سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:15 - شنبه 12 دی 1394

واکنش‌ها‌به‌اعدام‌شیخ‌نمر:

آیت الله نوری همدانی: مسلمانان‌واکنش‌نشان‌دهند/ رئیس فراکسیون اهل سنت:اعدام شیخ نمر اوج وحشیگری است

اجرای حکم اعدام رهبرشیعیان عربستان توسط دولت عربستان باعث ایجاد واکنشهای زیادی در ببین شیعیان جهان اسلام شده است. آل سعود با اعدام شیخ نمر در سراشیبی سقوط قرار گرفت/خون این شهید مظلوم قطعا بنیاد کاخ آل سعود را از هم خواهد پاشید

به گزارش اصفهان شرق؛ وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

شبکه خبری «العربیه»، خبر داد بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در 12 منطقه در عربستان اجرا شده است.
در میان افرادی که وزارت کشور عربستان می‌گوید آنها را اعدام کرده «فارس آل شویل الزهرانی» نیز به چشم می‌خورد که از اعضای شناخته شده القاعده در عربستان به شمار می‌رود.
اعدام رهبرشیعیان عربستان باعث ایجاد واکنشهای زیادی در ببین شیعیان و جهان اسلام شده است که در ادامه این واکنش ها آمده است:
جابرانصاری: اعدام شیخ نمر عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی را نشان می‌دهد
 حسین جابرانصاری گفت: در حالی که تروریستهای افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملتهای منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولتهای منطقه را تهدید می کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت تنها عمق بی تدبیری و بی مسئولیتی را نشان می‌دهد.
سخنگوی وزارت خارجه افزود: دولت عربستان در حالی که از جریان های تروریستی و افراط گرایان تکفیری حمایت می کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می گوید و روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت.
آیت‌الله نوری‌همدانی: اعدام شیخ نمر دهن‌کجی به جهان اسلام است/ مسلمانان واکنش نشان دهند
آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری نخستین اجلاس نماز در قم، با اشاره به خبر اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان که امروز منتشر شد، اظهار کرد: این خبر بسیار تاسف‌برانگیز است. زیرا شیعیان به این حکم ظالمانه اعتراض کردند و این اعتراض تنها به ایران محدود نشد بلکه کشورهایی مانند عراق و لبنان نیز به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کردند ولی با وجود تمام اعتراض‌ها حکومت عربستان نسبت به اعدام این عالم شیعی اقدام کرد.
وی با اشاره به مذهبی که عربستان پیرو آن است، بیان کرد: مذهبی که عربستان از آن پیروی می‌کند، یک مذهب خرافی است که تنها می‌خواهد اسلام را در جهان بدنام کند.
این مرجع تقلید بیان کرد: عربستان در حالی خود را پیرو دین اسلام به جهان معرفی می‌کند که بستر پرورش داعش و تشکیل گروهک‌های تکفیری و بوکوحرام است و همچنین نوکری گوش به فرمان برای رژیم صهیونیستی است.
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه حکومت و مذهب عربستان مایه تاسف و سرافکندگی جهان اسلام است،‌ تصریح کرد: برادران اهل سنت و شیعه باید در برابر کشتن ظالمانه شیخ نمر النمر عکس‌العمل نشان دهند.
وی با بیان اینکه عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به تمام شیعیان و اهل سنت که نسبت به این حکم اعتراض داشتند دهن‌کجی کرده است، گفت: ما امروز در روزگاری قرار داریم که چنین جریان‌های ناراحت کننده‌ای جهان اسلام را تهدید می‌کند.
آیت‌الله خاتمی: شیعیان عربستان با اعدام شیخ نمر، روز آل‌سعود را به شام سیاه تبدیل می‌کنند/ دستگاه دیپلماسی موضع قاطع بگیرد
آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام رژیم سعودی در اعدام آیت‌الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان‌، اظهار داشت: از رژیم آل‌سعود که آل‌خیانت و آل‌غارت هستند این جنایت جنایتی مستبعد به نظر نمی‌رسد چرا که این رژیم از آغاز پیدایش با غارتگری و جنایت بوده و تداوم داشته است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آل‌سعود رژیمی است که نزدیک یک سال است مسلمانان یمن را به خاک و خون کشیده و هزاران شهید و مجروح کار آنهاست و کشور یمن را به یک ویرانه تبدیل کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایت امسال آل‌سعود در سرزمین منا تصریح کرد: این جنایت به عنوان زخم عمیق بر پیکره جهان اسلام باقی مانده است و از این رو جنایت اعدام شیخ نمر هم در راستای همان جنایات قبلی است.
