اصفهان شرق

حضور مردم در راهپیمایی 9 دی مصداق بارز تولی و تبری بود

کدخبر: 87160
1394/10/11 در ساعت 16:22

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه روستای کفران، در خطبه های سومین نماز جمعه این روستا، با اشاره به فتنه سقیفه و سکوت برخی خواص گفت: سکوت خواص در ماجرای فتنه سقیفه، امام اول ما شیعیان را خانه نشین کرد.

حجت الاسلام شریفی با توجه به عمل مدیران در بین مردم، اظهار کرد: کسانی که در جامعه دارای جایگاه های مختلفی هستند باید دارای تواضع بیشتری باشند.

وی افزود: دولت و مسئولان دولتی در مسیر مسئولیت خطیر خود باید خود را خادم و خدمت گذار مردم بدانند.

امام جمعه روستای کفران در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت های هفته گذشته ضمن اشاره به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: خواص جامعه در خصوص فتنه باید اعلام موضع کنند زیرا مردم در حماسه 9 دی میثاق خود با ولایت را نشان به ثبت رساندند.

وی با توجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، متذکر شد: آمریکا تحریم های جدیدی را بر علیه ملت ایران به راه انداخته است که همه این موارد نشان از عدم اعتماد به شیطان بزرگ در همه زمان هاست.

اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه توسط نبی مکرم اسلام، ساخت اولین مسجد توسط پیامبر اسلام در ربیع الاول و همچنین اشاره به اهمیت سواد آموزی از مسائلی بود که خطیب نماز جمعه به آن اشاره کرد.

8

گفتنی است، حجت الاسلام دری نماینده ولی فقیه در قرارگاه امر به معروف کشور به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به بیان رشادت های رزمندگان اشاره کردند.

وی با اشاره به ویژگی های حماسه 9 دی گفت: آنهایی که فتنه را آفریدند کارشان به جایی رسید که عزاداری امام حسین(ع) را مرود هتک حرمت قرار داده و برخی افراد بی گناه را کشتند و در نهایت به دنبال براندازی نظام بودند ولی مردم جواب کوبنده ای را به عاملان فتنه در 9 دی 88 دادند.

حجت الاسلام دری در پایان خاطرنشان کرد: مردم باحضور در راهپیمایی های 8 و 9 دی مصداق بارز تولی و تبری بودند.