سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 08:06 - شنبه 07 دی 1392

اصفهان شرق گزارش می دهد:

ما در لوله های آبرسانی به یزد حق داریم

صحبت اصلی کشاورزان شرق اصفهان این بود: رای ما به نمایندگان نظام صنفی کشاورزی د ر جهت پیگیری امور کشاورزان و تدبیر در احیای زاینده رود است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: سالها قبل نقطه نقطه شرق اصفهان نگارش زیبای از محصولات گوناگون کشاورزی به روستا نشینان هدیه می کرد. آنهایی که تولید کننده بودند و نام و هویتشان  در زمان برداشت محصولات بیشتر نمود پیدا می کرد. آن روز مشکلات کشاورزان در زمان فروش محصول و حق دلالی و سود کم زحمت کشان شرق اصفهان خلاصه می شد و جایگاه ویژه ای در جهت رفع برخی مشکلات پیش رو وجود نداشت.

Vater Mark (2)hghgh   Vater Mark (2)jkjhkhjkh

انشعابات جدیدی روی کارآمد که حقابه ی کشاورزان را دور زد و کم کم رو به محو شدن نهاد. این زمان می بایست کشاورزان حرف خود را به گوش مسئولین می رساندند تا از راه قانون و منطق ادای حق آنان می شد. صنف در سالهای 88 و 90به صورت رسمی شروع به کار کرد تا بتواند حرف آنهایی را که  نان از بازوان زحمتشان می خوردند به مسئولین برسانند. کشاورزانی که کم تر دیده می شدند و حال با افزایش خشکسالی و برخی انتقال های آب نامشان بیشتر و در جهت عکس به زبان جاری بود.

برای کشاورزان مهم نبود که هنوز با گذشت سه سال از دور اول صنف معاش محدودی دارند و یا حقوق حقه خود را دریافت نکرده اند بلکه آن چه که مهم بود و زمینه ی ترغیب آنان را در حضور با شکوه پای صندوق های رای صنف سبب شد، پیگیری نمایندگان در به رسمیت شناختن حقابه بود و توقع چندانی را از هیچ مسئولی در این جهت نداشته و نخواهد داشت.

Vater Mark (2)hgghg

کشاورزان شرق اصفهان جدا از نوشتن نام کاندیدا در برگه ی رای حرف هایی راجهت اطلاع نمایندگان منتخب داشتند که بار مسئولیت نمایندگان را بیشتر از پیش می کرد.

کریمی کشاورزی از خطه ی براآن جنوبی رای خود را با نیت مشورت نمایندگان منتخب در امور مربوطه کشاورزان با این قشر زحمت کش به صندوق انداخت و در این رابطه گفت: از نمایندگان توقع چندانی نداریم غیر از اینکه با توجه به خواسته ی به حق مردم قدم در راه عمل بگذارند واز کارهای خودسرانه که گاها به نفع کشاورز نباشد پرهیز کنند و شهامت صحبت از حقوق کشاورزان را در راستای قانونی داشته باشد.

در این راستا برخی دیگر از کشاورزان به حماسه ساز بودن مردم شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس اشاره و قدم های استوار رزمندگان شرق اصفهان را با نیت دفاع از مرز و کشور دانستند و در این روز ازنمایندگان درخواست رساندن صدای همین مردم را در جهت رفع مشکلات و به وجودآمدن بیکاری هایی که زندگی را بر آنان سخت کرده است داشتند.

Vater Mark (2)hghg

آنان قسمتی از حق خود را در لوله هایی می دیدند که در پشت حقابه ی آنان مخفی شده بود و از مسئولین خواستند تا با تدبیر خود زاینده رود را در جهت رفع موانع و مشکلات کشاورزان احیا کنند.

در این بین برخی، نمایندگان را موظف به پیگیری حقوق خود دانسته و بیان کردنند: نمایندگان در حد توان پیگیر حقوق ما باشند و نکند تا به دلیل خدشه دار شدن سمت خود دست از دفاع از حقوق حقه ی ما بردارند زیرا ما رای خود را با واگذاری صدای خود به آنان به صندوق انداختیم تا صدای مارا به مسئولین برسانند.

Vater Mark (2)hjhjjh

در این راستا آنجه برای ما از صحبت کشاورزان بدست آمد، آنچنان مشکل نبود زیرا کشاورزان همان زحمت کشانی هستند که نان از بازوان پرتلاش خود می خوردند و توقع چندانی را جز آنچه که حق قانونی آنها بود از مسئولین صنف تا کشوری نداشتند.

با تمام توان به مشکلات آنان رسیدگی کنیم زیرا آنها با حضور در کنار صندوقهای رای صنف کشاورزی ثابت کردند که در راستای قانون در حرکت می باشند و خواستار پیگیری حق خود در راستای قانون هستند.

Vater Mark (2)yuy

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.