سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 00:01 - شنبه 07 دی 1392

در شهر زیار برگزار شد

اولین همایش بررسی آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان

اولین همایش بررسی آسیب های اجتماعی به همت سازمان آموزش و پرورش ناحیه 6 استان اصفهان در شهر زیار برگزار شد.

Vater Markyyuy

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق از براآن جنوبی، معاونت اجتماعی انتظامی شهرستان اصفهان گفت:
اگرچه امروزه با افزایش تعداد مراكز فرهنگی اجتماعی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زمینه های مختلف هنوز نتوانسته ایم به توسعه و بازدهی مطلوب دست پیدا كنیم، اما با توجه به بالارفتن آگاهی و دانش مردم و شتاب موجود در تبادل اطلاعات و فناوری روز، امید وارم خانواده ها نیز نظارت و دقت بیشتری بر رفتار جوانان خود داشته باشند.

سرهنگ غفاری ادامه داد:
با توجه به پیشرفت تکنولوزی متاسفانه جوانان امروزی از امکانات روز به درستی استفاده نمی کنند و این خود باعث به وجود آوردن آسیب های اجتماعی شده است.

وی گفت: عدم استفاده درست از اینترنت و عدم نظارت خانواده ها بر روی فرزندانشان میتواند یک کمک  در به وجود آمدن آسیب های اجتماعی باشد.

سرهنگ علی غفاری تصریح کرد: والدین تا زمانی که فرزندانشان از عهده رانندگی بر نمی آیند اتومبیل در اختیارشان قرار نمی دهند؛ زیرا از بروز حوادث خطرناک می ترسند، به همین نسبت والدین نباید با تأمین امکانات اینترنت، موبایل و کامپیوتر، فرزندان را به حال خود رها کنند و آنها را با دنیایی از تصاویر و اطلاعات درست و نادرست تنها بگذارند.

Vater Markkjk

حجت السلام والمسلمین صغیرا: کارشناس مسائل خانواده از دیگر سخنرانان این جلسه بود وی نیز در مورد اسیب های اجتماعی بر روی فرزندان گفت: با توجه به اینکه کشور ما، یک کشور اسلامی و اعتقادات و باورهای دینی جزو اعتقادات بنیادی جامعه است لذاباید به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی،‌ آموزه‌ها و احکام اسلام از قبیل امور عبادی مانند نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با نفس اماره و…. بین افراد جامعه تقویت شود.

صغیرا ادامه داد: یکی از پیشگیری‌هایی که در این فرآیند نقش دارد، پیشگیری‌های فرهنگی است. در پیشگیری‌های فرهنگی باید در خصوص پیشگیری از بزهکاری اطفال و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرد براین اساس تربیت و جامعه‌پذیر کردن این دسته از افراد جامعه باید از اولویت‌های برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم باشد.

Vater Marklkl

وی با اشاره به اینکه اولین و مهم‌ترین هسته اجتماعی خانواده است، بیان کرد: یک خانواده به دور از آسیب‌های اجتماعی بهتر می‌تواند فرزندان خود را مورد پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی در بزرگسالی کند، بنابراین به نظر من بیشترین نقش را باید به خانواده‌ها داد و خانواده‌ها باید به دور از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی بتوانند نسبت به تکامل اجتماعی و تربیتی کودکان و نوجوانان خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: انجام فعالیت‌های ورزشی و گذران سالم ایام فراغت کودکان و نوجوانان در پیشگیری از بزهکاری اطفال و نوجوانان بسیار مؤثر هستند.

در این همایش بیش از دو هزار زن ومرد از روستاهای همجوار شهر زیار حضور داشتند.

Vater Markhghgf  Vater Markjkjkjk

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.