سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 02:46 - سه شنبه 08 دی 1394

امام جمعه شهر ورزنه:

نفوذ در ادبیات سیاسی کشور جا باز کرده است/کجایند عمارها؟

حجت الاسلام شامحمدی گفت: رهبری به عنوان دیدبانی امین و قوی از فرسنگ ها فاصله نفوذ را رصد کرده و به ملت عزیز ایران ابلاغ کردند.

به گزارش اصفهان شرق، ملت مسلمان ایران در یک واکنش فراگیر و خودجوش به خیابان آمده و بار دیگر وظیفه حماسی و انقلابی برخواسته از بصیرت را رقم زدند. حماسه ۹ دی باعث ایجاد امید و نشاط در همه مردم شد و در این رابطه قطعا حماسه جاودانه ای که با همت ملت غیور ایران ثبت شد، روح و روانم را، آرامش بخشید به گونه ای که در کنار دیگر همشهریان با بصیرت اصفهانی و حتی یک روز قبل از ۹ دی، در راهپیمایی حاضر شدم. به درستی مردم در دی ماه ۱۳۹۴ نشان دادند که وقتی پای ارزش های اسلامی به میان آید، در حمایت از فرامین اسلامی و همچنین اهل بیت، حضور حماسی خود را به ثبت می رسانند.
به همین منظور فرصت را غنیمت شمرده و ساعتی پای صحبت های شیوا و بصیرانه امام جمعه نشستیم.

9دی
اصفهان شرق- با ذکر مقدمه ای از حوادث سال 88، پیام نهم دی به جوانان را چه می دانید؟

نهم دی روزمیثاق امت اسلامی با امام و پیشوا و رهبر خود بود، روزی بود که مردم عزیز ایران امید دشمنان اسلام و انقلاب را نا امید کردند روزی که حق بر باطل پیروزی و ظفر پیدا کرد و نقشه دشمن را نقش برآب کرد.

اگر بخواهم در چند جمله پیام نهم دی به جوانان عزیز را بیان کنم باید بگویم هر حادثه ای در این عالم حامل پیامی است البته برای هرقشری و صنفی پیامی دارد که جوانان هم یکی از این گروه ها می باشند.

حادثه نهم دی 88 که بعد از فتنه اتفاق افتاد هم از این قاعده مستثنی نبوده و برای همه اقشار به ویژه جوانان حامل پیام بلکه پیام ها بود به عنوان مثال در صحنه سیاسی بودن جوانان، بی تفاوت نبودن به مسائل سیاسی کشور و تنها نگذاشتن ولایت از جمله پیام های نهم دی به جوانان عزیز می باشد اگر نبود حضور جوانان و بسیجیان در صحنه سیاسی کشور مطمئنا کشور ایران هزینه سنگینی را باید می پرداخت اما با لطف خدای متعال و عنایت امام زمان علیه السلام و حضور جوانان در میدان این فتنه بعد از شش هفت ماه کورشده و فضای کشور به حالت عادی بازگشت.

اصفهان شرق- فتنه چیست؟ لطفا توضیحی دراین خصوص ارائه کنید؟

در اینکه فتنه چیست باید بگویم هیچ کس مانند امیرالمومنین علیه السلام که به فرموده خودشان (من آن کسی هستم که چشم فتنه راکورکردم) نمی تواند فتنه را برایمان تبیین کند ایشان می فرمایند(و لکن یُؤخَذ من هذا ضِغثٌ، و من هذا ضغث فَیُمزَجانِ فهنالک یستولی الشّیطان على أولیائه)قسمتی از حق و قسمتی از باطل (توسط فتنه گران)با هم مخلوط شده که در این صورت شیطان بر دوستان خود مسلط شده و آنها را می فریبد یعنی در واقع فتنه ی به معنی غبار آلودگی از ممزوج شدن حق و باطل پدید می آید.

