سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 17:44 - جمعه 11 دی 1394

امام جمعه موقت شهر نصرآباد:

سربلندی و عزت در سایه تبعیت از رهبری است

حجت الاسلام طباطبایی گفت: حماسه 9 دی 88 نشان داد مردم ما بیدار و در صحنه اند، مردم برای نظامشان زحمت کشیده اند و حساب شخصی را که بی دین و بی دیانت است و جایی مسوولیتی را گرفته و مالی را می برد، پای حکومت و نظام نمی گذارند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی،

ثمرات مادی و معنوی تقوا
حضرت حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، امام جمعه موقت نصرآباد، دردومین جمعه دی ماه 94 ؛ در خطبه اول ، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ با استناد به آیات قرآن کریم و روایات بزرگان دین؛ گفت: تقوا دارای ثمرات دنیوی و اخروی زیادی است؛ که از جمله می توان به یافتن قوه تشخیص حق از باطل و بهره مندی از رزق مادی و معنوی از راه بی گمان اشاره نمود.
آشنایی با اسوه حسنه و الگوی کامل زندگی
وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ایام ولادت خجسته پیامبر اعظم و صادق آل محمد صلوات الله علیهم و تبریک این دو مناسبت فرخنده ؛ خطبه اول را به بیان مطالبی در این راستا اختصاص داد و با یادآوری این موضوع که برای انجام هرکاری نیاز به الگو و نقشه است؛ گفت: به فرموده خدای متعال در قرآن کریم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بهترین الگوی نیکوی برای ما انسان هاست و سبک زندگی ما باید منطبق با سبک زندگی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام باشد، و بر هر مسلمانی لازم است که با سبک زندگی دینی آشنا باشد و آن را در زندگی به کار گیرد.سبک زندگی شایسته
نامبرده سپس با اشاره به طرح موضوع سبک زندگی توسط مقام معظم رهبری در سال های اخیر و برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه متذکر شد: این موضوع باید دایم یادآوری و در جامعه مطرح شود؛ زیرا وسوسه های درونی و شیاطین بیرونی درصدد به بیراهه بردن انسان هستند؛ و ما باید ضمن استفاده از وسایل و امکانات روز ، در اعتقادات و اخلاق که با گذر زمان کهنه نمی شوند، از پیامبر اسلام تبعیت نموده و شیوه زندگی آن حضرت را پیاده کنیم و در همه زمینه ها همچون پیامبر بزرگوارمان حلیم ، صبور ، شجاع ، عادل ، خوش اخلاق و… باشیم، و در برابر مشکلات از کوره در نرویم و قبل از هر گفتار و اقدامی فکر و اندیشه کنیم.

IMG_20150515_053014

پنج خصلت مومن در کلام امام ششم
خطیب مذکور خطبه اول را با حدیثی گهر بار از بنیانگذار مکتب تشیع حضرت صادق علیه السلام به پایان برد که فرموده اند: انسان مومن پنج خصلت دارد: ورع و خداترسی در خلوت ، صدقه دادن در تنگدستی ، صبر در هنگام مصیبت ، حلم و بردباری در وقت عصبانیت و صداقت و راستی در وقت ترس.

توصیه به تقوا و قدردانی از سخنران قبل از خطبه ها
امام جمعه موقت نصرآباد خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا آغاز نمود، و با تشکر از دکتر مجتبی ناجی ، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان که به عنوان سخنران قبل از خطبه ها مباحثی در رابطه با سلامت جسم و روان ایراد نمود، گفت: در این خطبه دو موضوع را خدمتتان عرض می کنم یکی در رابطه با برجام و دیگری ثبت نام نامزدهای انتخابات 7 اسفند.

