سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:34 - جمعه 11 دی 1394

یک مقام مسئول اعلام کرد:

اجرای فاز اول نجات ذخایر آب/ اعتبارات حفاظت از آب ۱۴ برابر شد

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزات نیرو گفت: انتظار می‌رود با اجرایی شدن مراحل ۱۵ پروژه طرح احیای ذخایر آب تا پایان برنامه ششم به میزان ۶ میلیارد مترمکعب کسری مخازن آب جبران شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ جواد میبدی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب که از شهریورماه سال ۱۳۹۳ مطرح شده است، افزود: اجرای این طرح در قالب ۱۵ پروژه در حال انجام است که ۱۱ پروژه توسط وزارت نیرو، سه پروژه توسط وزارت کشاورزی و یک پروژه بوسیله سازمان زمین شناسی کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: ایجاد تشکل های آب بران و واگذاری حفاظت از آب به تشکل های مردمی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح کلان، نظارت و مقابله با چاه های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند در چاه های برقی و دیزلی از جمله پروژه های طرح تعادل بخشی آب در کشور است.
مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزات نیرو بیان کرد: اعتبارات تعادل بخشی آب در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴ برابر شده به طوری که در گذشته کل اعتبارات این بخش ۲۵۰ میلیارد ریال بود که امسال به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: برای تبیین دستورالعمل های پروژه های تعادل بخشی آب، کشور به لحاظ حوضه آبریز به هفت منطقه تقسیم شده که هر استان میزبان تعدادی از شرکت های آب منطقه ای است. با اقداماتی که در حال انجام است، تا پایان برنامه ششم توسعه، شش میلیارد متر مکعب از کسری مخازن آب کشور جبران خواهد شد.
منبع:ایمنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.