9

اصفهان شرق- وظیفه ما در زنده نگه داشتن این روز چیست؟

وظیفه همه آحاد جامعه این است که اجازه ندهند این روز و این حماسه به فراموشی سپرده شود کما اینکه مقام معظم رهبری بعد از حماسه نهم دی جمله ای قریب به این مضمون فرمودند که این روز هم در تقویم سیاسی کشور ماندگار شد که البته این جمله حضرت آقا میتواند خودش یک اشاره لطیفی باشد و ارشادی باشد به اینکه نباید بگذارید این روز فراموش شود چرا که حفظ این روز میتواند به عنوان یک نورافکن قوی درشب های تار فتنه های احتمالی آینده عمل کند و راه را از چاه نشان دهد، حوادثی از این قبیل نیز اینگونه اند و در طول تاریخ راه را برای مردم بار کرده اند برای اینکه بهتر بتوانم مقصودم را بیان کنم ناچارم مثالی بزنم به عنوان مثال حادثه عاشورا از جمله حوادثی است که ائمه معصومین علیهم صلوات الله اجمعین توصیه کرده اند که اجازه ندهید فراموش شود با اینکه معمول است در دنیا حادثه های تلخ و ناراحت کننده را سعی می کنند فراموش کنند اما به جهت پیام های مهمی که دارد اجازه فراموش کردن آن را نداده اند حادثه نهم دی 88هم از این دست حوادث است به این معنا که با وجود اینکه یادآور خاطرات تلخ فتنه انگیزی دشمن و ایادی فریب خورده آنان می باشد اما با این وجود زنده نگه داشتن نام و یاد آن دارای آثار و برکات بی شماری میباشد.

اصفهان شرق- نفوذ به عنوان یکی از برنامه های دشمن چگونه در سال 88منجر به فتنه شد؟

نفوذ یکی از مقوله های است که از قدیم در افواه و اذهان ما بوده اما چندماهی است که به صورت گسترده تر در ادبیات سیاسی کشور ما داخل شده و شروع گسترش آن هم توسط شخص مقام معظم رهبری بود. ایشان به عنوان دیدبانی امین و قوی از فرسنگ ها فاصله نفوذ را رصد کرده و به ملت عزیز ایران ابلاغ کردند قبل از اینکه درباره تاثیر نفوذ در پیدایش فتنه 88نکاتی را متذکر شوم لازم است کلمه نفوذ را تشریح کنم.

در کتب لغت نفوذ را به رسوخ کردن و رخنه کردن ترجمه کرده اند البته برخی نفوذ را به عبور کردن و پیش افتادن نیز ترجمه کرده اند به عنوان مثال اعراب می گویند (نفذفلان القوم) یعنی فلان شخص از نزد قوم عبور کرد و بر آنها پیشی گرفت. به هر تقدیر نفوذ در اصطلاح نیز با هر دو معنی سازگار است.

وقتی می گویند دشمن نفوذ کرده در واقع هم نظربه رسوخ و رخنه کردن او دارند و هم نظر به اینکه او در کارهای ما بر ما پیشی گرفته و در واقع این دشمن است که فرمان ما را در دست گرفته و ما را به سمت مقصد مورد نظر خود می کشاند در فتنه سال88 نیز دشمن از همین مقوله نهایت استفاده را کرد و فرمان فکری عده ای جاهل و غافل را در دست گرفت و به جای آنها فکر کرد و بیانیه داد و تحریک نمود در حالیکه اینان فکر می کردند خودشان فرمان را به دست دارد این بود که فتنه اتفاق افتاد یعنی چون فرمان این افراد به دست دشمن افتاده بود، فتنه ایجاد شد البته این نکته نیز مغفول نماند که نفوذ با خشونت و سر و صدا ایجاد نمیشود بلکه کاملا آرام و بدون سر و صدا عمل میکند دقیقا مانند نفوذ آب برف در زیر زمین که بدون خرابی و ویرانی صورت می گیرد نه مثل آب باران که ویرانی و سر و صدا داشته و قبل از نفوذ در اعماق زمین همه را با خبر می کند.

250383_737

اصفهان شرق- امروز وظیفه ما نسبت به نفوذ دشمن باید به چه نحو باشد؟

وظیفه امروز ما درباره نفوذ هیچ تفاوتی با وظیفه ما با روزهای قبل نکرده بنده در جواب شخصی درباره تکراری بودن سخنرانی برخی سخنرانان دینی گفتم تا درد مردم درد بیست سال پیش باشد. نسخه طبیب نیز همان است بله ممکن است شکل آن تغییر کند اما ماهیتش همان است. نفوذ دیروز با نفوذ امروز یکی است و علاج آن هم همان علاج دیروز است.