وی تاکید کرد: از سازمان همکاری‌های اسلامی انتظار است که در برابر این جنایت موضع بگیرد و ما از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار موضع قاطع داریم.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ما از حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی انتظار خروش و فریاد خشم مقدس را داریم، خاطرنشان کرد: من امید دارم که جهان اسلام آن‌چنان در این عرصه عمل کند که این رژیم خیانت و جنایت را از کرده خود پشیمان کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: تجربه نشان داده که شهادت‌ها موتور حرکت‌های مقدس است و مطمئنا شیعیان عربستان در این رابطه روز آل‌سعود را به شام سیاه تبدیل می‌کنند.
بروجردی :پیامدهای قتل شیخ نمر برای مقامات سعودی بسیار سنگین خواهد بود
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی با اشاره به خبر اعدام شیخ نمر توسط مقامات سعودی گفت: بدون تردید اعدام شیخ نمر جنایتی است که عواقب گسترده آن متوجه دولت سعودی خواهد شد.
وی افزود: معمولا دولت‌ها حرمتی برای علما و دانشمندان خود قائلند و این اقدام عربستان نشان داد که آل سعود هیچ حرمتی برای این قشر از جامعه و همچنین افکار عمومی جهان اسلام قائل نیست و اعدام شیخ نمر در حالی بود که ده‌ها نفر از علمای اسلام و مراجع دولت عربستان را از انجام این اقدام برحذر داشتند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر اظهار داشت: این اقدام نابخردانه عربستان نشان دهنده انفعال این کشور و شکست در مسائل متعدد منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن است.
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا سازمان ملل و کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای اسلامی واکنش لازم را نسبت به اعدام شیخ نمر نشان دهند و مطمئنا تبعات این اقدام در داخل کشور عربستان برای مقامات سعودی بسیار سنگین خواهد بود.
واکنش مولوی عبدالحمید به اعدام شیخ النمر: اعدام شیخ نمر به صلاح اسلام و مسلمین نبود/اعدام یک عالم بزرگ باور نکردنی نیست
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، عضو مجمع فقهی مکه و امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز؛ در واکنش به اعدام “شیخ نمر باقر النمر”، رهبر شیعیان عربستان، گفت: وقتی خبر اعدام شیخ نمر را شنیدم خیلی متاثر و متاسف شدم.
وی با بیان اینکه باور نکردنی نیست که اینطوری یک عالم و شخصی را که جمع بزرگی از مردم قبول دارند به این صورت اعدام کنند، اظهار کرد: مصالح عالم اسلام و جان اسلام تقاضا می کرد که مسئولان عربستان باید از این کار صرف نظر می کردند زیرا هم اکنون جان اسلام نیاز به وحدت دارد لذا اعدام “شیخ نمر باقر النمر” به صلاح اسلام و مسلمین نبود.
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان با تاکید بر اینکه هم اکنون در دنیای اسلام تفرقه و اختلاف بسیار شدیدی وجود دارد و وضعیت منطقه بحرانی است، تصریح کرد: این اقدام عربستان که به این صورت انجام شد به مصلحت نبود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ضمن اشاره به اینکه مسئولان عربستان  نامه وی مبنی بر لغو حکم صادره علیه “شیخ نمر باقر النمر” را بدون پاسخ گذاشتند، خاطرنشان کرد: اعتقادمان این بود و خیال می کردیم چون نامه هایی از جاهای مختلف نوشته شده بود، این نامه را نیز در راستای مصلحت اسلام مدنظر قرار می دهند که متاسفانه جوابی به نامه ندادند.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:اعدام شیخ نمر اوج وحشیگری و حلقه ای از زنجیره سقوط آل سعود است/جهان اسلام در برابر این اقدام سکوت نکند
بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که بیشتر آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در 12 منطقه در عربستان اجرا شد.
مولوی نذیر احمد سلامی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه اظهار داشت: اعدام شیخ نمر اوج وحشیگری سران سعودی بود که قطعا شهادت وی سبب سست شدن پایه های آل سعود می شود.
وی با بیان اینکه پایه های حکومت آل سعود به دلیل حرکت های وحشیانه ای چون یمن و حمله به انسان های معصوم و بی گناه مدت هاست متزلزل شده است، ادامه داد: اعدام شیخ نمر حلقه ای از زنجیره سقوط آل سعود است که موجب پایان تاریخ سیاه حاکمیت وهابی عربستان می شود.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعدام شیخ نمر نقطه عطف شروع بحران در رژیم سعودی است، افزود: مسئولین جمهوری اسلامی ایران باید این موضوع را از طریق مجامع بین المللی و مسیر های قانونی پیگیری نمایند.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس:اعدام شیخ نمر، نتیجه جنون سیاستمداران بی بند و بار عربستان است
 عابد فتاحی، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه اعدام شیخ نمر به معنای اعدام افکار عمومی جهان اسلام است، گفت: اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان یک فاجعه است و به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی این فاجعه را به تمام مسلمانان جهان تسلیت می گویم.
وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی از عربستان خواستند این اقدام  غیر اخلاقی را انجام ندهد، اظهار کرد: متاسفانه کسری ۹۷ میلیارد دلاری و درگیر شدن در یمن و ریختن خون های بی گناهان یمنی، مسئولین عربستان را دچار مشکلات روانی کرده است.
فتاحی ضمن اشاره به اینکه مسئولین عربستان باید خادمان حرمین شریفین و مسلمین جهان باشند، ادامه داد:سعودی ها باید مظهر وحدت و اسلامیت ناب محمدی باشند ولی متاسفانه امروز دچار فتنه شده اند.
وی با اشاره به مطلب بالا، تصریح کرد: با کمی تامل در فتنه هایی که در سراسر دنیا وجود دارد، می توان دریافت که عربستان پشت ماجرا قرار دارد.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر موجب تشنج جهان اسلام خواهد شد، گفت: به مسئولین عربستان گفته شده بود که اعدام شیخ نمر هیچ فایده ای ندارد بلکه ضرر بسیاری به همراه خواهد داشت.
فتاحی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان را محکوم می کنیم، اظهار کرد: عربستانی ها باید از حرمت مکه مکرمه و مسجد النبی (ص) شرم کنند در قبال چنین اقدامی که انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین عربستان با اعدام رهبر شیعیان عربستان به دنبال به رخ کشیدن قدرت خود در کشورمان هستند، تصریح کرد: سعودی ها در حال ایجاد اغتشاش در اسلامیت هستند و برای خودشان در عالم اسلام رسوایی به بار آوردند.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه این اقدام شرم آور عربستان هیچ ارتباطی با اهل تسنن ندارد، گفت: این اقدام نتیجه حرکات جنون آمیز سیاست مداران بی بند و بار عربستان است؛ کدام مسلمان اهل سنت در دنیا وجود دارد که با شیخ نمیر مشکلی داشته باشد، بدین جهت تمام کشورهای اسلامی اهل سنت از عربستان خواستند این اقدام را انجام ندهد.
فتاحی با بیان اینکه عربستان با این اقدام خود، در گردابی فرو رفت که رهایی نخواهد داشت، ادامه داد:به عنوان یک اهل سنت این را می دانم که تمامی مسلمانان اهل تسنن در سراسر دنیا این اقدام را محکوم خواهند کرد مگر کشورهای حوزه خلیج فارس که از عربستان می ترسند.
وی خاطرنشان کرد: شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان نه اینکه صرفا شیعه یا اهل تسنن باشد، بلکه ایشان شاخصه جهان اسلام بود.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس :اعدام بی‌رحمانه شیخ نمر رفتاری غیردینی و غیرانسانی بود
 حمیدرضا مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، ضمن درود و سلام به روح مطهر شهدای اسلام، اعدام بی‌رحمانه شیخ نمر را رفتاری غیردینی، غیرمذهبی و غیرانسانی دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر دشمنان جمهوری اسلامی، شیعه‌هراسی را به راه انداختند و به دنبال ضربه زدن به منش وروش پیامبر اکرم و ائمه اطهار هستند.