IMG_20150515_052937

نتیجه معکوس سیاست تقابل امریکا در برابر ایران
نامبرده سپس با تشریح سیاست های دولت امریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: در گذشته امریکا شیوه تقابل را با کشورما در پیش گرفت، و دایم از گزینه های روی میز و حمله نظامی دم می زد، که در این سیاست شکست خورد؛ و در اوج تحریم ها غنی سازی ما از یک درصد به 20 درصد و اورانیوم غنی شده از یک کیلوگرم به ده تن افزایش یافت و بر خلاف خواست امریکا که قصد منزوی کردن کشور ما را داشت ، همه کشورها حاضر به تعامل با ایران شدند.

سیاست های جدید امریکا علیه ایران اسلامی
وی سپس به تشریح تغییر رویکرد امریکا و اتخاذ سیاست های سه گانه جدید دولت امریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: در دوره جدید هم در امریکا و هم در ایران سیاست دولتمردان تغییر کرد، و امریکا سیاست های مذاکره ، نفوذ و سرنگونی را سرلوحه کار خود قرار داد و در زمینه مذاکره تا حدودی موفق شد.

IMG_20150515_052807

موفقیت امریکا در سیاست مذاکره و عدم رعایت خط قرمزهای ما
طباطبایی با قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده گفت: ما ضمن تشکر از زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده که سر میزی مذاکره کردند که یک طرف آن ابرقدرتها حضور داشتند که برخی از آنها بویی از منطق نبرده اند ؛ باید عرض کنم که در خصوص هدف و مقصد نهایی مذاکرات نگرانی داریم ؛ چون در نتیجه مذاکرات خیلی از خط قرمزهایی که توسط رهبری بیان شد، رعایت نگردید که سرانجام با نامه 9 ماده ای مقام معظم رهبری جلوی آن گرفته شد.

از آب آشپزخانه تا نفوذ دشمن
وی با اشاره به سیاست نفوذ امریکا و هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه؛ با رائه مثالی به تبیین نفوذ و آثار مخرب آن پرداخت و گفت:وقتی آب از طریق لوله کشی به داخل آشپزخانه آورده شود ، نه تنها مشکلی ایجاد نمی شود ، بلکه موقع نیاز به نحو مقتضی از آن استفاده می شود، اما اگر آب از طریق دیگری از جمله از سقف وارد آشپزخانه شود می گویند آب نفوذ کرده و این آب هم غیر قابل استفاده و هم ویران گر است و برای جلوگیری از این نفوذ لازم است از قبل برنامه ریزی و پشت بام را عایق کاری و غیر قابل نفوذ کرد، نه این که بیرون را کاری نداشته باشیم و بگوییم سقف را عایق می کنیم ؛چرا که این کار خنده آور و بی اثر است و نفوذ شکل می گیرد و خسارت به بار می آید و هزینه های انجام شده بی ثمر است.

سند مصمم بودن امریکا برای نفوذ و سرنگونی
وی علت هشدارهای مکرر رهبری به مسوولان و مردم در خصوص جلوگیری از نفوذ را ویرانگر بودن آن در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی بیان کرد؛ و در رابطه با مصمم بودن امریکا برای نفوذ به این پاسخ اوباما در جواب جمهوریخواهان استناد کرد وافزود : اوباما در توجیه جمهوریخواهان کشورش در اعتراض به مذاکره با ایران گفته بود همان گونه که تقابل ما با شوروی بی ثمر بود و ریگان در زمان ریاست جمهوری خود با سیاست مذاکره و نفوذ اتحاد جماهیر شوری را متلاشی کرد ، من نیز با همین سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین می برم.

IMG_20150515_053123

لبیک به رهبری لبیک به امام زمان علیه السلام و زاویه گرفتن با ولایت فقیه زاویه گرفتن با امام عصر علیه السلام
وی در رابطه با ناموفق بودن سیاست سرنگونی نظام ایران اسلامی توسط دشمن گفت: برکت خون پاک شهیدان ، سایه ولایت و رهبری ، حضور در صحنه و دعای مردم با اخلاص مانع رسیدن دشمن به هدفش خواهد شد. آنچه مهم است این است که ما قدر این رحمت معنوی و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی را که خیلی ها حسرت داشتن آن را می خورند داشته باشیم و بدانیم علت این که خیزش های اسلامی در کشورهای مختلف به نتیجه نرسید، محرومیت از نعمت ولی فقیه است. ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام است و امروز لبیک به رهبری لبیک به امام زمان علیه السلام ، و زاویه گرفتن با ولایت فقیه زاویه گرفتن با امام عصر ارواحنا فداه است.