البته قبل از اینکه جواب سوال را به صورت مفصلتر بدهم باید بگویم که نفوذ طبق فرموده رهبر معظم انقلاب انواعی دارد به عنوان مثال نفوذ رامی توان به نفوذ فرهنگی اقتصادی سیاسی تقسیم نمود که هر کدامش راه مقابله جداگانه ای را می طلبد برای جلوگیری نفوذ ضروری تری مسئله شناسایی افراد و نهادهای نفوذ پذیر در وهله اول است و در مرحله دوم علت نفوذپذیری افراد و نهادها باید مد نظر قرار بگیرد و در مرحله سوم واکسینه کردن جامعه در خصوص نفوذ که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

تبیین نفوذ و موارد آن در مراکز علمی به کار نگرفتن افراد نفوذ پذیر در پست های حساس کشور، نظارت دقیق و لحظه به لحظه بر مسئولین به ویژه مسولینی که هویت اسلامی ایرانی خود را فراموش کرده و نفوذ پذیر هستند.

تبعیت از رهبری معظم انقلاب، وحدت کلام و رویه از موارد باز دارنده نفوذ می باشد به عنوان مثال آب به راحتی در لایه های سست خاک نفوذ می کند اما اگر سنگی محکم را سال ها درون دریا بیندازیم بعد از بیرون آوردن از آب اگر آن سنگ را بشکنیم باخشکی لایه های درونی سنگ مواجه می شویم که این مسئله حاکی از این است که وحدت آحاد جامعه و همفکر بودن آنها اجازه نفوذ را از دشمن میگیرد همانگونه که لایه های محکم سنگ جلوی نفوذ آب را می گیرد.

IMG_2817

اصفهان شرق- نهایت کار فتنه گران چیست؟

طبق وعده ای که پیامبر اکرم داده اند اهل فتنه در آخرالزمان هلاک و نابود می شوند و مومنین نباید فتنه ها را عامل رنجش خود بدانند در عین حالیکه باید جلوگیری شود از ایجاد فتنه.
اصفهان شرق- ساکتان فتنه چه جایگاهی دارند؟

طبق نص صریح روایت امیرالمومنین علیه السلام ساکتان در فتنه نیز اهل سعادت نیستند چرا که امیرالمومنین بعد از مرگ زبیر(که از ساکتان فتنه جمل بود) فرمودند(القاتل والمقتول کلاهما فی النار) یعنی هم کشنده و هم کشته شده در دوزخ جای دارند و دلیل آن هم سکوت در هنگام فتنه بوده، وی میتوانست بعد از نصیحت امیرالمومنین علیه السلام روشنگری بکند ولی گفت من نه له شما و نه علیه شما شمشیر می زنم نه دوست شما و نه دشمن شما هستم همان کاری که در سال88عده ای از سران نظام کردند.

9__20131228_1766383822

اصفهان شرق- نقش خواص در فتنه هاچیست؟
خواص در فتنه ها نقش تاثیر گذاری دارند؛ شما تاریخ جناب عمار را نگاه کنید در جنگی که میان امیرالمومنین با عده ای از به ظاهر مسلمانان پیش آمده برخی دچار تردید شدند تا جائیکه شخصی نزد امیرالمومنین آمد و در میانه جنگ اظهار تردید کرد و جمله (یاامیرالمومنین انی قدشککت) را به کاربرد یعنی من در اینکه حق با کیست به تردید افتاده ام.

ایشان آن شخص را نزد جناب عمار فرستاد و عمار نیز حقیقتا با چند جمله تردید وی را به کلی از بین برد. البته روشنگری عمار منحصر در این مورد نیست. ایشان در عین شمشیر زدن حقائق را تبیین کرده و مانند نورافکن پرتوافکنی می کردند. به همین جهت است که رهبرمعظم انقلاب بعد از فتنه 88فرمودند(أین عمار)کجایند عمارها؟ امیدوارم خدای متعال به ماتوفیق درک دولت کریمه امام عصر ارواحنا فداه را عنایت کند و ما را از شر فتنه ها ایمن بدارد.

با تشکر از شما به دلیل اینکه وقت خود را چند ساعتی در اختیار ما قرار دادید..

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.