وی ضمن محکومیت شدید این رفتار بی‌شرمانه آل سعود، افزود: کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و شیعیان عراق، سوریه، نیجریه و یمن که اخیرا اتفاق افتاد، همه گواه این مطلب است که ذره‌ای از دشمنی استکبار با مسلمانان و شیعیان کاسته نشده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: نکته مهمی که اینجانب در مجلس هم متذکر شدم، موضع‌گیری منفعلانه دولت ما در برابر عربستان سعودی می‌باشد؛ متاسفانه در ادامه حوادثی که امسال در حج رخ داد و ما بسیاری از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم، شاهد رفتار بی‌شرمانه آل سعود هستیم که در این شرایط، دولت ما باید واکنش مناسبی به این دست اقدامات داشته باشد.
مشهدی عباسی با بیان اینکه تا به‌حال کشور عزیز ما از عربستان سعودی ضربه خورده است، تصریح کرد: دولت آل سعود، ده‌ها مورد دشمنی کاملا صریح با جمهوری اسلامی داشته‌اند و وزیر خارجه عربستان سعودی، با رفتارهای غیر دیپلماتیک بارها به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اهانت کرده است.
وی ادامه داد: لازم و ضروری می‌دانم که وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، واکنش و موضع صریحی نسبت به این اتفاق‌ها که از جانب حاکمان آل سعود رقم می‌خورد، داشته باشد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با محکومیت شدید این جنایت ناخوشایند، با بیان اینکه کجایند مدعیان حقوق بشر، تاکید کرد” بارها شاهد بودیم اگر یک مجرمی به جزای عمل خویش برسند، مدعیان حقوق بشر موضع‌گیری می‌کنند؛ اکنون که این اتفاق ناخوشایند و کاملا غیرانسانی و غیردینی رخ داده است، چرا مدعیان دروغین حقوق بشر ساکت هستند.
مشهدی عباسی خاطرنشان کرد: تذکر بنده به دولتمردان کشورمان است که به وضوح در می‌یاببیم که هر بار که برخورد قاطعانه نداشتیم، استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی، در دشمنی خود گستاخ‌تر شده‌اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تسلیت این حادثه ناگوار را به عالم اسلام و مسلمانان جهان، گفت: قطعا شهادت شیخ نمر باعث تقویت اسلام و گسترش افکار و اعتقادات این شیخ انقلابی خواهد شد.
هانی‌زاده: اعدام آیت‌الله شیخ نمر نشانه بن‌بست سیاسی و بحران هویتی آل‌سعود است/ رژیم سعودی از این اقدام خود پشیمان می شود
حسن هانی زاده، کارشناس مسایل بین الملل در گفت‌وگو با صبح توس در خصوص عوامل اعدام آیت الله شیخ نمر توسط رژیم آل سعود اظهار داشت: این اقدام نشان می‌دهد که عربستان با یک بن بست سیاسی و بحران هویتی مواجه شده است و امروز عربستان سعودی پس از شکست سیاست‌های خود در یمن، سوریه و عراق اکنون برای انتقام گیری از مسلمانان معتدل و شیعیان دست به اعدام شیخ نمر زده است.
وی با بیان اینکه این اقدام آل سعود سبب می‌شود عربستان در آینده ای نزدیک با یک بحران اجتماعی و چالش منطقه‌ای روبرو شود ادامه داد: به جهت اینکه آیت الله شیخ نمر به عنوان شخصیتی که محبوبیت فوق العاده‌ای در میان شیعیان و مسلمانان دارد، این اقدام موجب خواهد شد مسلمانان منطقه و جهان علیه سیاست های رژیم آل سعود قیام کنند.
هانی زاده متذکر شد: این اعدام نه تنها کمکی به برقراری آرامش در عربستان نمی‌کند بلکه موجب بروز یک بحران جدید امنیتی سیاسی در میان رژیم آل سعود خواهد کرد و به همین دلیل به نظر میرسد شرایط به گونه ای است که عربستان سعودی از اعدام شیخ نمر پشیمان خواهد شد و در حقیقت در آینده با یک چالش جدیدتری مواجه میگردد.
کارشناس مسایل بین الملل در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان همکاری های اسلامی  اتحادیه عرب و حتی نهادهای بین المللی باید در مقابل این جنایت هولناک موضع تندی در برابر رژیم آل سعود اتخاذ کند تا شرایطی فراهم شود که عربستان سعودی به شدت در نزد افکار عمومی محکوم شود.
