سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:10 - جمعه 06 دی 1392

خطیب نماز جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

9دی ماه مشتی بر دهان سران فتنه داخلی و اربابان خارجی آنان بود

امام جمعه شهر نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مردم با رهبری های امام گونه رهبر انقلاب امام خامنه ای با بصیرت کامل و توفیقات خداوند متعال در راهپیمایی عظیم 9 دی شرکت و مشت محکم بر دهان سران فتنه ی داخلی و اربابان خارجی زدند.

Vater Markkjhk

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های نماز جمعه این هفته ی شهر نصرآباد جرقویه سفلی با دعوت همگان به تقوای الهی بیان نمود: 9 دی ماه سالروز حماسه ی مردم ایران در فتنه ی 88، روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت است. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، 9 دی حادثه ی ماندنی در تاریخ و حادثه ای بزرگ می باشد و می بایست همانند حوادث اول انقلاب سال 57 محفوظ بماند.

9 دی ماه

وی به فتنه ی 88 به عنوان بزرگترین فتنه در 32 سال اخیر اشاره کرد وافزود: قیام مردم ایران در 9 دی نتیجه ای چندین ماه فتنه گری بود و لذا با توجه به اتفاقاتی که در ایام بعد از انتخابات و توسط عوامل خارجی و فریب خوردگان داخلی محقق شد بزرگترین فتنه در طول 32 سال اخیر رقم زد ه شد که مردم با رهبری های امام گونه رهبر انقلاب امام خامنه ای با بصیرت کامل و توفیقات خداوند متعال در راهپیمایی عظیم 9 دی شرکت و مشت محکم بر دهان سران فتنه ی داخلی و اربابان خارجی زدند.

امام جمعه به مساله ی اصلی این فتنه اشاره و بیان نمود: مساله ی اساسی در فتنه ی 88 این بود که جریانی در مقابل قانون کشور به شکل غیر قانونی مقاومت کردند و اعتراف کردند که تقلبی در کار نبود و فقط بهانه ای برای کم رنگ کردن  حضور پر رنگ مردم بود.

7 دی ماه سالروز نهضت سواد آموزی

حجت الاسلام و مسلمین فرهنگ با توجه به 7 دی ماه و تشکیل نهضت سواد آموزی در سال 58 به فرمان امام خمینی گفت: علم به عنوان نور الهی وسیله ای برای رهایی انسان از جهالت است و هر کس علم سواد اموزی را به دست گیرد حرکتی از جنس حرکت پیامبر به دست دارد.

امام جمعه در پایان  خطبه های سیاسی و با توجه به در پیش بودن ایام اخر صفر گفت: پیامبر رفتار یک بعدی نداشت بلکه به همه ابعاد زندگی اگاه و همه را به این سمت هدایت کرد  و با اخلاق الهی که از منظر قران خلق عظیم است توانست با مبارزه با خرافات و گناهان زمان جاهلیت، اعراب جاهل که از نظر اخلاقی در انحطاط بودند به اوج اخلاقی برساند و اخلاق مداری را به عنوان ارزش اسلامی در جامعه نهادینه کند.

خطبه عبادی

خطیب نماز جمعه شهر نصر آباد با اشاره به بررسی گناهان اخر الزمان و راههای پیگیری از این گناهان گفت: منشا بسیاری از گناهان در اخر الزمان شهوت جنس و شکم پرستی می باشد و شهوت به معنای میل و رغبت درون انسان به چیزی سازگار با درون انسان است که به آن اشتها می گویند، اشتهای انسان گاهی سازگار با روح الهی انسان و تحت حکم عقل می باشد که موجب سعادت انسان می شو د و گاهی با نیازهای نفسانی انسان سازگار می شود که سقوط و انحطاط انسان را در پی دارد.

گناهان شکم پرستی

وی لقمه ی حرام را از دیگر گناهان در اخر الزمان نام برده و گفت: این گناه نتیجه ی شکم پرستی است و طبق سخنی از پیامبر که می فرما یند: زمانی در اخرالزمان فرا می رسد که هم افراد شکم هاشان و خواسته های جنسی است و ابایی ندارند که از کجا می خورند و چه طور ازدواج می کنند. امام جمعه به اهمیت لقمه حلال و حرام و اثاری که موجب سعادت و شقاوت انسان می شود اشاره و افزود: همانطور که لقمه حلال زمینه ی سعادت انسان و از دستورات دینی است در برابر ان لقمه حرام و نتیجه اش شقاوت انسان و نسل بعد از ان است اهمیت لقمه حلال از 2 ایه قران به خوبی ظاهر مشود با توجه به ایه ی 24 سوره عبس ما باید بدانیم غذا را از کجا اورد و لقمه حرام از گلوی انسان مومن نباید وارد شود و طبق ایه ی 19 سوره کهف وقتی فردی از اصحاب کهف برای طلب رزق به شهر  روانه شد به ان دستور دادند که از پاک ترین طعام ها برایشان فراهم کن و پیامبر در اهمیت روزی حلال می گوید : عبادت 70 جز دارد که افضل ان روزی حلال است.

امام جمعه در ادامه به روزی حرام و شقاوت و عواقب ان اشاره و بیان داشت: عاقبت انسانی که روزی حرام می خورد تا جایی است که در برابر امام زمان خود می ایستد و امام حسین هم در مقابل لشگر عمر سعد و بی توجهی انان گفت : همه ی شما عصیان کردید و حرف من را گوش نکردید و این به خاطر این است که شکم هایتان از لقمه حرام پر شده است.

امام جمعه در پایان به نکته ای در این رابطه اشاره و افزود: تا وقتی که لقمه ی حرام در شکم های افراد باشد مورد لعن ملائکه قرار می گیرند و خداوند به آنها نگاه نمی کند و از دامهایی که شیطان برای انسان پهن می کند همین شریک شدن انسان در لقمه حرام است.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “9دی ماه مشتی بر دهان سران فتنه داخلی و اربابان خارجی آنان بود”

  1. ورزنه ای گفت:

    آقای روحان رییس جمهور مردمی: بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.