سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 00:35 - چهارشنبه 09 دی 1394

9 دی در کلام فعال فرهنگی شرق اصفهان؛

عده ای در صدد تطهیر چهره سردمداران فتنه 88 هستند/ انقلاب ما به حادثه عاشورا متصل است

قدرتی گفت: بصیرت را روز به روز باید زیاد کرد و صحنه ی داخلی را بشناسیم و پا به رکاب بودن و در رأس انها گوش به فرمان ولی فقیه بودن از کار هایی است که باید انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور، مسلما با برپایی نظام جمهوری اسلامی عداوت و کینه توزی نظام سلطه، کلید خورد و طی این مدت هر انچه می توانستند از کودتای نظامی، حمایت از گروه تروریستی، جنگ تحمیلی و اقتصادی را به میدان آورده تا بتوانند به تقابل با اندیشه های سیاسی حضرت امام (ره) بپردازند ولیکن در برابر انقلابی که مبتنی بر اراده مردم بود، نتوانستند راهی از پیش ببرند و به فکر تغییر راهبرد بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افتادند.

عقیم شدن سیاست های دشمن از یک طرف و پیشرفت ایران از طرف دیگر باعث شد تا به طراحی جنگ هوشمند بیندیشند و به واسطه تغییر ساختار انقلاب با تهدید سخت و تغییر رفتار با تهدید نرم، به دنبال راه اندازی فتنه ۸۸ شدند.

79345-237019-1402377948

ملت مسلمان ایران در یک واکنش فراگیر و خودجوش به خیابان آمده و بار دیگر وظیفه حماسی و انقلابی برخواسته از بصیرت را رقم زدند. حماسه ۹ دی باعث ایجاد امید و نشاط در همه مردم شد و در این رابطه قطعا حماسه جاودانه ای که با همت ملت غیور ایران ثبت شد، روح و روانم را، آرامش بخشید به گونه ای که در کنار دیگر همشهریان با بصیرت اصفهانی و حتی یک روز قبل از ۹ دی، در راهپیمایی حاضر شدم. به درستی مردم در دی ماه ۱۳۹۴ نشان دادند که وقتی پای ارزش های اسلامی به میان آید، در حمایت از فرامین اسلامی و همچنین اهل بیت، حضور حماسی خود را به ثبت می رسانند.

 

فتنه گران پس از قائله ای که به دنبال انتخابات به بهانه تقلب به راه افتاد، با مخدوش کردن جمهوری اسلامی و تعرض به بسیاری از مقدسات مذهبی، زمینه موج سواری برای سرویس های جاسوسی غرب و کشورهای عربی وابسته به غرب را فراهم ساختند به نحوی که در تقاطع راهبردی مشترک جریان یگانه ضد انقلاب، قدرت طلبان و نیروهای انحرافی داخلی دست به اجرای فتنه بزرگ در سال ۸۸ زدند.

IMAGE634292957333437500

در این خصوص خبرنگار شاهتور، به سراغ یکی از جوانان فعال در عرصه فرهنگی شرق اصفهان رفت تا از نزدیک گپ و گفتی صمیمانه با وی داشته و باب حماسه مردمی 9 دی مطالبی به تحریر درآورد.

عباس قدرتی یکی از فعالان فرهنگی و مربی طرحی با نام صالحین است و در کنار برخی فعالیت های فرهنگی مفید در شرق اصفهان، در لباس بسیجی به جوانان شاهتور خدمت شایسته و در حد توان خود، می کند.

*عباس با اشاره به حوادث غم بار فتنه 88 و برخی خسارت های جبران ناپذیر، این گونه مباحث خود را مطرح کرد:

باید بگویم که 9 دی پس از 8 ماه فتنه و دشمنی و خباثت عده ای فریب خورده و همراه با دشمنان صورت گرفت که در این فتنه سردمداران و عوامل اصلی آن به دنبال ایجاد انقلابی مخملین بودند که بتوانند نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرند و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) این یک فتنه بود.

ایشان فرموده اند: فتنه يعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بياورند براى فريب دادن مردم.