وی در پاسخ به این پرسش که «علت واهمه عربستان سعودی از وجود آیت الله شیخ نمر و روشنگری ایشان در جهان اسلام چه بود؟» تصریح کرد: از آنجایی که آیت الله شیخ نمر محبوبیت ویژه ای در میان شیعیان شرق عربستان دارد لذا تصور عربستان این است که با اعدام شیخ نمر موجب خواهد شد که مردم عربستان ناچار به سکوت شوند، در حالیکه این وضعیت کاملا برعکس خواهد بود و اعدام چنین شخصیتی موجب انزوای سیاسی رژیم سعودی خواهد شد.
بیانیه جمعی از زنان فعال سیاسی اجتماعی به مناسبت شهادت آیت‌الله نمر به دست آل سعود
جمعی از زنان فعالی سیاسی و اجتماعی کشور با صدور بیانیه‌ای شهادت آیت الله نمر عالم مبارز شیعی را بدست رزیم سفاک آل سعود محکوم کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
رژیم عربستان در اقدامی تأمل برانگیز و ناجوانمردانه حکم  اعدام روحانی وارسته و انقلابی و مجاهد شیخ نمر باقر النمر را  اجرایی نموده است.
اقدام ظالمانه و غیر قابل باور رژیم عربستان سعودی دراعدام عالم بزرگ و مبارز شیعه، آیت‌الله شیخ نمر جنایت بزرگ و نابخشودنی است و زنان فعالی سیاسی و اجتماعی کشور بدین وسیله به شدت این اقدام را محکوم نموده  و از مسلمانان و آزادی خواهان جهان بخصوص مردم مسلمان عربستان می خواهد که خشم انقلابی و اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند و چهره واقعی و سفاک رژیم آل سعود را به مردم آزادی‌خواه جهان معرفی نمایند.
حال پرسش اساسی آن است که مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر جهانی چه واکنشی در برابر این اقدام نشان خواهند داد ؟! آیا دوباره مهر سکوت بر لب زده و خاموشی خفت بار خود را ادامه خواهند داد؟!
بدون شک اعدام این عالم انقلابی به سفارش استکبار جهانی دیکته شده  و توسط رژیمی که بارها خوش خدمتی خود را به استکبار جهانی ثابت کرده اجرایی شده است. لذا از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم به ماموریت درست و انقلابی خود در این زمینه عمل نموده و واکنش قاطعی را اتخاذ نمایند.
زنان فعالی سیاسی و اجتماعی کشور در پایان این بیانیه خاطرنشان کردند: ما ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشام مقام معظم رهبری، مراتب تاسف و همدردی خود را  با بازماندگان این خانواده گرانقدر و علمای بزرگ اسلام  اعلام نموده و خواستار جوشش و حرکت دینی مردم به رهبری آیات عظام و علمای دین علیه این جنایت بزرگ هستیم.
به یقین این اقدام ناجوانمردانه برخواسته از ناکامی دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی و پیروزی های پی در پی مسلمانان در کشور سوریه، لبنان و عراق بوده و نوید بخش زوال قریب الوقوع گروه های تندرو تکفیری و در رأس آنان گروه سیاه دل داعش است.
در پایان این بیانیه زنان فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به اهمیت نقش سران کنفرانس اسلامی خواستار موضع گیری به موقع و شدید سیاستمداران جهان اسلام شدند تا ضمن دادخواهی خون این شهید در دادگاه های بین‌المللی دوباره شاهد این حرکات جنون آمیز و ضد حقوق بشر نباشیم.
واکنش علمای اهل سنت هرمزگان به اعدام شیخ نمر: اعدام شیخ نمر قلب دنیای اسلام را بدرد آورد
 شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد وزارت کشور عربستان  از اجرای حکم اعدام 47 نفر از اشخاصی که مدعی شده تروریست هستند، خبر داد.
اعدام شیخ نمر قلب دنیای اسلام را بدرد آورد
شیخ حسین بازماندگان، عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اعدام شیخ نمر راعمل غیر انسانی توسط حکومت آل سعود دانست و گفت: اعدام شیخ نمر نه تنها قلب دنیای اسلام را بدرد آورد و در جامعه ای که خود را خادم حرمین شرفین می دانند به جان مسلمانان تعرض می کنند.
وی با بیان اینکه به کدامین گناه باید یک عالم در دنیای اسلام به شهادت نائل گردد، اظهار کرد:عالمی که ندای وحدت و بیداری اسلامی را سر می دهد و ندای محکومیت استعمارگری ، افراط و تفریط سر می دهد توسط حکام آل سعود و به فرمان اسرائیل و آمریکا اعدام می شود.
بازماندگان تصریح کرد: جامعه اهل سنت و همه مسلمانان این اقدام ددمنشانه و وحشیانه آل سعود را محکوم می کند و از همه جامعه اسلامی خواستار آنیم ماهیت واقعی کسانی که ادعای خادمین شریفین را دارد را به مردم بشناسانند.
