايجاد پايگاه هاي ترويج قرآن وعترت دارند و مي بايست از خيرين قرآني دعوت به عمل آورد و جهت جلب مشارکت آنها و بسط وگسترش فرهنگ قرآن پژوهي تلاش نمود تا با استفاده از وجود معنوي آنها راه را به سرانجام نهايي رساند.

نکته قابل تامل اينجاست که ارگان هاي دولتي و يا نهادهايي که وابستگي دارند، تابحال کمک شاياني در امر پرورش و آموزش نبوغ واستعدادهاي قرآني انجام نداده اند و اين موضوعي است که خيرين قرآني را ترغيب مي کند تا با مشارکت خود در امور قرآن وعترت وظيفه حقيقي و اجر اخروي خود را درقبال آموزه هاي قرآني با خداي خود معامله مي کنند.

استدعاي خانواده ها به جهت مشارکت هر چه بهتر خيرين در زمينه فعاليت هاي قرآني اين است که دست ياري دهند تا مانع به بيراهه رفتن جوانانشان بسوي فرهنگ غرب وابتذال وهمچنين انحراف شوند. نگارنده نيز چون خود دغدغه عدم برگزاري فعاليت هاي قرآني را به خصوص در منازل دارد، باتوکل به خداوند متعال همياري وهمراهي مومنين و خيرين قرآني را دارد.