هدف از ايجاد فتنه، گمراه كردن مردم است و به نظر من این جا است که حق و باطل به هم آمیخته شده و تشخیص راه حق و باطل بسیار سخت است اما رهبری رهبر فرزانه ی انقلاب مسیر را به روشنی نمایان ساختند و اینجا بود که مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند.

نهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنه‌گران زد. اين كار را خود مردم كردند. اين حركت – همان طورى كه گويندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند – يك حركت خودجوش بود؛
حضرت آقا می فرمایند: اين حرکت خيلى معنا دارد؛ اين نشانه‌ى اين است كه اين مردم بيدارند، هشيارند.

-نه دی روز میثاق با ولایت

روز 9 دی روز میثاق امت با ولایت وروز بصیرت بود حماسه 9 دی ماه سال 88 اوج بصیرت و تجلی ولایت مداری ملت ایران بود که بار دیگر با حضور گستره خود فتنه و نقشه دشمنان نظام را نقش بر آب کردند. اما پیام اصلی این روز ولایت مداری است و جوانان باید بدانند برای اینکه راه درست را تشخیص بدهند و دچار کژی و انحراف نشوند باید بصیرت داشته باشند و بدانند انقلاب در چه مسیری حرکت می کند و این میسر نخواهد شد مگر اینگه ولی و راهنمایی وجود داشته باشد.

جوانان باید از ولی فقیه پیروی کنند تا هم در راه راست بروند و هم با سرعت بیشتری حرکت کنند.

123766

*همه باید استکبار ستیز باشیم و در راس مسئولیت خود این مهم را در نظر بگیریم

پیام دیگر آن، استکبار ستیزی بود و آن اینکه به دشمنان و مخصوصاً امریکا باید فهماند که جوانان امروز با جوانان سال57 هیچ تفاوتی ندارند و هر جا که برای انقلاب مشکلی پیش بیاید در صحنه اند و مشت محکمی بر دهان آنان خواهند کوباند. مقام معظم رهبری تکلیف دیگری نیز برای ما تعریف کرده اند ایشان می فرمایند آنچه كه براى ما لازم است، اين است كه آحاد مردم، مسئولين، غير مسئولين، بخصوص جوانها، بخصوص كسانى كه سخن و حرفشان تأثير دارد، احساس مسئوليت حضور در صحنه را از دست ندهند. هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم، من مسئوليتى ندارم؛ همه مسئولند. مسئوليت معنايش اين نيست كه اسلحه ببنديم، بيائيم توى خيابان راه برويم؛ در هر كارى كه هستيم، احساس مسئوليت كنيم؛ مسئوليت دفاع از انقلاب و از نظام جمهورى اسلامى؛ يعنى از اسلام، يعنى از حقوق مردم، يعنى از عزت كشور.

copy-of-9-deymah-12

این فعال فرهنگی که دستی بر نوشتارهایی با محتوای فرهنگی، دینی دارد، در خصوص وظیفه در پاسداشت 9 دی این گونه مطرح کرد:

روز 9 دی در تاریخ ماند و یکی از ویژگی های اساسی آن پیوستگی به حوادث عاشورا است، انقلاب ما هم به حوادث عاشورا متصل بود که دارای این چنین ماندگاری است البته باید جوانان انقلابی این روز را فراموش نکنند. عده ای هستند که می خواهند این حادثه را حادثه ای کم اهمیت و اتفاقی جلوه دهند و روز به روز چهره ی سردمداران فتنه را تطهیر نمایند تا دیگر روزی جز نامی در تقویم نداشته باشد اما جوانان انقلابی باید طرح های خود جوش وابتکاری را پیاده نمایند. در مسجد، دانشگاه، مدرسه به تبیین این حوادث بپردازند و روز به روز لایه های این فتنه ی عظیم سال 88 را از هم بشکافند و نسل به نسل را با توطئه های دشمنان آشنا کنند و سعی کنند که در ذهن مردم همیشه این سوال باشد که چه اتفاقی افتاده است؟این روز روز اوج ولایت پذیری وبصیرت بود نباید آن را به سادگی رها کرد باید به روشنگری در محافل مختلف پرداخت چون اگر فراموش شود بازهم باید شاهد این دست فتنه گری ها باشیم.

