سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:03 - پنجشنبه 10 دی 1394

هرند همچنان چشم انتظار پایگاه اورژانس مانده است؛

مرگ پسر بچه 8 ساله بر اثر تصادف/ تکرار روایت نوش دارو پس از مرگ سهراب در هرند

پسر بچه 8 ساله از هرند، ظهر امروز در حادثه برخورد با یک دستگاه پراید، بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند، ساعت 11 و 55 دقیقه ظهر امروز، بر اثر حادثه تصادف در روبروی دادگاه عمومی بخش جلگه، پسر بچه 8 ساله ای فوت کرد. مردم با توجه به تفکر دیر آمدن اورژانس و نزدیک بودن درمانگاه او را به درمانگاه هرند بردند تا بار دیگر شاهد مرگ یک شهروند نباشند ولی به دلیل شدت جراحت، متاسفانه خانواده هرندی به عزای فرزند خود نشست.
کادر درمانگاه هرند با مشاهده مورد جرحی و نیاز مصدوم به انتقال بیمارستان، با اورژانس تماس حاصل کردند و حدود ساعت 12 و 25 دقیقه اورژانس به درمانگاه رسید.
در این حادثه طبق نظر اورژانس 115، تماس با اورژانس هوایی اصفهان، حاصل شد و راس ساعت 13 و 18 دقیقه هلیکوپتر اورژانس هوایی به آسمان هرند رسید و با توجه به نبود مکان فرود، در زمین تربیت بدنی شهر هرند راس ساعت 13 و 22 دقیقه فرود آمد.
متاسفانه و علی رغم تلاش های بسیار، کودک 8 ساله، فوت کرد ولی مسلما با هر حادثه، آنچه بیش از پیش نمود پیدا می کند، نبود پایگاه اورژانس برای شهر دارالمومنین است که هنوز با پرونده ای ناتمام رخ نمایی می کند.
از ساعت 11 و 55 دقیقه تا 13 و 22 دقیقه شاید حدود 90 دقیقه از زمان تصادف تا انتقال به اصفهان به طول انجامید ولی برای مادر پسر بچه، روایت 8 سال زندگی فرزند دلبندش است که در جلوی چشمانش ذره ذره آب می شد و صد البته زمان 90 دقیقه ای برای انتقال مصدوم و شروع مداوا جای بسی تامل است.
 * سه ماه از وعده رئیس اورژانس استان اصفهان می گذرد/ اورژانس هوایی در آسمان شهر هرند پرواز می کند
سه ماه قبل طی مصاحبه دکتر راستین با خبرنگار اصفهان شرق در هرند و این سوال که در قوانین خود، چه راهکاری را برای شهر هرند و ارائه آرامش بیشتر برای مردم این شهر خواهید داشت؛ رئیس اورژانس استان اصفهان، این چنین پاسخ داد: هرند هم مانند همه ی شهر هایی که در این منطقه هستند، طبق قانون پوشش و فراگیر ما واجد آن دو شرط جاده ای وشهری نیست، اما قول می دهیم که فعلا از اورژانس هوایی با امداد خواهی از طرف درمانگاه هرند استفاده کنیم و اخیرا تفاهم نامه ی فوریت های پزشکی و معاونت بهداشتی وزارت خانه آماده شده که اگر این ابلاغ شود و تحقق پیدا کند، می توانیم از امکانات مر کز بهداشتی هرند برای انتقال مصدومان استفاده کنیم.
سخن پایانی رئیس مرکز اورژانس استان، سه ماه پیش به مراتب میزان دغدغه مندی وی به همه شهروندان را نشان می دهد که؛ « نهایت همدردی را با خانواده های مصدومین حوادث جاده ای دارم و امید آن دارم بتوان با کمک خداوند، خدمات برجسته ای را به مردم ارائه داد.
توجه ما به این نکته است که باید اصل پیشگیری را رعایت کنیم و اگر حادثه ای رخ داد بتوان در حداقل زمان خدمت رسانی انجام دهیم.
اعتقادمان این است که نجات یک انسان، نجادت همه ی انسان هاست و هیچ چیزی قابل قیاس با این نکته نیست. »
بر این اساس خواسته همه مردم از دکتر راستین، پیگیری ایشان در خصوص عملی شدن اورژانس هوایی به هرند و ایجاد پایگاه مناسب در این شهر است، چراکه همین امروز شاهد بودیم برای انتقال مصدوم و رساندن وی به طرف مکان فرود بالگرد، جایگاه مناسبی به منظور فرود در نظر گرفته نشده بود، درحالی که فرصت سه ماهه، برای در نظر گرفتن پدپروازی مناسب و کافی بود.