عاملین اعدام شیخ نمر مورد نفرت جامعه اهل سنت است
شیخ محمد صدیق بهجت ، رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرلنگهدر گفتگو با خبرنگار هرمز  با محکومیت اعدام شیخ نمر در عربستان گفت: انسان بنیان خداوندی است و ریخن خون یک انسان بی گناه به ناحق محکوم است.
وی اظهار کرد:تمامی کسانی که در ایجاد این فتنه و کشتن عالم شیعه عربستان نقش داشتند مورد نفرت دنیای اسلام و اهل سنت قرار دارد.
بهجت تصریح کرد: علمای اهل سنت بندرلنگه این عمل غیر انسانی را محکوم می کنند و علمای دنیای اسلام وظیفه داررند تا کسانی که در لوای اسلام به کشتار مسلمانان و عالمان دنیای اسلام دست می زنند را به جهانیان معرفی کنند.
اعدام مردان آزاد اندیش خلاف موازین شرعی اسلام است
احمد جباری، سخنگوی فراکسیون اهل سنت مجلس با اشاره به اعدام عالم آزادی خواه عربستان اظهار کرد: حکم اعدام مردان آزاداندیش و علمای جهان اسلام خلاف موازین شرعی، اخلاقی و اسلامی است.
وی افزود:فراکسیون اهل سنت مجلس طی بیانیه ای خواستار آزادی شیخ نمر شده بود که این امر مورد توجه قرار نگرفت.
اعدام شیخ نمر زمینه سقوط حاکمیت آل سعود را فراهم کرد
شیخ احمد عالی زاده امام جمعه اهل سنت شهرک توحید بندرعباس در گفتگو با هرمز ضمن اظهار تاسف و تاثر نسبت به اعدام شیخ نمر گفت: آل سعود زمینه نا امنی منطقه و سقوط حاکمیت حاکم در شبه جزیره عربستان که خود را ملقب به خادمین حرمین می دانند بیش از پیش فراهم می کند.
عضو شورا روحانیت اهل سنت بندرعباس اظهار کرد: جامعه اهل سنت این عمل ال سعود را محکوم می کند که انسان ها را به خاطر عقایدشان اعدام می کنند چرا که انسان باید آزاد اندیش باشد و به دیدگاه و تفکرات یکدیگر احترام بگذارند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس: اعدام شیخ نمر، هزینه سنگینی بر آل سعود خواهد داشت/ عدم سکوت غیرتمندان شیعه در عربستان
 نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اقدام رژیم سعودی در اعدام آیت‌الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان‌، گفت: حکومت آل سعود از دیرباز تا امروز تحت تعلیمات و تسلیم استکبار جهانی به محوریت آمریکا و اسرائیل بوده است و خواهد بود.
حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به جنایات استکبار در جهان، اظهار کرد: بر اساس آنچه در کشورهای دنیا می گذارد، عربستان سعودی بهترین بازار برای آمریکا و اسرائیل است و در این خصوص می توان به بیشترین سلاح خریداری شده توسط عربستان در دنیا اشاره کرد.
وی افزود: عربستان، دلار بیت المال شیعه و مسلمین را هزینه راه اندازی کارخانه ها و کارتل های آمریکایی و اسرائیلی می کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس، با توجه به منفور بودن آل سعود در بین مسلمین جهان، تصریح کرد: آل سعود به دلیل برخورداری از مکتب وهابیت، منفور مسلمین جهان است زیرا فرهنگ وهابیت و آل سعود « داعش، طالبان و القاعده » را به وجود آورده و جنگ های نیابتی به دستور اربابان آمریکایی اش را ساماندهی می کند.
وی با پیش بینی اینکه خون این شهید مظلوم بنیان آل سعود را برمی اندازد، خاطرنشان کرد: شهادت شیخ نمر، برای آل سعود هزینه سنگینی خواهد داشت و در انتظار تحول عظیم در عربستان سعودی هستیم.
حجت الاسلام سالک گفت: مطمئن هستیم غیرتمند شیعه در عربستان در مقابل جنایت آل سعود سکوت نخواهند کرد.
وی با محکوم کردن اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، اذعان کرد: از ملت های مسلمان می خواهیم در مقابل این جنایت همچنان که در بحث نیجریه سکوت نکردند، اقدام بایسته ای را انجام دهند.
گفتنی است، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.
شبکه خبری «العربیه»، خبر داد، بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر که بیشتر آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شده است.
ملا یحیی شهبازی در واکنش به اقدام ننگین آل سعود: اعدام شیخ نمر توسط دولت منفور آل سعود قطعاً برای آنها گران تمام خواهد شد