250383_737

جوان فعال شاهتور با معنای نفوذ به عنوان یکی ا ز برنامه های دشمن چگونه در سال 88 که منجر به فتنه شد، تصریح کرد:

اول باید نفوذ را بدانیم چیست؛ من نمی خواهم تحلیل شخصی از نفوذ داشته باشم برای همین رجوع می کنم به ولایت ایشان این مسئله را به خوبی تشریح کرده اند ایشان می فرمایند نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دمودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهرهی آرایششده، بزکشده، با ماسک در مجموعهی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالیکه او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛. خطرناکتر، نفوذ جریانی است. نفوذ جریانی، یعنی شبکهسازی در داخل ملّت؛
به نظر من آنچه در سال 88 اتفاق افتاد نفوذی بود. در مورد اول که عده ای آمدند و اهداف امریکای جنایت کار را در داخل مملکت پیاده کنند که وقتی با مقاومت مردم ونظام روبرو شدند حوادث تلخی را دامن زدند و نظام جمهوری اسلامی را نیمی از سال معطل کردند که نهایتاً با بصیرت مردم ومدیریت رهبری انقلاب به این حادثه در 9 دی خاتمه داده شد.

عباس قدرتی

قدرتی در بخش پایانی مصاحبه امروز به برخی موارد مهم در خصوص نیاز نسل امروز به بصیرت برای غلبه بر دشمن، این چنین عنوان کرد:

لازمه ی هر کاری داشتن بصیرت است. اکنون هم بیشتر از هر موقع دیگر ما به بصیرت احتیاج داریم خوشبختانه ولی فقیه ونائب امام زمان (عج) خیلی قبل تر از اینکه حادثه ای اتفاق بیافتد تهدید را گوشزد نموده آن راتشریح می نمایند و راه مقابله با آن را بیان می نمایند.

در مورد نفوذ امریکا هم مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) خطر را بیان کرده و تشریح نموده اند حتی برای اگاهی ما مثال های ریزی هم زده اند و راه مقابله باآن را هم مشخص کرده اند؛ ایشان فرموده اند که عمدتاً نخبگان، عمدتاً افراد مؤثّر، عمدتاً تصمیمگیران یا تصمیم سازان، اینها آماج نفوذند؛ اینها هستند که سعی میشود روی اینها نفوذ انجام بگیرد؛ آنها می خواهند که آرمانها، ارزشها و خواسته ها وباور ها تغییر پیدا کند. به نظر من این یک جنگ نرم است که برای مقابله با آن باید به سلاح هایی مجهز شد در درجه اول به سلاح تقوا و طهارت تا اینکه بشناسیم انقلاب دارای چه هدفی است و به کجا پیش می رود. در این راه ثابت قدم بمانیم و در درجه ی دوم بصیرت است امام علی(ع) می فرمایند کسانی که دید درستی دارند، بصیرت دارند، صحنه را میفهمند.

بصیرت را روز به روز باید زیاد کرد، صحنه ی داخلی را بشناسیم، بدانیم الان در داخل چه دارد میگذرد، کجاها است که انسان گاهی حضور دشمن را احساس میکند، کجاها است که میتواند انسان در آنجا با خاطر جمع، با دل آرام حرکت بکند. بصیرت یعنی اینکه ما جایگاه خودمان را در دنیا بشناسیم و بدانیم که امروز ما کجاییم ،آمادگی ، کمر بستگی وپا به رکاب بودن و در رأس انها گوش به فرمان ولی فقیه بودن از کار هایی است که باید انجام دهیم.

******************************

گفتنی است، جوانان فعال دهستان شاهتور با اراده قوی برای آگاه سازی جوانان خودی، اقدام به مطالبی باب جلوگیری از نفوذ نوشته اند و همانگونه که قدرتی در گفته هایش عنوان است، با رسیدن به هدف زیر سایه اهل بیت، تلاش خود برای ارتقاء نظام اسلامی و حفظ انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

Untitled

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.