اصفهان شرق

کلام شیخ نمر حاوی حق و بدور از واهمه بود/ رژیم های مزدور وابسته آمریکا به خط آخر رسیده اند

کدخبر: 87307
1394/10/12 در ساعت 16:45

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اعدام شیخ نمر باقر النمر، با بیان ویژگی های شخصیتی این عالم شیعی گفت: شیخ نمر باقر النمر، مجتهد شیعی عربستانی كه تلاشی جز احیای اسلام ناب محمدی در سرزمین وحی و مهد اسلام نداشت و با اقدام شنیع حاكمان سعودی به خیل شهدایی در طول تاریخ اسلام پیوست كه به فرموده امام خمینی (ره) با تأسی از قرآن؛ «عند ربهم یرزقون» ‌اند.

حجت الاسلام حسن بابایی با توجه به اینکه همواره کلام شیخ نمر حاوی حق و بدون بیم و واهمه بود، اظهار کرد: این رهبر شیعیان عربستان بارها گفته بود که از گفتن کلام حق بیم نداشته و از کرامت و حقوق شهروندان شیعی عربستان دفاع خواهد کرد، اگرچه در این راه بازداشت و زیر شدیدترین شکنجه ها قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که این رهبر بزرگ شیعیان عربستان در برابر توهین های آل سعود، ساکت ننشست، افزود: شیخ نمر خطاب به رژیم آل سعود گفته بود که اگر کرامت و شخصیت ما را زیرپا بگذارید، ساکت نمی مانیم زیرا اعتقاد داشت بدون مبارزه و تلاش نمی تون به حقوق مورد نظر خود در مقابل با ظلم و جور رژیم سعودی دست یابد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شیخ نمر را از دشمنان سرسخت ولیعهد سابق رژیم سعودی برشمرد و تصریح کرد: شیخ نمر این شاهزاده سعودی را به علت خشونت و ظلمش علیه مردم، مورد مخالفت قرار می داد و انتقادات شدیدی را به جهت انجام اعمال خشونت بار این ولیعد وارد می کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر تاوان سختی را بر دولت عربستان روا می دارد، گفت: زبان دولت عربستان با منتقدان داخلی خود، از نوع اعدام و سرکوب است و این در حالی است که از جریان های تروریستی حمایت می کند و مسلما این سیاست آل سعود تاوان سختی را برای دولت عربستان رقم می زند.

حجت الاسلام بابایی با ذکر برخی اهداف پشت پرده اقدام امروز عربستان، اظهار کرد: ایران‎هراسی، شیعه‌هراسی، جنگ نیابتی‌، تشدید تفرقه سنی-شیعی و در نهایت اجرا نمودن برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف امت اسلامی از جمله اهداف رژم ال سعود است که قطعا نتیجه عکس خواهد داد.

وی با بیان اینکه خون این شهید عربستانی باعث شدت گرفتن بیداری اسلامی خواهد شد، افزود: مسلما مردم با اقدامات جنایتکارانه استکبار، بیدارتر خواهند شد و همه این موارد نقطه شروعی در تحولات منطقه و نهضت بیداری اسلامی می شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با تاکید بر روحیه استکبار ستیزی رهبران شیعه در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: علمای جهان اسلام باید به صورت یکپارچه ظرفیت امت اسلامی را بر علیه حکام جاهل سعودی و دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیج کنند و قطعا خون شهید شیخ نمر گریبان گیر ظالمان و مستکبران خواهد شد.

وی در پایان با محکوم کردن اعدام شیخ نمر تاکید کرد: شیعیان در سراسر دنیا در خط شهدا و حمایت از راه آنان، با صلابت حرکت خواهند کرد و اعلام می کنند که آمریکا و رژیم های مزدور وابسته با آنها به خط آخر رسیده اند.