متن خبر مصاحبه را اینجا بخوانید.
به درستی می توان گفت که متاسفانه امروز با ورود اورژانس هوایی، مکان مناسبی برای حمل مصدومین نبود و با گردو غبار فراوان بر اثر فرود بالگرد امداد، مواجه شدیم که جای خالی پد پروازی به خوبی احساس شد.
حال این سوال پیش می آید که مسئولان شهری تا چه میزان پیگیر مواردی بودند که در جلسه با دکتر راستین در شهریور ماه سال جاری مطرح شد؟
DSC0213

*آیا شهری به وسعت هرند لایق اورژانس نیست!!

امروز ذکر فاصله و لحظه برای ما مهم و ضروریست و آن زمانی بیشتر تحقق می یابد که گاها این لحظه ها با جان مردم بازی می کند.

اگر مشکل را از ریشه حل نکرده و آنرا به دغدغه ای مبدل نکنیم اگر هر روز تیتر اخبار مان ذکر کمبود و کاستی باشد در هیچ گوشی صدایش منعکس و در هیچ چشمی به تصویر کشیده نخواهد شد.

در این خصوص بارها مسئولان شهر هرند و بخش جلگه موضوع اورژانس و نبود آرامش خاطر خانواده های مصدومین را به مسئولان ذیربط اطلاع داده اند ولی متاسفانه هیچ گرهی از مساله مهم نیاز شهر هرند به مرکز اورژانس باز نشد که نشد!!

یک طرفه به قاضی نمیرویم و در این رابطه مشکل امروز را به گردن اورژانس نخواهیم انداخت ولی آنچه به درستی باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد، توجه به ایجاد پایگاه اورژانس در شهر هرند می باشد. زنجیره تصادف تا نجات مصدوم شامل چند تک واژه « مصدوم، اورژانس، بیمارستان، انتقال و نجات جان حادثه دیده است» و اگر یکی از قسمت های زنجیر، آسیب ببیند، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

1-34

 

*پیگیری هایی که به اورژانس ۱۱۵ خودگردان خیرین در هرند ختم شد، به کجا رسید

دو ماه قبل، رئیس شورای شهر هرند، از احداث اورژانس ۱۱۵ خودگردان خیرین شهر هرند در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با پیگیری های بسیار به زودی اورژانس ۱۱۵ خودگردان خیرین در شهر هرند احداث می شود تا بتوان خدمات ارزنده ای را به مردم این شهر مذهبی ارائه کرد.

جعفری هرندی ادامه داد: یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل توسط جواد امینی پدر مرحوم محمد رضا امینی به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان خریداری و همچنین هزینه پرسنل و پرداخت هزینه ای در این خصوص به عهده خیرین است.

وی همچنین به وجود ساختمانی به منظور این کار، جنب اداره آتش نشانی اشاره و افزود: مجوز اورژانس به گفته دکتر صابرنیا رئیس اورژانس کشور، به زودی به این پایگاه امداد رسانی تعلق خواهد گرفت و کلیه هزینه های مربوطه را خیرین هرندی عهده دار شدند.

جعفری هرندی تاکید کرد: امید آن داریم با همکاری اورژانس استان بتوان به زودی با دریافت مجوز و اتصال اورژانس هرند به اوژانس کشور، خدمات قابل توجهی را به مردم زحمت کش این شهر ارائه کرد.

