سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:33 - جمعه 11 دی 1394

امام جمعه شهر نیک آباد:

آسان ترین راه مبارزه با ادیان، کشف حجاب بود

حجت الاسلام صانعی گفت: ابتذال فرهنگی و کشف حجاب و همچنین کالاهای مصرفی پسمانده از موارد ورود موج مدرنیته غربی ها بود.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر نیک آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به مراحل سیر و سلوک الی الله گفت: ایمان زبانی پایین ترین مرحله از ایمان است که نقشی در سلوک الی الله ندارد.

حجت الاسلام صانعی با اشاره به ابتدایی ترین درجه ایمان، اظهار کرد: ایمان تقلیدی که فرد با تقلید از بزرگان مکتب و افراد مورد اطمینان به مبدا و معاد گرایش پیدا می کند، ابتدایی ترین درجه ایمان است.

وی افزود: اولین شرط سلامت ایمان عمل صالح است لذا در قرآن به همراه ایمان، عمل صالح نیز ذکر شده است.

امام جمعه شهر نیک آباد در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به 16 دی ماه، حماسه شهادت شهدای هویزه، گفت: شهدای دانشجو الگوی مقاومت را به ملت ایران ارائه کردند و اکنون شاگردان مکتب شهادت برای دفاع حرم حضرت زینب(س) کیلومترها از خانه و کاشانه به جنگ با داعش حرکت می کنند.

وی مساله کشف حجاب را فاضلاب مدرنیته غرب عنوان و تصریح کرد: کشف حجاب راه آسان مبارزه با ادیان بود و آن روزی که موج مدرنیته غربی ها به این منطقه راه یافت، ابتذال فرهنگی و کشف حجاب و همچنین کالاهای مصرفی پسمانده را به همراه آن آوردند.

حجت الاسلام صانعی با اشاره به بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام و علما، اظهار کرد: متفکران و علما باید برای ایجاد تمدن دینی اسلامی همت کنند و در این رابطه، ما دارای یک میراث فرهنگی عظیم و تمدن غنی برخواسته از اسلام ناب محمدی هستیم.

حل مسائل و ارائه راه حل برای مشکلات جامعه از طریق همین تمدن اسلامی کشور، از دیگر مسائلی بود که خطیب جمعه به آن اشاره کرد.

وی در پایان با ذکر تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به صنایع کوچک توجه بیشتری داشته باشند و تولید داخل را تقویت کنند تا بتوان به سمت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.