ورود دشمن به زاویه و همراهی برخی خواص با فتنه گران
وی در ادامه با اشاره به فتنه 88 و تبعات آن گفت: امروز برخی کسانی که با ولایت زاویه دارند، پست های حساسی در نظام ما دارند یا دارند می گیرند؛ در سال 88 افرادی با نظام و ولی فقیه زاویه ای را ایجاد کردند و دشمن هم آن زاویه را تکمیل کرد و با ورود به این زاویه فتنه 88 را درست کرد ، که 8 ماه کشور ما درگیر بود و مردم ما با حماسه 9 دی این فتنه را خاموش کردند. متاسفانه برخی خواص بی بصرت و برخی از این عمامه به سرها ی بی بصیرت که باید مشت محکمی به دهان این فتنه گران می زدند، با آنها همراهی کردند و لبخند زدند.

در رای دادن به فکر مسوولیت خود در قبال امانت شهدا باشیم
وی با تبیین مهم بودن تک تک آرای ملت در تعیین سرنوشت کشور گفت: نگویید یک دانه رای چیزی نیست ، همین رای ها یکی یکی جمع می شود و یک نفر 10 یا 15 میلیون رای می آورد. هم مجلس مهم است ،هم خبرگان . فکر امروز و فردای خود نباشیم ، بلکه به فکر مسوولیتی که در قبال امانتی که شهدا به دست من و شما دادند باشیم. اگر نماینده ای وعده ای یا مساعدتی به ما داد برای امروز ماست؛ فردا چه جوابی به شهدا می دهیم؟ مواظب باشیم . از اهلش و افراد دارای تخصص و شناخت بپرسیم و تحقیق کنیم و ببینیم چه کسی برای نظام زحمت کشیده و برای انقلاب و هدف بلندی که ما داریم قدم بر می دارد.

عده ای برای خبرگان هم دارند نقشه می کشند
خطیب نماز جمعه نصرآباد در زمینه حساسیت جایگاه خبرگان و نقشه فتنه گران در این خصوص تصریح کرد: خبرگان محلی است که عده ای از فقها جمع می شوند تا اگر اتفاقی برای رهبری افتاد ، در بزنگاه تصمیم بگیرند ، همان طور که خبرگان ملت پس از رحلت حضرت امام(ره) سر بزنگاه، به وقت و به موقع بهترین گزینه را برای رهبری انتخاب کرد. جایگاه بسیار حساسی است. امروزه عده ای دارند برای خبرگان هم نقشه می کشند. عده ای که خودشان جز طرح ریزان نظام و انقلاب بودند، بر اثر دنیا زدگی، بر اثر « انما اموالکم و اولادکم فتنه » و گرفتار مال دنیا و فرزند شدن بحث نظارت بر رهبری را مطرح می کنند و نظارت استصوابی شورای نگهبان را زیر سوال می برند، ودر حال یارگیری هستند. ان شاء الله در این خصوص هم دقت داشته باشیم.

سربلندی و عزت در سایه تبعیت از رهبری
تاریخ به ما نشان داده هر جایی ملت پشت سر ولی بودند، پشت سر حجت خدا بودند،سربلند و عزیز شدند و لو اندک باشند. داستان های انبیاء و کربلا بیانگر این حقیقت است. حماسه 9 دی 88 نشان داد مردم ما بیدار و در صحنه اند، مردم برای نظامشان زحمت کشیده اند و حساب شخصی را که بی دین و بی دیانت است و جایی مسوولیتی را گرفته و مالی را می برد، پای حکومت و نظام نمی گذارند ، مردم اصل نظام را دوست دارند و برای شهدا و خون شهدای خودشان ارزش قائل هستند و در این راه دارند حرکت می کنند .

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.