جعفری

جعفری هرندی با توجه به اینکه خیرین، فقط هزینه حقوق نیرو، امبولانس و مکان را تقبل می کنند و مسائل قانونی کادر اورژانس باید زیر نظر اورژانس استان، دنبال شود گفت: متاسفانه هنوز بحث نیروی انسانی اورژانس خیریه حل نشده است و باید راهکارهای قانونی در این رابطه انجام شود زیرا خیر مسئول بحث بیمه، سنوات و موارد قانونی نیرو نیست.

وی با توجه به اینکه باید همکاری بیشتری در زمینه احداث پایگاه اورژانس در شهرهرند از سوی مسئولان استانی و محلی صورت گیرد، افزود: بحث نیروی انسانی هرند و مسئولیت حقوقی آن به عده خیر نیست و در این خصوص باید مسئولان اورژانس به کمک ما بیایند تا بتوان به زودی استقرار پایگاه اورژانس را در شهر شاهد بود.

رئیس شورای شهر هرند تاکید کرد: اگر مسئولان استانی اورژانس در خصوص، جذب نیرو اقدامی نکنند، یک روی سکه پیگیری پایگاه خیرساز که قول آن را دو ماه قبل به مردم دادیم از طرف ما تکمیل شده و روی دیگر آن ناتمام مانده و روایت نبود اورژانس همچنان در پرونده رسانه ای این شهر باقی است.

*یک کلام، ختم کلام

نیاز شهر هرند به پایگاه اورژانس مناسب با کلیه تجهیزات و نیروی مطلوب و متخصص است و به راستی تاخیر در احداث این پایگاه، تاثیر خوبی در بین مردمی که هرازگاهی شاهد، مرگ عزیزان خود در هرند بر اثر تصادف هستند، ندارد.

مسئولان محلی باید به مراتب این موضوع را با مسئولان استانی تا رسیدن به نتیجه مطرح کنند تا دغدغه نبود اورژانس، هر روزه در بین مردم دست به دست نشود.

به راستی چرا برای رسیدن به یک نیاز ضروری در شرق اصفهان، وقت زیادی باید صرف شود تا مردم به خواسته به حق خود برسند و این مساله را به مراتب در همه شهر ها شاهد بوده ایم.

ختم کلام ما به همه مسئولان این است که گاهی دیر رسیدن به برخی نیازهای مردمی، نوش دارویی پس از مرگ سهراب خواهد شد و این مهم در بین مسئولانی که هر زمان سخن از خدمت به مردم برای رضای خدا می زنند، خوشایند نیست.

 

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “مرگ پسر بچه 8 ساله بر اثر تصادف/ تکرار روایت نوش دارو پس از مرگ سهراب در هرند”

  1. لَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

    مرگ موهبتی است الهی، که به قامت هر موجود زنده ای می‌نشیند
    بشریت از این قاعده مستثنی نیست و ما نیز از آن غافل هستیم
    چه سخت است باورش، تحملش، جدا شدنش و ندیدنش
    ولی چه می‌شود کرد، باید در برابر مشیت الهی سر تسلیم فرود آورد

    پس از عرض تسلیت به خانواده محترم حسینی
    جا دارد که گله ای هم از مسولان چه مسولان بخش چه مسوالان استان کنم شهر هرند سالهاست که بخاطر عدم وجود امکانات کافی ازجمله اورژانس شاهد پرپر شدن عزیزانش است .

  2. امینی گفت:

    به جای اینکه مردم دارالمومنین در هر کوچه حسینیه و مسجد بسازند بهتر نیست یک بیمارستان ساخته بشه تا این اتفاقات کمتر رخ بده.مگه یک شهر چندتا مسجد میخواد.خیرین هرند وقف رو فقط در مسجد و عزاداری میبینند!!مسبب اصلی این اتفاقات خود مردم هرند اند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.