ملا یحیی شهبازی دبیر شورای روحانیت شهرستان روانسر در گفت و گو با سراب روانسر، ضمن ابراز تأسف فراوان از اقدام ننگین و تروریستی دولت آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان عنوان داشت: اعدام شیخ نمر لکه ننگی برای مقامات آل سعود است.

دبیر شورای روحانیت شهرستان روانسر با بیان اینکه این اقدام برای دولت عربستان گران تمام خواهد شد، عنوان داشت: اعدام شیخ نمر باعث می شود که بسیاری از مسلمانان جهان بر علیه این اقدام قیام کنند.

وی ادامه داد: کاملا واضح است دولت عربستان با اجرای چنین حکم هایی تیشه به ریشه خود می زند و این اعمال باعث سقوط و نابودی حکومت آل سعود خواهد شد.

شهبازی با اشاراه به حدیث ” موتُ العالِم موتُ العالَم ” تصریح داشت: اعدام شیخ نمر اگر چه برای دولت عربستان با تحریک دستهای پشت پرده رضایت بخش است اما برای دولت آل سعود که خود را مرکز دین و ادیان می دانند و اکنون در آن کشت و کشتار و حمله به کشورهای بی دفاع و مظلوم صورت می پذیرد بی شک باعث نابودی آنها خواهد شد.

ماموستا شهبازی در پایان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمرتصریح کرد: مسلمانان باید در رابطه با اقدامات دولت ننگین عربستان مقابله کنند و این دولت منفور و تروریستی بایستی مورد بازخواست قرار گیرند.

 

نقش سرویس‌های آمریکایی و اسرائیلی در اعدام شیخ نمر

حجت الاسلام احمد پناهیان درگفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی گفت: اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان، چیزی فراتر از روابط دیپلماتیک بین ایران و عریستان است و با هدایت‌های پشت‌پرده سرویس‌های آمریکایی و اسرائیلی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت عربستان با اعدام شیخ نمر، ضعف خودش را در میدان نبرد و مبارزه نشان داد افزود: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی و دولت این بود که خیلی جدی‌تر در این موضوع و نه‌تنها در این موضوع بلکه به طور کلی در دفاع از شیعیان عالم وارد عمل شود.

مدیر موسسه فرهنگی راه فخر الائمه اظهار داشت: با وجود شرایط بحرانی در منطقه، ما در صحبت‌های رئیس جمهور اصلا چهره‌ی استکبار ستیزی را حس نمی‌کنیم و نمی‌بینیم، دستگاه دیپلماسی ما از روز اول مامور به این بوده که سیاست تعاملی ضد نظام استکباری را دنبال کند اما متاسفانه در این دولت، این سیاست تبدیل به سیاست تعاملی و معامله و توافق با نظام سلطه شده است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه مردم نباید منتظر واکنش دستگاه دیپلماسی باشند عنوان کرد: اگر مردم منتظر واکنش دستگاه دیپلماسی باشند و سکوت کنند قطعا در جنایت‌هایی که به امت اسلامی می‌شود شریک خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه آحاد مردم نباید در مقابل این جنایات سکوت کنند گفت: در اینکه دستگاه دیپلماسی در موضوع استکبارستیزی کوتاهی کرده است شکی نیست ولی ما نباید منتظر شویم تا دولت واکنش نشان بدهد و الان وقت آن است که مجموعه‌های مردم نهاد به میدان بیایند و برای گرفتن انتقام جنایات صورت گرفته به رهبر انقلاب اعلام آمادگی کنند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه عربستان هیچکاره است و در واقع نوکر دربست آمریکا و اسرائیل است گفت: اگر امروز استکبار جهانی واکنش مردم ایران را نبیند، قطعا شهید بعدی شیخ زکزاکی خواهد بود.

اعدام شیخ نمر خطای استراتژیک دولت سعودی است

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعوی اظهار داشت: شیخ مجاهد، انقلابی، ضد استبداد و ضد استعمار با شهادت به آرزوی خود رسید ولی این یک فاجعه بزرگی برای جهان اسلام و امت اسلامی است.

وی افزود: آل سعود بسترساز فتنه و فتنه‌گری در سطح امت اسلامی است و اعدام شیخ نمر خطای استراتژیک دولت سعودی است که نشان از جهل، نادانی و کینه‌توزی سران این دولت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خون شیخ نمر سینه‌ی رژیم آمریکایی، صهیونیستی آل‌سعود را شکاف خواهد داد عنوان کرد: شهادت شیخ نمر نقطه‌ی عطفی در تحولات منطقه خواهد بود و گسترش شیعه‌هراسی دشمنان تشیع نتیجه عکس خواهد داد و آل سعود بیش از پیش در میان امت اسلامی منزوی خواهد شد.

