سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:04 - پنجشنبه 10 دی 1394

جشنواره فیلم عمار در آینه مهر

«دختر شینا» نزد عماریون سربلند شد/ تیزری برای کتاب خواندن

احمد ذوعلم تهیه کننده تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا» بیان کرد که تیزر این کتاب سینمایی باعث افزایش فروش آن در کتابفروشی ها و به دنبال آن ارتقای کتابخوانی شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  احمد ذوعلم تهیه کننده تیزر کتاب «دختر شینا» که قرار است امشب دهم دی ماه در بخش تیزرهای تبلیغاتی ششمین جشنواره فیلم عمار نمایش داده شود درباره آن به خبرنگار مهر گفت: تهیه این تیزر بر این اساس بود که بتوانیم از ظرفیت های سینمایی به نفع کتاب استفاده کنیم و با توجه به اینکه «دختر شینا» کتابی بود که کشش زیادی برای ساخت یک تیزر سینمایی داشت کار ساخت تیزر این کتاب را شروع کردیم.

وی با اشاره به چگونگی ساخت این تیزر سینمایی عنوان کرد: ابتدا محمدباقر مفیدی کیا که خودش هم کتابخوان است برای کارگردانی انتخاب شد. سیناپس تیزر را هم او ارایه کرد و بعد همان به فیلمنامه نهایی کار تبدیل شد.

تهیه کننده تیزر کتاب «دختر شینا» درباره انتخاب دو بازیگر این تیزر تبلیغاتی نیز بیان کرد: از همان ابتدا خواستیم دو هنرمندی برای این کار انتخاب شوند که زوج باشند. ایده ما هم این بود که زوجی انتخاب شوند که با هم کتابی را می خوانند و بعد با شخصیت ها همذات پنداری می کنند و به این ترتیب امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی انتخاب شدند. این دو هنرمند ابتدا کتاب را کامل خواندند و به آن علاقمند شدند.

ذوعلم افزود: ورود به این کار برای ما ریسک زیادی داشت زیرا اطمینان نداشتیم که کار می تواند بازخورد خوبی داشته باشد اما بعد از نمایش تیزر در تلویزیون بازخوردهای خوبی دیدیم و حتی آمار فروش کتاب در بسیاری از کتابفروشی ها بالا رفت. فروش این کتاب برای ما مهم بود چراکه هزینه ساخت تیزر را از همان درمی آوردیم و سرمایه گذاری مستقلی نداشت.

وی در پایان با اشاره به تقدیر از کارگردان این تیزر سینمایی در افتتاحیه جشنواره فیلم «عمار» بیان کرد: این افتخار است که در جشنواره «عمار» که نگاهی فرهنگی دارد و با موضوعات انقلاب اسلامی مرتبط است از مفیدی کیا تقدیر شد. خوشحالم بعد از انقلاب تیزری داریم که فضای کتاب را تکان داده است و مخاطب را به سمت کتاب هدایت می کند آن هم کتابی که فضای دفاع مقدسی دارد و خاطرات خوبی را از یک همسر شهید بیان می کند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.