آیت الله کعبی گفت: از سازمان‌های مدعی حقوق بشر، رژیم‌های منافق و اربابان آن‌ها که آمریکا و اسرائیل هستند هیچ انتظاری نیست چرا که آمریکا و صهیونیست عامر و دستور دهنده و سازمان‌های مدعی حقوق بشر با سکوت مجریان این جنایت هستند.

وی تاکید کرد: متکفران، عالمان و آحاد جامعه اسلامی باید واکنش جدی نسبت به این جنایات رژیم آل‌سعود نشان بدهند.

قیام مردم عربستان نزدیک است

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی گفت: اعدام شیخ نمر یک منشا داخلی و یک منشا خارجی دارد.

وی افزود: منشا داخلی این موضوع ترس عربستان از اعتراضات داخلی و یک قیام جدی مردمی علیه نظام پادشاهی این کشور است چراکه حملات این کشور به یمن هزینه‌های زیادی را به مردم وارد کرده و باعث نارضایتی مردم شده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: از طرف دیگر عربستان به عنوان یک کشور حامی تروریسم شناخته شده و پس از حوادث فرانسه انگشت‌ اتهام تمام مردم دنیا در حمایت از تروریسم به طرف عربستان است و مردم این کشور از اینکه اینگونه در سراسر جهان شناخته شوند ناراضی هستند.

قنادباشی ادامه داد: کاهش قیمت نفت توسط دولت عربستان هم زمینه را برای قیام مردم عربستان آماده کرده و دولت عربستان در واقع با این اقدام می‌خواهد مثل سایر رژیم‌های دیکتاتوری با ایجاد یک فضای رعب‌ و وحشت از این قیام مردم جلوگیری کند که این عملکرد دولت عربستان نتیجه عکس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر یک منشا خارجی هم دارد عنوان کرد: کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل که از عربستان و نفت این کشور بهره‌ می‌برند، در واقع نگران قیام داخلی مردم عربستان هستند و می‌دانند که در این قیام منافع آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: هردو منشا خارجی و داخلی اعدام شیخ نمر به موضوع نزدیک بودن قیام مردمی در عربستان باز می‌گردد که یقینا این عمل آل‌سعود اثر عکس خواهد داشت و مردم عربستان جدی‌تر به دنبال سرنگونی رژیم آل‌سعود خواهند بود.

آل سعود با اعدام شیخ نمر در سراشیبی سقوط قرار گرفت/خون این شهید مظلوم قطعا بنیاد کاخ آل سعود را از هم خواهد پاشید 

   

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پیام دلیجان  در خصوص اجرای حکم اعدام شیخ نمر گفت: دولت آل سعود با این اقدام خودش  در سراشیبی سقوط قرار داد.                             

 

سلیمی با اشاره به اینکه قطعا تبعات این اقدام دامن دولت آل سعود را فرا خواهد گرفت، اظهار کرد: شیخ نمر یک روحانی مجاهد و بی نظیر، و یکی از اولیای الهی که مظلومانه و بدون گناه کشته شد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه خون این شهید مظلوم قطعا بنیاد کاخ آل سعود را از هم خواهد پاشید، بیان کرد: آل سعود باید منتظر پاسخ مسلمانان و همچنین آتش قهر و انتقام الهی باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه سازمانهای حقوق بشر که دست ساز دولت های مستکبر و سلطه گر هستند در خفقان سکوت فرو رفته اند.

وی بیان کرد: اوف بر این سازمانهای بی عمل، که دست آموز قدرت های بزرگ شده اند که در مقابل این جنایت کوچکترین اقدامی را انجام نداده اند.

سلیمی با اشاره به اینکه آل سعود با این اقدام خود نشان داده بجز کشت و کشتار و خون ریزی هیچ هنر دیگری ندارد اضافه کرد: مشابه این اقدامات را می توان در یمن، سوریه، کشتار بی گناهان در عربستان، فاجعه منا و … نام برد که بیانگر این موضوع است که عربستان فقط یک عنصر جلاد خون ریز که عادت به قتل بی گناهان و بی پناهان دارد،است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال محکوم کردن جدی این جنایت آل سعود باشیم ادامه داد: این وعید را می دهیم که به زودی با این دست پر توان امت اسلامی عربستان پاسخ جنایت های خود را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امروز به خاطر این جنایت امام زمان(عج)،حوزه های علمیه، همه ی دل سوختگان و شیفتگان اهل بیت و انسانهای آزاده عزادار هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آل سعود با این اقدام جنایت کار خود نشان داد که پیرو بنی امیه، یزید و ابوجهل ها هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.